Liefste clio lovers
Ik zit met een probleempje met mijn clio 2 phase 1 van het jaar 1998 met een 1.2 benzine motor.
Het is al een tijdje dat hij sukkelt met het schakelen naar de 2de versnelling. Het is precies alsof er iets mijn weg blokkeert om hem in 2de te zetten.
Eens de motor wat warmer heeft (als de olie opgewarmd is) verloopt het dan allemaal al een pak soepeler.
Nog een symptoom is dat als ik mijn koppelingspedaal intrap ik een soort "klik" hoor.
Ik las dat dit de koppelingskabel zou kunnen zijn, maar heb niet gevonden of het iets te maken zou kunnen hebben met het moeilijk schakelen.
Ik las ook al dat het misschien zou kunnen helpen de versnellingsbakolie te vervangen.
Nu post ik hier mijn probleem om eens jullie mening te horen over wat nu een goede oplossing zou kunnen zijn.
Alvast bedankt!
Mvg
Jeroen D.!
Moeilijk naar 2de + "klik"
Re: Moeilijk naar 2de + "klik"
Probeer eens dubbel clutch. Heb je dan geen weerstand met schakelen is waarschijnlijk je synchromeshring kapot.
Hey Arjan,
Bedankt voor je comment.
Morgen ga ik dit proberen, ik laat de uitslag nog weten.
Mvg
Jeroen
Bedankt voor je comment.
Morgen ga ik dit proberen, ik laat de uitslag nog weten.
Mvg
Jeroen
- mitkrov13
- forum starter
- Contacteer:
Dat klikje wat je beschrijft is denk ik de koppeling schakelaar. ik zelf hoor dat klikje wel eens als ik de koppeling los laat. Of voel je het ook in het pedaal?
als het niet lukt? Pur en Kit!
Als ik dubbel clutch krijg ik hem 1/3 keer wel vloeiend in 2de versnelling.
Het klikje voel ik niet echt in het pedaal. Ik las dat het de kabel zou kunnen zijn.
Ik ga eens kijken naar die schakelaar. Heb geen idee wat dat precies is :O
Bedankt!
Het klikje voel ik niet echt in het pedaal. Ik las dat het de kabel zou kunnen zijn.
Ik ga eens kijken naar die schakelaar. Heb geen idee wat dat precies is :O
Bedankt!