R-Link video afspeel mogelijkheden
R-Link video afspeel mogelijkheden
Ik kan op internet nog niet veel over R-link vinden, maar heb nu wel gevonden wat voor video hij af zou moeten kunnen spelen:
R-Link Video format compatibility :
MPEG4 SP/ASP / H263 Decode (up to WVGA 30fps 4Mbps)
=> YES (Yes, SP up to WVGA. ASP only tested with variable bitrate with peaks of > 4 MBPS)
File extension can be .mp4. Some .avi files encoded with the mp4 format can be readen (compatibility with Divx or Xvic file is not sure).
H264 BL Decode (up to WVGA 30fps 4Mbps)
YES (Yes, but not smooth if it contains an audio stream or if profile level exceeds 3.2)
File extension can be .3gpp (video files coming from smartphones).
WMV9 SP/MP/AP / VC1 Decode (up to WVGA 30fps 4Mbps)
YES (YES, but most WMV’s only work after several retries once. Logging shows that there is something wrong with the color format)
File extension can be .wmv.
And the system cannot display videos for which :
- The refreshing speed is more than 30 images per second, or
- The output is more than 4Mo per second, or
- Resolution is more than 800 points x 480 points
And files of more than 4Go cannot be readen. Subtitles cannot ben readen.
Moreover, some files which have specifics restrictions cannot be readen.
And the system is going directly to the next video if he cannot read one.
R-Link Video format compatibility :
MPEG4 SP/ASP / H263 Decode (up to WVGA 30fps 4Mbps)
=> YES (Yes, SP up to WVGA. ASP only tested with variable bitrate with peaks of > 4 MBPS)
File extension can be .mp4. Some .avi files encoded with the mp4 format can be readen (compatibility with Divx or Xvic file is not sure).
H264 BL Decode (up to WVGA 30fps 4Mbps)
YES (Yes, but not smooth if it contains an audio stream or if profile level exceeds 3.2)
File extension can be .3gpp (video files coming from smartphones).
WMV9 SP/MP/AP / VC1 Decode (up to WVGA 30fps 4Mbps)
YES (YES, but most WMV’s only work after several retries once. Logging shows that there is something wrong with the color format)
File extension can be .wmv.
And the system cannot display videos for which :
- The refreshing speed is more than 30 images per second, or
- The output is more than 4Mo per second, or
- Resolution is more than 800 points x 480 points
And files of more than 4Go cannot be readen. Subtitles cannot ben readen.
Moreover, some files which have specifics restrictions cannot be readen.
And the system is going directly to the next video if he cannot read one.
Re: R-Link video afspeel mogelijkheden
Daar heb je dus eigenlijk vrijwel niets aan. Als je al een film of wat videoclips af zou willen spelen, dan moet je dus alles flink verkleinen, kwaliteit verslechteren en converteren naar het juiste formaat. R-link is op basis van Android toch? Wellicht kun je er dan een android app op zetten die wel goede video's af kan spelen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Geen idee, over dat soort dingen heb ik nog niets kunnen vinden. Op zich is het scherm ook niet zo groot dus zal het er nog wel redelijk goed uit kunnen zien...
Ik gebruik altijd handbrake als ik een film om wil zitten naar een ander formaat. Werkt op zich prima.
Ik gebruik altijd handbrake als ik een film om wil zitten naar een ander formaat. Werkt op zich prima.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Het gaat om de veiligheid maar mijn passagier kan en wil toch kijken AUB renault .nl en be doe er iets aan.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Wat een ge%&*. De passagier kan ook gewoon een tablet meenemen? Dan kan hij/zij na het uitstappen ook blijven kijken. R-Link en MediaNav zijn bedoeld om met je auto eenvoudig en veilig te kunnen rijden.
Voor degenen die toch graag een film kijken achter het stuur: Er zijn houders voor je tablet, zodat je deze aan de voorruit kan bevestigen. De tablets spelen sowieso beter films af.
Voor degenen die toch graag een film kijken achter het stuur: Er zijn houders voor je tablet, zodat je deze aan de voorruit kan bevestigen. De tablets spelen sowieso beter films af.
- Peter (SH Reklame)
- Sponsor/aanbieder
- Contacteer:
@martijn, hoezo een tablet meenemen. Er zit toch al een tablet in van 7 inch (de R-link dus) die ondersteuning voor oa film biedt.
Of bijvoorbeeld als je met een collega onderweg bent en je krijgt daarop een mail van je werk, dan moet je eerst stoppen om het te kunnen bekijken.... Waarom kan mijn collega dit dan niet bekijken...??
En ja, e-mail kan je ook op je telefoon binnen halen, maar het zit op de auto, maar je hebt er weinig aan als je bijrijder het niet eens kan gebruiken!
Of bijvoorbeeld als je met een collega onderweg bent en je krijgt daarop een mail van je werk, dan moet je eerst stoppen om het te kunnen bekijken.... Waarom kan mijn collega dit dan niet bekijken...??
En ja, e-mail kan je ook op je telefoon binnen halen, maar het zit op de auto, maar je hebt er weinig aan als je bijrijder het niet eens kan gebruiken!

Er is een R-Link systeem verkocht, niet een tablet met een eindeloze App Store die je voor alle denkbare toepassingen in kan zetten. Eigenlijk is R-Link een 3G-boordcomputer met touchscreen, niets meer en niets minder. Of heeft de dealer jullie beloofd dat er een multimedia tablet in zou zitten die toevallig ook de weg kon wijzen?

Dat is prima en ook wel terecht
Jij hebt het inderdaad over de bestuurder, maar er kunnen meer mensen in een auto zitten. Maar ik begrijp het ook wel hoor, als er ongelukken komen doordat een bestuurder naar filmpjes zat te kijken...
En nee, mijn dealer heeft mij daar niets over beloofd, ik wou graag alle opties op mijn auto en dus ook de RS monitor, en dan moet je R-link ook nemen
Alles wat het meer kan dan bellen, navigeren en muziek afspelen is wat mij betreft gewoon meegenomen, maar is voor mij op dit moment meer een speeltje dan dat ik het werkelijk als serieuze tablet wil gaan gebruiken

Jij hebt het inderdaad over de bestuurder, maar er kunnen meer mensen in een auto zitten. Maar ik begrijp het ook wel hoor, als er ongelukken komen doordat een bestuurder naar filmpjes zat te kijken...
En nee, mijn dealer heeft mij daar niets over beloofd, ik wou graag alle opties op mijn auto en dus ook de RS monitor, en dan moet je R-link ook nemen

Alles wat het meer kan dan bellen, navigeren en muziek afspelen is wat mij betreft gewoon meegenomen, maar is voor mij op dit moment meer een speeltje dan dat ik het werkelijk als serieuze tablet wil gaan gebruiken

Er zijn veel mensen die volwassen zijn, een rijbewijs hebben en stemrecht hebben. Slechts zeeeeer zelden worden dodelijke ongelukken veroorzaakt door onvolwassenen zonder rijbewijs, het zijn vrijwel altijd mensen met rijbewijs en stemrecht. Het gaat in het verkeer echter niet om leeftijd of stemrecht maar om gedrag. Film kijken achter het stuur van een rijdende auto is geen gepast gedrag. Ander zou het wel onderdeel van het examen van het CBR worden.
R-Link is inderdaad meer dan een TomTom. Het bedient je radio, maakt internet mogelijk, leest je de krant voor, kan je e-mails voorlezen, laat je via een camera achter de auto kijken, houdt je eco-gedrag bij, enz... Had jij een iPad Air met bijbehorende apps en mediaondersteuning verwacht?
R-Link is inderdaad meer dan een TomTom. Het bedient je radio, maakt internet mogelijk, leest je de krant voor, kan je e-mails voorlezen, laat je via een camera achter de auto kijken, houdt je eco-gedrag bij, enz... Had jij een iPad Air met bijbehorende apps en mediaondersteuning verwacht?
-
- forum starter
- Contacteer:
In onze (ingeruilde) mx-5 hebben wij destijds zelf een multi-mediasysteem in laten bouwen. Door draden anders in een stekker te doen werd het mogelijk om rijdend dvd te kijken. Behalve om het één keer te testen hebben we het nooit meer gebruikt. Dus ja!!! Wat is de toegevoegde waarde dan. Maar als het simpel kan, dan zou ik het wel weer laten doen.
Clio IV RS Turbo 200 EDC Flame Red
Parkeersensoren
Alarm
Leren bekleding
Pack Cup
R-Link
Parkeersensoren
Alarm
Leren bekleding
Pack Cup
R-Link
Onderstaande van de website van Renault, ze zetten hem dus wel degelijk in de markt als een tablet met apps, mediaondersteuning etc!martijnm schreef:Had jij een iPad Air met bijbehorende apps en mediaondersteuning verwacht?
RENAULT R-LINK DE GE\'cfNTEGREERDE MULTIMEDIA- EN NAVIGATIETABLET
R-LINK IS EEN 100% GEÏNTEGREERDE TABLET DIE DE PERFECTE COMBINATIE MAAKT TUSSEN RADIO, MULTIMEDIA, TELEFONIE, NAVIGATIE, APPS, ACTUELE INFORMATIE VAN DE AUTO EN INTERNETVERBINDING. DIE LAATSTE MAAKT HET MOGELIJK OM IN DE AUTO VERBONDEN TE BLIJVEN MET HET INTERNET EN KUNT U GEBRUIK MAKEN VAN VERSCHILLENDE TOEPASSINGEN ZOALS E-MAIL, TWITTER, WEERSBERICHTEN ETC. NET ALS BIJVOORBEELD EEN SMARTPHONE.
Alles wat er staat klopt toch ook? Er staat nergens dat alles rijdend beschikbaar zou moeten zijn, dus er wordt niets beloofd wat niet nagekomen wordt. Blijkbaar denk jij bij de tekst "100% GEÏNTEGREERDE TABLET" aan een iPad of Samsung Galaxy Tab. Dat ligt dus niet aan Renault, of aan gebreken in R-Link volgens mij. 

Ik zeg toch ook niet dat er iets staat dat niet klopt. Het ging me er om dat jij vroeg of we een tablet met apps en media ondersteuning verwachten. Daarop geef ik aan dat ze zelf zeggen dat het dat is.
Ik zal het waarschijnlijk toch niet veel gebruiken. Waarschijnlijk met name in het begin om het ff te proberen. Maar ik vind het wel een leuke discussie en snap beide kanten
Ik zal het waarschijnlijk toch niet veel gebruiken. Waarschijnlijk met name in het begin om het ff te proberen. Maar ik vind het wel een leuke discussie en snap beide kanten

@DDS: Ik hoop niet dat ik je nog hoef uit te leggen wat de verschillen tussen Carminat TomTom en R-Link zijn, want die zul je zelf al wel ontdekt hebben. Als beloofde functionaliteit niet werkt, dan is de dealer jouw aanspreekpunt. De discussie gaat daar echter niet over, maar over het wel/niet werken van video-formaten en eventuele redenen hiervoor. Een reden hiervoor kan veiligheid zijn, waar jij het blijkbaar niet mee eens bent.
Veiligheid in het verkeer wordt niet bepaald op 1 enkel geval, zoals jij. Jouw argumenten zijn waterdicht. Toch gebruikt de wetgever andere argumenten om regels op te stellen. Statistisch gezien is het aantal doden wat valt door misbruik van een schroevendraaier nihil. Dat je met een auto over iemand heen kan rijden klopt ook, maar door te testen of jij verantwoord om kan gaan met een auto brengt men ook hier de kans terug naar (zeer) kleine waarden. Als jij niet je rijbewijs haalt en toch gaat rijden bega je een misdrijf en dat is niet voor niets zwaarder strafbaar dan een overtreding. Dezelfde kansberekeningen die ik hiervoor aanhaalde laten ook zien dat de kans op (dodelijke) ongevallen significant stijgt als de bestuurde (fysiek) met iets anders bezig is dan opletten op de weg en het besturen van een auto. Daarom mag je tijdens het rijden o.a. geen telefoon in je handen hebben. Waarschijnlijk ben jij die ene bestuurder die wel alles tegelijk kan, maar dat is geen reden om al die andere mensen dan ook maar een vrijbrief te geven.
Gisteren werd ik tot 3x toe bijna van de snelweg gereden door een vrouw in een Mini die de hele tijd naar haar schoot zat te kijken. Dit was met een snelheid van 120+ op de teller. Nog een geluk dat ze geen tegenligger was, want dan had je nu geen antwoord meer gekregen van me. Bijna dagelijks kom ik dit soort dingen tegen. Als jou dit soort dingen ontgaan, dan lijkt dat op zich al een argument om eens wat vaker naar je mede weggebruikers te kijken.
@goos: We verschillen hooguit nog wat van mening over de techniek, maar gelukkig niet over de veiligheid.
En nu weer terug ontopic
Veiligheid in het verkeer wordt niet bepaald op 1 enkel geval, zoals jij. Jouw argumenten zijn waterdicht. Toch gebruikt de wetgever andere argumenten om regels op te stellen. Statistisch gezien is het aantal doden wat valt door misbruik van een schroevendraaier nihil. Dat je met een auto over iemand heen kan rijden klopt ook, maar door te testen of jij verantwoord om kan gaan met een auto brengt men ook hier de kans terug naar (zeer) kleine waarden. Als jij niet je rijbewijs haalt en toch gaat rijden bega je een misdrijf en dat is niet voor niets zwaarder strafbaar dan een overtreding. Dezelfde kansberekeningen die ik hiervoor aanhaalde laten ook zien dat de kans op (dodelijke) ongevallen significant stijgt als de bestuurde (fysiek) met iets anders bezig is dan opletten op de weg en het besturen van een auto. Daarom mag je tijdens het rijden o.a. geen telefoon in je handen hebben. Waarschijnlijk ben jij die ene bestuurder die wel alles tegelijk kan, maar dat is geen reden om al die andere mensen dan ook maar een vrijbrief te geven.
Gisteren werd ik tot 3x toe bijna van de snelweg gereden door een vrouw in een Mini die de hele tijd naar haar schoot zat te kijken. Dit was met een snelheid van 120+ op de teller. Nog een geluk dat ze geen tegenligger was, want dan had je nu geen antwoord meer gekregen van me. Bijna dagelijks kom ik dit soort dingen tegen. Als jou dit soort dingen ontgaan, dan lijkt dat op zich al een argument om eens wat vaker naar je mede weggebruikers te kijken.
@goos: We verschillen hooguit nog wat van mening over de techniek, maar gelukkig niet over de veiligheid.

En nu weer terug ontopic