Clio 1.5 DCI 2001 start niet meer

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
alfasud1972
forum starter
Contacteer:

Clio 1.5 DCI 2001 start niet meer

Bericht door alfasud1972 »

Nou de problemen met mijn DCI blijven maar aanhouden, ik heb mijn accu er uit gehaald om deze op te laden (auto stond alweer lang stil) zodat ik er mee naar een diesel garage kon rijden ivm het olieverbruik...

Accu weer helemaal vol teruggeplaatst en hij doet helemaal niets, startmotor draait niet rond...andere (nieuwe) accu erin, weer niets...startkabels erop en weer proberen...weer niets... op internet gekeken en daar staat dat het voor kan komen dat de start onderbreker problemen geeft.... kachel en verlichting etc doet het trouwens wel en goed.

Nou op drie manieren geprobeerd om de sleutels weer in te lezen en of te activeren maar nog steeds niets... ik begin er nu wel moedeloos van te worden...

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? heb alle zekeringen ook al gechecked, en ze er een voor een uit gehaald...ook niets...
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Clio 1.5 DCI 2001 start niet meer

Bericht door Arjan »

Bij de linker veerpoot in de buurt (onder de motorkap dan hé) zit ook wel een noodknop. Als die door het verwijderen / plaatsen van de accu aanspreekt krijg je dit ook.
Anders misschien een zekering onder de kap, of heb je daar ook gekeken?
CoolClio

Bericht door CoolClio »

Massakabel van carosserie naar motorblok kapot ?
Clio1971
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio1971 »

Ik ben het gepruts met die ellendige startblokkering dikke zat; ik laat hem er vrijdag a.s. tussenuit slopen.
Clio 1.2 16V 2001
Duster 1.6 16v 2010

Afbeelding
alfasud1972
forum starter
Contacteer:

Bericht door alfasud1972 »

Hey, ik zie net (nadat ik het zelf al had gevonden) dat Coolcat het bij het juiste eind heeft. De massa kabel van de bak naar de carrosserie was doorgesleten (zit aan de berijders kant, zeg maar achter het voorwiel, en aan de voorkant en dan aan de binnenkant van het chassis), iets dat veel vaker voor schijnt te komen. Is nu provisorisch gefixed, ga gelijk een nieuwe bestellen...
CoolClio

Bericht door CoolClio »

Het is CoolClio btw :driving:
Goed dat je het gevonden hebt. :thumbsup:
Ik heb het nl ook gehad en was best lastig te achterhalen wat nou het probleem was.
Btw ik had mijn nwe kabeltje bij APS in breda gehaald, was goedkoper dan bij mr renault.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”