Mede clio eigenaren, het onderwerp zegt het het al startprobleem.
Gaat om een, renault clio 2.0 rs sport uit 2001
Dit is de situatie
Deurvergrendeling werkt.
Verlichting werkt.
Radio etc. Werkt.
Ik neem plaats in mijn rs sleutel in het contact, draai de sleutel door om de auto te starten.
Startmotor draait alleen de motor slaat niet aan.
Ik heb mijn reserve sleutel al geprobeert, en hem op slot en van slot te doen.
Gister naar duitsland geen enkel probleem gehad starten rijden auto goed op zijn staart getrapt niks aan dehand. Vanmorgen wil ik met de auto weg niks (het verhaal hierboven).
Het verhaal begon al een hele tijd geleden toen starte hij een keer niet nog een keer geprobeert en toen deed hij het. Hierna een hele tijd geen last gehad. Sinds een week geleden bij bijna elke keer als ik de auto pak moet ik soms 3 a 10 x proberen te starten dit is niet goed. Soms starthij gelijk na een stuk te rijden, en hierna ga je weer weg met de auto niks.
Ik lees verschillende dingen.
Accu overleden. Dan moet je verlichting en radio het ook niet doen?
Startmotor. Draait wel
Ontsteking.?
Contact blokje. Beide sleutels geprobeert geen reactie soms doet ie het soms niet. Nu niks!
Iemand raad ervaring. En hoe kan ik bepaalde dingen uitsluiten.
Alvast bedankt, rob
startprobleem
-
- forum starter
- Contacteer:
startprobleem
The Underdog! 2.016V
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: startprobleem
Update..
Zonet alle zekeringen gecheck allemaal goed.
Na sleutel op contact draaien startonderbrekings lampje blijft even branden en gaat vervolgens uit. Dus dat is het probleem ook niet.
Staat hij op contact wel een soort relai geklikker geluid te horen bij de linker voorlamp (als je voor de auto staat) iemand enig idee?
Filter unit gedemonteerd maar kon geen bdp sensor vinden allemaal slangen.
Zonet alle zekeringen gecheck allemaal goed.
Na sleutel op contact draaien startonderbrekings lampje blijft even branden en gaat vervolgens uit. Dus dat is het probleem ook niet.
Staat hij op contact wel een soort relai geklikker geluid te horen bij de linker voorlamp (als je voor de auto staat) iemand enig idee?
Filter unit gedemonteerd maar kon geen bdp sensor vinden allemaal slangen.
The Underdog! 2.016V
- toy_soldier
- beginner
- Contacteer:
Beginnen met de vliegwiel (bdp) vervangen.
Zit vermoedelijk onder de slangen die je beschrijft. Vervang dan de sensor en de stekker.
Zit vermoedelijk onder de slangen die je beschrijft. Vervang dan de sensor en de stekker.
-
- forum starter
- Contacteer:
Hiermee bedoel je neem ik aan een compleet setje vervangen. Ik wou het brandstofpomp relai ook schoonmaken heeft iemand een idee waar deze zich bevindt? Ik dacht zelf onder het dachboard maar welke.
The Underdog! 2.016V
-
- forum starter
- Contacteer:
goedendag,
ik heb het idee dat het inderdaad linksonder bij mijn voor lamp wegkomt. Ik heb even goed geluisterd en gekeken. Beneden heb je nog een stuk plaat van mijn chassie. Daar lijkt een pompje te zitten ik kon het niet goed zien. Naar dit loopt een stekkertje bovenop en ook boven komt een leiding af. Ik heb deze even gevolgd zie de foto's iemand enig idee waar het wegkomt. het is een heel apart getik wat er weg komt. Dit gebeurt alleen als de auto op het contact staat.

ik heb het idee dat het inderdaad linksonder bij mijn voor lamp wegkomt. Ik heb even goed geluisterd en gekeken. Beneden heb je nog een stuk plaat van mijn chassie. Daar lijkt een pompje te zitten ik kon het niet goed zien. Naar dit loopt een stekkertje bovenop en ook boven komt een leiding af. Ik heb deze even gevolgd zie de foto's iemand enig idee waar het wegkomt. het is een heel apart getik wat er weg komt. Dit gebeurt alleen als de auto op het contact staat.

The Underdog! 2.016V
-
- forum starter
- Contacteer:
[youtube]<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/4z3IvAU9IfY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/youtube]
[youtube][/youtube]
zie hier een video met geluids opname
[youtube][/youtube]
zie hier een video met geluids opname
The Underdog! 2.016V
-
- forum starter
- Contacteer:
De auto is weer op de weg!! BDP sensor was idd overleden. Evenals de Bobine.. deze is veelte heet geweest. Mijn bougie kabels zijn aan elkaar gesmolten. De bougies waren nog nooit vervagen hebben er toch wel even bijna 150... ingezeten. Electorden waren al goed dun daarom waarschijnlijk de weg van de minste weerstand weer terug richting de bobine met gevolg oververhitting. Motortje is weer vel! Nog bedankt de hulp.
The Underdog! 2.016V