vaste trekhaak en achteruit rij sensoren

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
rwou
forum starter
Contacteer:

vaste trekhaak en achteruit rij sensoren

Bericht door rwou »

Ik heb een clio IV estate met achteruit rij sensoren. Nu wil ik een trekhaak monteren. Gaat een vaste haak problemen geven met de achteruit rij sensoren? Zo ja, Kun je de sensoren achteraf nog kalibreren zodat het geen probleem meer is? Een afneembare haak toch is snel 150 euro duurder, vandaar.
Debre

Re: vaste trekhaak en achteruit rij sensoren

Bericht door Debre »

Voor wat het waard is: Ik had een vaste trekhaak onder mijn Clio III (3-deurs) zitten met PDC.
Werkte zonder problemen en nu ik de trekhaak heb verwijderd is dat nog zo. :wink:
De sensoren reageren op objecten zijdelings van de bumper en recht erachter, maar dan wel op een bepaalde hoogte waarvan ik vermoed dat die instelbaar is.
Heb tenminste het kastje ervan zien zitten bij de uitbouw van mijn trekhaak (linkerzijde bagageruim bij het achterlicht) en daar zaten dacht ik een of twee regelschroefjes op.
Surfman
beginner
Contacteer:

Bericht door Surfman »

bij mij is de vaste trekhaak ook achteraf gemonteerd bij de estate.
geen problemen met parkeersensoren en trekhaak is mooi te zien op de achteruitrijcamera
is gemonteerd door de dealer dus geen idee of die nog instellingen heeft moeten aanpassen.
Voor zover ik me kan herrineren stond hierover niks in de montagehandleiding.
liempie

Bericht door liempie »

Ik heb ook een vaste trekhaak besteld en de achteruitrijcamera.
Zie deze combinatie ook vaker rijden bij bijv. een Megane.
Lijkt me geen probleem.

Enige wat ik me afvraag wat je ziet op de camera als het buiten donker is.
Of heb je voldoende licht van de achteruitrijverlichting.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Eerder een open achterklep... :devilish:
rwou schreef:Ik heb een clio IV estate met achteruit rij sensoren. Nu wil ik een trekhaak monteren. Gaat een vaste haak problemen geven met de achteruit rij sensoren? Zo ja, Kun je de sensoren achteraf nog kalibreren zodat het geen probleem meer is? Een afneembare haak toch is snel 150 euro duurder, vandaar.
De haak zelf geeft geen problemen. Het gaat er om wat de sensoren doen als je er een aanhanger/caravan aan koppelt. Wanneer dat goed wordt gedaan zullen de sensoren worden uitgeschakeld zodra je de stekker aansluit. Zowel bij de 7- als 13-polige.Hoe het precies werkt heb ik me nooit in verdiept. Heb al jaren geen trekhaak meer en waar die wel onder zat waren auto's zonder achteruitrijsensoren :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”