Vreemde electrische storing

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
NewYerk

Vreemde electrische storing

Bericht door NewYerk »

Ik heb al 11 jaar een clio initiale, maar sinds een aantal maanden heb ik een vreemde storing. Als ik de auto na een rit opnieuw start dan werkt de dashboard verlichting, kilometerteller, toerenteller en de boardcomputer niet meer. Als ik de auto na een paar uur of de volgende dag weer start dan werkt alles gewoon weer. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
NewYerk

Re: Vreemde electrische storing

Bericht door NewYerk »

Ik heb hele forum al afgespeurd. Maar ik kan niets zo gauw linken aan mijn storing.
Zou het misschien de ecu zijn? Iemand met kennis van elektrische storingen? Volgens de dealer zit het niet in de cockpit een los stekkertje of zo.
Ik heb hem al zo lang en wil hem eigenlijk nog lang niet kwijt. Voor mij is het een top auto!
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Probleem heb ik al erg vaak gehoord en komt me bekend voor maar de oorzaak ontglipt me even. Was het niet de BDP sensor?
Renault Clio 1.2 RN ('99)
NewYerk

Bericht door NewYerk »

Dank voor je reactie. Ik heb even gespeurd op bdp sensor maar dan kom ik met name stationair of start problemen tegen. Kan dit dan ook elektrische storingen veroorzaken? Waarbij gewoon de hele cockpit is uitgeschakeld?
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Oh sorry, heb niet helemaal goed opgelet. De storingen die je krijgt heb ik niet eerder van gehoord. BDP zal dit niet zijn!
Het lijkt me dat er ergens een stekker zit die inderdaad niet meer fris is. Of misschien een sensor die stervende is.
Zou het niet weten eerlijk gezegd..
Renault Clio 1.2 RN ('99)
NewYerk

Bericht door NewYerk »

Toch blijft het gek, iedere dag als ik instap dan werkt alles weer. Ga ik een stukje rijden en zet de motor af en start hem vervolgens weer dan is de hele cockpit buiten werking.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Klinkt als "relais na contact" van de UCH. Huis met hulporganen. Het lijkt er op dat die dingen vaak kapot gaan.
NewYerk

Bericht door NewYerk »

Het heeft even geduurd maar het lijkt er op dat het vandaag opgelost is. De printplaat van de cockpit waarschijnlijk defect.
Een 2e hands cockpit geplaatst en het lijkt er op dat storingen verholpen zijn. :driving:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”