Brandstoflampje

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Bossinkje
forum starter
Contacteer:

Brandstoflampje

Bericht door Bossinkje »

Weet niet zeker of ik het hier goed heb geplaatst, zo niet dan hoor ik het wel.

Het is misschien een domme vraag.. Maar wanneer gaat bij jullie het brandstoflampje branden? Bij welke stand van de meter? Heb die van mij nog niet zien branden, ik rij door tot het wijzertje helemaal horizontaal ligt, dus gelijk aan het onderste streepje. En tot dan brandt er niets. Dus of het lampje is kapot, of ik kan nog een stuk verder rijden?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Brandstoflampje

Bericht door Arjan »

Het lampje gaat meestal branden op het moment dat je nog ca. 5 liter overhebt. Als je wilt uitproberen of het lampje gaat branden maar twijfelt of die nog heel is kan je beter een vijflitertankje als reserve achterin zetten. Voor het geval het lampje stuk is ;)
vloris
beginner
Contacteer:

Bericht door vloris »

Gaat het lampje wel branden als je het contact aanzet? Zo niet is ie stuk :)

Ik heb bij mijn Clio (oké, is wel een Clio 2) het lampje ook nog niet zien branden, ookal stond de meter helemaal onderaan. Toen getankt, ging 38 liter bij, dus zat nog 12 liter in de tank. Teveel om het lampje op te laten lichten blijkbaar.
2000 Clio 2, Phase 1, 1.4
bassyyyy
forum member
Contacteer:

Bericht door bassyyyy »

als hij een reservetank heeft.... ik heb geen reservetank onder mijn van origine uit 1.4tje. echter brandt het lampje pas als hij bijna onder de R staat
Groet, Bas Jan.

klik op de auto's hier onder voor mn oude en nieuwe project
AfbeeldingAfbeelding
Clio 16v ombouw & BMW 118D
Bossinkje
forum starter
Contacteer:

Bericht door Bossinkje »

Als hij op contact staat brandt hij niet.. Maar dat deed mijn vorige auto ook niet, en de auto van mijn ouders voor zover ik weet ook niet. Ik tank de auto nooit vol dus ik zie ook nooit hoeveel liter er nog bij gaat!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Elektronica (vraag & antwoord)”