Vreemde electrische storing
Vreemde electrische storing
Ik heb al 11 jaar een clio initiale, maar sinds een aantal maanden heb ik een vreemde storing. Als ik de auto na een rit opnieuw start dan werkt de dashboard verlichting, kilometerteller, toerenteller en de boardcomputer niet meer. Als ik de auto na een paar uur of de volgende dag weer start dan werkt alles gewoon weer. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Re: Vreemde electrische storing
Ik heb hele forum al afgespeurd. Maar ik kan niets zo gauw linken aan mijn storing.
Zou het misschien de ecu zijn? Iemand met kennis van elektrische storingen? Volgens de dealer zit het niet in de cockpit een los stekkertje of zo.
Ik heb hem al zo lang en wil hem eigenlijk nog lang niet kwijt. Voor mij is het een top auto!
Zou het misschien de ecu zijn? Iemand met kennis van elektrische storingen? Volgens de dealer zit het niet in de cockpit een los stekkertje of zo.
Ik heb hem al zo lang en wil hem eigenlijk nog lang niet kwijt. Voor mij is het een top auto!
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Probleem heb ik al erg vaak gehoord en komt me bekend voor maar de oorzaak ontglipt me even. Was het niet de BDP sensor?
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Dank voor je reactie. Ik heb even gespeurd op bdp sensor maar dan kom ik met name stationair of start problemen tegen. Kan dit dan ook elektrische storingen veroorzaken? Waarbij gewoon de hele cockpit is uitgeschakeld?
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Oh sorry, heb niet helemaal goed opgelet. De storingen die je krijgt heb ik niet eerder van gehoord. BDP zal dit niet zijn!
Het lijkt me dat er ergens een stekker zit die inderdaad niet meer fris is. Of misschien een sensor die stervende is.
Zou het niet weten eerlijk gezegd..
Het lijkt me dat er ergens een stekker zit die inderdaad niet meer fris is. Of misschien een sensor die stervende is.
Zou het niet weten eerlijk gezegd..
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Toch blijft het gek, iedere dag als ik instap dan werkt alles weer. Ga ik een stukje rijden en zet de motor af en start hem vervolgens weer dan is de hele cockpit buiten werking.
Klinkt als "relais na contact" van de UCH. Huis met hulporganen. Het lijkt er op dat die dingen vaak kapot gaan.
Het heeft even geduurd maar het lijkt er op dat het vandaag opgelost is. De printplaat van de cockpit waarschijnlijk defect.
Een 2e hands cockpit geplaatst en het lijkt er op dat storingen verholpen zijn.
Een 2e hands cockpit geplaatst en het lijkt er op dat storingen verholpen zijn.