Ik zag hem toevallig op Marktplaats staan bij Oving in Zwolle. Dit is een Renault dealer.
Na een week stond hij er nog steeds op en heb mezelf overgehaald een poging te wagen en een testrit gereden. Dit is me goed bevallen, op enkele punten na.
Wat me het meest opviel, is dat er speling in het stuur zat. Dit wilde ik weg hebben, daarnaast doen ze er 6 maanden garantie bij, 2 nieuwe voorbanden, onderhoud naar kilometerstand (175000), nieuwe APK, nieuwe distributieriem + waterpomp en de deurvanger vervangen. Die klikte wat bij het dicht doen van de deur.
De verkoper zei dat ze naar de speling zullen kijken, "maar als het een eigenschap van de auto is, dan kunnen we er niks aan doen", aldus de verkoper. Voordat ik uit mijn sloffen spring bij een eventueel aanhoren van hetgeen dat ze niet verholpen hebben; dit lijkt mij toch geen eigenschap van de auto, of welke auto dan ook?
Toen ik bij de testrit bij 130km/u het stuur 1 of 2 graden draaide, gebeurde er weinig er niks. Bij lagere snelheden had ik er geen of weinig last van.
Is het misschien simpelweg een gevalletje fuseekogels vervangen?
Om maar verder te kakelen: ik vroeg een weekendje bedenktijd, maar plots waren er meer kapers op de kust (misschien iemand hier?

Nu hopen dat er niet stiekem nog grote uitgaven bij komen. Ik hoop hem deze week op te kunnen halen en ruil daarop mijn Clio 1.4 Si in.
Nog 1 puntje wat mij opviel tijdens het bekijken van de auto, is dat een van de velgen af begon te bladeren. Misschien te agressief schoon gemaakt, of gewoon slijtage.
Ze wilden er niks op de prijs af doen en daarom ben ik gaan kijken naar het zandstralen van velgen. Misschien de desbetreffende velg, of alle velgen, als de prijs meevalt.
Weet iemand een goed adres en wat ongeveer de kosten zijn van het zandstralen en opnieuw laten kleuren van velgen? De velgen moeten gewoon weer dezelfde kleur krijgen. Ik woon in Gramsbergen, Overijssel (tegen de Duitse grens), dus een adres in de buurt zou fijn zijn

Al met al hoop ik dat de auto mij veel plezier gaat beleven en hoop dan ook een keer op te dagen bij een meeting!
// Ronan