Nano-producten en regensensor: goede combi?
Nano-producten en regensensor: goede combi?
Ik ben veel verschillende producten tegengekomen die je voorruit "regenvrij" houden. Dit is vooral handig bij hogere snelheden. Ik merkte echter dat de regensensor afhankelijk is van de hoeveelheid vocht op de voorruit. Wie heeft er ervaring hiermee en eventuele tips over goede producten?
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Re: Nano-producten en regensensor: goede combi?
Ik ben er erachter gekomen dat ruiten wassen met gewoon water toch nog de beste remedie is om je ruiten zuiver te houden en je ramen zijn dan ook filmvrij.De ruitenwissers zullen ze dan ook prima regenvrij houden en de sensoren werken dan ook prima.Dus voor mij geen enkel product erop.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Ik heb deze: http://carclean.nl/product/Nanolex/Urba ... 001_102479
Het verbruik is zo weinig, dat je wel 10 jaar met zo'n flesje kunt doen.
Ik vind het persoonlijk niet prettig werken. Je moet echt goede ruitenwissers hebben om het water wat niet van je auto rolt, weg te kunnen vegen.
Door de filmlaag op de ruit smeren je ruitenwissers het water sneller uit dan zonder dit product.
Daarnaast werd ik stapel gek van die rondvliegende druppels. Ik vind het erg onrustig voor mijn ogen en kan me niet goed op de weg focussen.
Dus mocht je dit product willen proberen, voor 15 euro incl verzenden stuur ik het op. Er zijn denk ik 5 druppeltjes uit.
Tjah en de regensensor. Die zul je uit moeten schakelen, want het idee van die product is dat je de ruitenwissers zo min mogelijk gebruikt.
Het verbruik is zo weinig, dat je wel 10 jaar met zo'n flesje kunt doen.
Ik vind het persoonlijk niet prettig werken. Je moet echt goede ruitenwissers hebben om het water wat niet van je auto rolt, weg te kunnen vegen.
Door de filmlaag op de ruit smeren je ruitenwissers het water sneller uit dan zonder dit product.
Daarnaast werd ik stapel gek van die rondvliegende druppels. Ik vind het erg onrustig voor mijn ogen en kan me niet goed op de weg focussen.
Dus mocht je dit product willen proberen, voor 15 euro incl verzenden stuur ik het op. Er zijn denk ik 5 druppeltjes uit.
Tjah en de regensensor. Die zul je uit moeten schakelen, want het idee van die product is dat je de ruitenwissers zo min mogelijk gebruikt.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Ik heb mijn ruit een tijdje geleden gedaan met zo'n product.. Ik kan je vertellen dat de regensensor niet meer werkt daarna. Ik gebruik altijd de sensor want ik vind t makkelijk en t werkt goed. Het duurde een hele tijd voor ie weer "normaal" functioneerde.
Verder deed t product wel wat t adverteerde.
Verder deed t product wel wat t adverteerde.
De oplossing lijkt me is dat je dan om de regensensor heen werkt, maar nogmaals. Als je dit product gebruikt, wil je niet dat de ruitenwissers automatisch aan gaan.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Van dit soort producten krijg je een een verschrikkelijk irritante waas op je voorruit als je je ruitenwissers gebruikt, die wel na een paar seconden weggetrokken is maar dan maken de ruitenwisser alweer hun volgende slag. Als er in het donker licht van een tegenligger opvalt zie je gewoon niks meer. De regensensor ziet deze waas ook en schiet daarom zo snel mogelijk in de hoogste wis stand en blijft daar heel lang. De wax in wasstraten hebben hetzelfde effect. Dit zie je dus heel vaak bij auto's met regensensor waarvan de eigenaar vaak de wasstraat in rijdt. Het is allang droog en hun ruitenwisser zwiepen nog hard heen en weer.
Mocht je het op je voorruit hebben en niet willen, dan kan ik een poetsdoek en wat sileconen-vrij commendant cleaner 4 aanraden, poets je het zo van je voorruit af en werkt je regensensor weer normaal. Wel de auto goed afspoelen erna.
Mocht je het op je voorruit hebben en niet willen, dan kan ik een poetsdoek en wat sileconen-vrij commendant cleaner 4 aanraden, poets je het zo van je voorruit af en werkt je regensensor weer normaal. Wel de auto goed afspoelen erna.
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Klopt. Die hot wax en 'vlekvrij naspoelen' functie geven ook zo'n smerige waas. Als je een goed product hebt, heb je de ruitenwissers zelden nodig en dus ook geen waas. Ik ben er mee gestopt omdat ik gek werd van die vliegende druppels. Ik gebruik het nu voor alle andere ruiten en de spiegels. Die blijven een stuk langer schoon.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010