Turbo ombouw
Turbo ombouw
Hallo,
ik had even een kort vraagje.
Ik heb een clio RS172 uit 2001(met net nieuw front zeg maar)
Ik wil graag er een turbo op bouwen.
nu heb ik een mooi setje gezien:
http://laurent-motors.com/shop/lang-de/ ... -et-3.html
Moet ik met deze turbo mijn blok aanpassen?
denk aan zuigers en dergelijke?
Mvg
mischa
ik had even een kort vraagje.
Ik heb een clio RS172 uit 2001(met net nieuw front zeg maar)
Ik wil graag er een turbo op bouwen.
nu heb ik een mooi setje gezien:
http://laurent-motors.com/shop/lang-de/ ... -et-3.html
Moet ik met deze turbo mijn blok aanpassen?
denk aan zuigers en dergelijke?
Mvg
mischa
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Turbo ombouw
Lowboost kan je gewoon zo er op zetten.
Wil je met een hogere druk draaien zou ik wel kijken naar verstevigde onderdelen.
Wil je met een hogere druk draaien zou ik wel kijken naar verstevigde onderdelen.
Groeten, Vincent.
Hier komen my 2 cents,
Overduidelijk dat je momenteel 0,0 verstand hebt van wat er allemaal bij komt kijken.
Dan blijven 2 opties open
1- spaar veel centjes, breng hem weg naar lui die weten hoe en wat en haal hem op als hij klaar is en betaal de rekening
2- laat het voor nu rusten, ga heel veel lezen op het www. zijn best wal ombouws geweest en topics van, lees waar ze tegen aan lopen en wat er allemaal bij komt kijken.
En zelfs dan is het wellicht niet te realiseren.
Klinkt allemaal flink negatief, maar er komt bij turbo ombouw zo ontzettend veel kijken.

Overduidelijk dat je momenteel 0,0 verstand hebt van wat er allemaal bij komt kijken.
Dan blijven 2 opties open
1- spaar veel centjes, breng hem weg naar lui die weten hoe en wat en haal hem op als hij klaar is en betaal de rekening
2- laat het voor nu rusten, ga heel veel lezen op het www. zijn best wal ombouws geweest en topics van, lees waar ze tegen aan lopen en wat er allemaal bij komt kijken.
En zelfs dan is het wellicht niet te realiseren.
Klinkt allemaal flink negatief, maar er komt bij turbo ombouw zo ontzettend veel kijken.

- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Vroeg me al af waneer je zou reageeren.
Weet jij ook nog hoelang de zwarte rs van mb met 200wpk is meegegaan of hij nog werkt na al die jaren?

Weet jij ook nog hoelang de zwarte rs van mb met 200wpk is meegegaan of hij nog werkt na al die jaren?
Groeten, Vincent.
Ik weet niet of die zwarte nog rijd, uit het oog verloren.
Ze hebben ook een rode omgebouwd naar lowboost van rick op rtc, die rijd nog altijd rond en volgens mij aardig betrouwbaar
koste wel een vermogen met inbouw 
Ze hebben ook een rode omgebouwd naar lowboost van rick op rtc, die rijd nog altijd rond en volgens mij aardig betrouwbaar

Ik zou zelf niet gaan rommelen aan het blok, als je tenminste een betrouwbare auto wil hebben.
vroeger had je ook van die beun monteurs, auto was helemaal in orde..... tot de winter eraan kwam.
natuurlijk is een olie beurtje niet te vergelijken met iets in bouwen, maar ik zou oppassen met zo iets.
je weet nooit wat de gevolgen zijn voor de rest van de onderdelen als je meer vermogen krijgt.
gewoon door sparen en dat geld van die turbo bij een volgende auto leggen.
vroeger had je ook van die beun monteurs, auto was helemaal in orde..... tot de winter eraan kwam.
natuurlijk is een olie beurtje niet te vergelijken met iets in bouwen, maar ik zou oppassen met zo iets.
je weet nooit wat de gevolgen zijn voor de rest van de onderdelen als je meer vermogen krijgt.
gewoon door sparen en dat geld van die turbo bij een volgende auto leggen.
Okey, dus inpreciepe kan dit zo zonder aanpassing?
En nee inderdaad ik heb er nog niet heel veel verstand van,ik ga het ook niet zelf doen het word gedaan door een automonteur en ik ga wel helpen.
Want ik wil het wel leren.
En word het door de turbo super onbetrouwbaar of valt dat wel mee?
Aangezien het wel een hobby auto is om gewoon lol mee te hebben voor dagelijks heb ik een andere auto.
En nee inderdaad ik heb er nog niet heel veel verstand van,ik ga het ook niet zelf doen het word gedaan door een automonteur en ik ga wel helpen.
Want ik wil het wel leren.
En word het door de turbo super onbetrouwbaar of valt dat wel mee?
Aangezien het wel een hobby auto is om gewoon lol mee te hebben voor dagelijks heb ik een andere auto.

De meeste van deze projecten eindigen na het monteren van een andere luchtfilter.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Dat zeg ik, gewoon erop schroeven en gaan! 

Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Niet bedoelt als spam, maar check het www.renault-tuning.com forum eens.
Dit is al zooo vaak besproken...
Dit is al zooo vaak besproken...
Nee dit kan niet zomaar zonder aanpassingen.
En een dood gewone monteur gaat je dit ook niet realiseren, en als je daar van afhankelijk bent zou ik al helemaal niet eraan beginnen. Hoeveel avonden of weekende denk je nodig hebben ervoor?
Daarbij ga je 2x dagwaarde investeren, kun je beter een megane rs kopen
En een dood gewone monteur gaat je dit ook niet realiseren, en als je daar van afhankelijk bent zou ik al helemaal niet eraan beginnen. Hoeveel avonden of weekende denk je nodig hebben ervoor?
Daarbij ga je 2x dagwaarde investeren, kun je beter een megane rs kopen

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
je schijnt wel een megane rs blok redelijk simpel in de clio te krijgen (is ook een turbo blok)?
Motorblokken zijn identiek op wat internals na, maar dan,... piping van intercooler en tig andere dingen, uitlaatspruitstuk enzovoort kabelboom!
Word nooit een plug en play projectje iig
Word nooit een plug en play projectje iig

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
nee klopt je hebt kwa dit betreft 2 opties:
1: een hoop tijd en geld kost het
2: belachelijk veel geld kost het
maar word zoizo als je het afmaakt een onwijs vette bak
hier wat info op cliospot http://www.cliosport.net/forum/showthre ... Turbo-Clio
1: een hoop tijd en geld kost het
2: belachelijk veel geld kost het
maar word zoizo als je het afmaakt een onwijs vette bak
hier wat info op cliospot http://www.cliosport.net/forum/showthre ... Turbo-Clio
Ik kom weer zeiken
Als je alleen een turbo erop bouwd wil niet perse zeggen het een vette bak word.
De rest van de auto moet technische ook in uitmuntende staat zijn voor gebruik met turbo geweld.
Ik hoop gewoon dat je er heel goed over nadenkt, 99,9% van dit soort projecten staat na 3 maanden tekoop om dat ze halverwegen er al niet meer uitkomen of de financiele middelen opzijn.
Mooi voorbeeld was freeksen met zijn snelste n/a clio van nederland.
In 2 weken tijd de auto gedemonteerd en ernaa nooit meer na omgekeken en na een half jaar in de bingo op marktplaats. Probeer dat maar eens te verkopen voor een respectabel bedrag.

Als je alleen een turbo erop bouwd wil niet perse zeggen het een vette bak word.
De rest van de auto moet technische ook in uitmuntende staat zijn voor gebruik met turbo geweld.
Ik hoop gewoon dat je er heel goed over nadenkt, 99,9% van dit soort projecten staat na 3 maanden tekoop om dat ze halverwegen er al niet meer uitkomen of de financiele middelen opzijn.
Mooi voorbeeld was freeksen met zijn snelste n/a clio van nederland.
In 2 weken tijd de auto gedemonteerd en ernaa nooit meer na omgekeken en na een half jaar in de bingo op marktplaats. Probeer dat maar eens te verkopen voor een respectabel bedrag.
Niet te vergeten de auto moet ook naar de RDW voor keuring! Het moet ook op papier staan .
2.0 16v RS
Dat zal heus allemaal waar zijn dat het geld en tijd kost, maar het is een hobby auto, dan mag dat.
En nee inderdaad je zal hem er niet zo snel op mikken met een normale automonteur erbij.
Maar wat geeft het, de financiele middelen heb ik anders begin ik er niet over, en de tijd heb ik ook.
En het moet vooral leuk zijn om dat ding helemaal te leren kennen.
Ik vroeg niet aan jullie of het slim is om het te doen( tuurlijk niet maar wat maakt dat uit)
Ik had de vraag of dit kon zonder veel aanpassingen.
En nee inderdaad je zal hem er niet zo snel op mikken met een normale automonteur erbij.
Maar wat geeft het, de financiele middelen heb ik anders begin ik er niet over, en de tijd heb ik ook.
Ik vroeg niet aan jullie of het slim is om het te doen( tuurlijk niet maar wat maakt dat uit)
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Deze Turbo conversie die je laat zien moet je ook de rest van het blok aanpassen, anders vliegen de zuigers je om de oren.
Denk aan, zuigers, drijfstang, nieuwe lagers.
Kies je voor een lowboost dan kan je hem er opzetten, maar idd kost veel tijd en geld.
Bedenk ook dat je aandrijfassen, ect niet op zijn berekend, dus vervangen anders loopt het kapot.
Ook de ho-ijzers aangepast moeten worden, simpele sportremmen zijn niet genoeg, kijk dan ook naar een big brake kit.
Maar ik ben benieuwd in je project, laat je hem dan ook hier op de Clioclub zien? (pict en verhaal
)
Denk aan, zuigers, drijfstang, nieuwe lagers.
Kies je voor een lowboost dan kan je hem er opzetten, maar idd kost veel tijd en geld.
Bedenk ook dat je aandrijfassen, ect niet op zijn berekend, dus vervangen anders loopt het kapot.
Ook de ho-ijzers aangepast moeten worden, simpele sportremmen zijn niet genoeg, kijk dan ook naar een big brake kit.
Maar ik ben benieuwd in je project, laat je hem dan ook hier op de Clioclub zien? (pict en verhaal

Groeten, Vincent.
Bedankt voor je reactie:)
dan is inderdaad een lowboost kit beter:)
En kwa remmerij en dergelijke word sowieso allemaal vervangen.
En ja dan post ik het hier op het forum.
Eerst dan nog even verder zoeken en lezen op internet voordat ik ga beginnen.
dan is inderdaad een lowboost kit beter:)
En kwa remmerij en dergelijke word sowieso allemaal vervangen.
En ja dan post ik het hier op het forum.
Eerst dan nog even verder zoeken en lezen op internet voordat ik ga beginnen.
Mocht je eraan beginnen: veel succes en veel foto's maken! 

Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
mischa94 schreef:Dat zal heus allemaal waar zijn dat het geld en tijd kost, maar het is een hobby auto, dan mag dat.
Hier kan ik een heel duidelijk antwoord op geven

Nee dit gaat niet zonder a shitload of aanpassingen

Hoe en wat ga je allemaal tegenkomen in je research.
Ik ben wel benieuwd welk bedrag je schat kwijt te zijn als hij helemaal af is

Ik ben ook erg benieuwd naar de project fotos