Bij onze Clio werkt bij de ventilator van de kachel alleen nog maar stand 0 (uit) - 1 -2
Stand 3 (volle snelheid) werkt niet meer, met deze koudere dagen zou het toch wel fijn zijn deze weer werkend te krijgen.
Eerst had deze wat kuren, dat hij af en toe niet meer werkte, maar nu gaat ie gewoon lekker uit op standje 3.
Ik heb gelezen dat het niet de kachelweerstand is, want dan zou alleen de volle stand nog maar werken.
Ligt het probleem dan in de selector zelf of iemand anders nog een idee?
Kachelventilator
Kachelventilator
Laatst gewijzigd door Klaas op 26 nov 2013 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kachelventilator
frans.... durf het bijna niet te zeggen, maar die heb ik voor je 
edit: het kan je bedieningspaneel zijn of de ventilator zelf, wat me overigens niet aan de orde lijkt omdat 1 en 2 het nog wel doen.

edit: het kan je bedieningspaneel zijn of de ventilator zelf, wat me overigens niet aan de orde lijkt omdat 1 en 2 het nog wel doen.
Wat heb je liggen ? 
3 heeft eerder wel gewerkt, maar kreeg kuren, soms wel doen, dan weer niet, dus zelf denk ik ook niet dat het de ventilator is...
Edit : Ik zal binnenkort de kachelunit uitbouwen en inspecteren / schoonmaken.

3 heeft eerder wel gewerkt, maar kreeg kuren, soms wel doen, dan weer niet, dus zelf denk ik ook niet dat het de ventilator is...
Edit : Ik zal binnenkort de kachelunit uitbouwen en inspecteren / schoonmaken.
Laatst gewijzigd door Klaas op 26 nov 2013 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
zowel de ventilator als het bedieningspaneel. wat ook het euvel kan zijn is een gecorodeerde stekker in je parafan 

Ja, ik denk zelf ook eerder aan een contactje wat niet meer goed is, binnenkort maar even de contacten nalopen en schoonmaken.
Het was niet de verwarmingsunit...
Ook niet de kachelweerstand...
Het was de connector op de ventilator onder de parafan, deze losgehaald en schoongemaakt en er opnieuw opgezet, nu werkt de 3e stand weer zoals het hoort
Ook niet de kachelweerstand...
Het was de connector op de ventilator onder de parafan, deze losgehaald en schoongemaakt en er opnieuw opgezet, nu werkt de 3e stand weer zoals het hoort

tadaaaa !
Goedendag beste Clio rijders/gebruikers, ik heb dus een euvel met de selector, stand 1 en 2 werkte sowieso niet alleen stand 3 werkte maar afgelopen week een soort van verbrandingslucht in de auto en nu zit de selectieknop muurvast op stand nul!
Nu heb ik dit euvel ook al eens gehad in mijn safrane die ik dus vanwege de crises weg heb moeten doen maar daar was de complete motor van verbrand en dus maar eentje uit een laguna erin gezet en klaar was "keessie' maar dit schijnt niet de motor te zijn maar meer de knop met de 3 standen die dus nu muurvast zit, wie weet een oplossing?
O ja de Clio stamt uit 1995, kan hier geen plaatje aan toevoegen zie ik maar als iemand weet hoe dat wel moet dan hoor ik dat graag.
Grt, Henk.
Nu heb ik dit euvel ook al eens gehad in mijn safrane die ik dus vanwege de crises weg heb moeten doen maar daar was de complete motor van verbrand en dus maar eentje uit een laguna erin gezet en klaar was "keessie' maar dit schijnt niet de motor te zijn maar meer de knop met de 3 standen die dus nu muurvast zit, wie weet een oplossing?
O ja de Clio stamt uit 1995, kan hier geen plaatje aan toevoegen zie ik maar als iemand weet hoe dat wel moet dan hoor ik dat graag.
Grt, Henk.
Het paneel vervangen, denk dat deze sluiting heeft gemaakt en daardoor vast is gesmolten.
De selector heeft een metalen ring die sleept over de metalen strips binnen het paneel. Als deze sluiting maakt
wordt deze zeer warm en kan dus vast gesmolten zijn.
Controleer ook eerst waar de sluiting vandaan komt, anders heb je met een nieuw (vervanging) paneeltje hetzelfde probleem!
En de kachelweerstand vervangen, dit is de oorzaak dat stand 1 / 2 niet meer werkt en dus alleen op volle snelheid.
Wellicht is dit ook de oorzaak dat de selector zit vastgesmolten.
De selector heeft een metalen ring die sleept over de metalen strips binnen het paneel. Als deze sluiting maakt
wordt deze zeer warm en kan dus vast gesmolten zijn.
Controleer ook eerst waar de sluiting vandaan komt, anders heb je met een nieuw (vervanging) paneeltje hetzelfde probleem!
En de kachelweerstand vervangen, dit is de oorzaak dat stand 1 / 2 niet meer werkt en dus alleen op volle snelheid.
Wellicht is dit ook de oorzaak dat de selector zit vastgesmolten.