temperatuur probleem?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
joene00

temperatuur probleem?

Bericht door joene00 »

hallo,

ik heb al een tijdje last van dat de kachel in de auto niet echt warm word en de temperatuurmeter loopt ook niet helemaal naar bedrijfstemperatuur dus ik dacht zal de thermostaat wel zijn dus nieuwe besteld. koelvloeistof eruit gehaald doorgespoeld en nieuwe thermostaat geplaatst nieuwe kv erin ontlucht etc. toen ik aan het ontluchten was liep de meter wel mooi naar bedrijfstemperatuur en de fan slaat ook gewoon aan. maar nu word de kachel nog steeds niet heel erg warm en als ik met de auto rij dan komt hij niet helemaal op temperatuur en zodra ik het gas loslaat valt de temperatuurmeter ook een stuk terug... heeft dit met elkaar te maken? en weet iemand wat het probleem is?

Bvd dank :thumbsup:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: temperatuur probleem?

Bericht door Arjan »

Je temperatuur loopt geleidelijk op en ook geleidelijk weer terug, dat is een natuurkundig gegeven. Wanneer je temperatuurmeter plotseling een stuk terugvalt kan dat dus nooit een plotselinge daling ven de temperatuur van je KVS (dus motor) zijn. Dat de meter dus plots minder aangeeft als je het gas loslaat heeft niet te maken met de temperatuur van de KVS maar ket een defect van de meter zelf of de aansturing daarvan.

Dat de kachel niet goed warm wordt kan aan de kachelradiator liggen. Heb je bij het doorspoelen ook die meegenomen. Kno van de verwarming op hoogste stand zodat de klep helemaal open stond?
Zelfs dan kan het zijn dat de radiator gewoon zo verstopt zit dat deze vervangen moet worden.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”