Xenon rechtsvoor is ermee opgehouden

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
scully

Xenon rechtsvoor is ermee opgehouden

Bericht door scully »

Hallo,

helaas is mijn Xenon koplamp aan de passagierskant ermee opgehouden. Voor zover ik weet, heb ik origineel Renault Xenon lampen erin zitten. Ik heb nog nooit eerder Xenon gehad, dus ik weet niet anders dan wanneer het lampje het niet meer doet, dat je die vervangt, maar zo zal dat bij Xenon wel niet gaan. Iemand suggesties wat te doen? Het gaat om een RS van bouwjaar 2001.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Xenon rechtsvoor is ermee opgehouden

Bericht door Vinnie »

Hallo terug,

Er zitten D2S pitten in, maar aangezien je er niet makkelijk bij kan zal je de bumper en de koplamp moeten demonteren. je moet de starter een kwartslag draaien om de starter plus lamp er uit te krijgen. uit de starter haal je de d2s lamp. wel alle 2 de lampen vervangen voor het beste resultaat.

Succes :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Clio1.5dCi
forum starter
Contacteer:

Bericht door Clio1.5dCi »

Heb zelf een initiale met xenon en het is heel goed mogelijk om de lampen te vervangen zonder ze te demonteren.

Je moet, om ruimte te maken, alleen wel even de kap die over de zekeringen zit verwijderen. Vervolgens haal je de rubber kap van de lampunit af en draai je, zoals aangegeven, de starten een kwartslag. Deze starten kun je vervolgens met gepaste kracht van de lamp afhalen. Vervolgens ziet de lamp vast met metalen klippen, net zoals normale lampen, of er ziet een soort van draaischijf op.

Monteren van de nieuwe lamp in omgekeerde volgorde.

Succes mark.
scully

Bericht door scully »

Ten eerste, bedankt voor de reacties. :thumbsup: Als ik dit zo lees, zijn dit van die momenten dat ik spijt krijg dat ik van VW over ben gegaan op Renault. :chinrub: Ik heb gister al even gekeken, en ik heb er ook slangen etc lopen van de airco. Denk dat ik voor het gemak van werken de bumper en lampunit er dan wel even af zal halen. Ik zit nog wel met wat vragen. D2S, is de benaming voor de fitting? Of voor de Xenon lamp, geeft dit ook aan of het 6000K is bijvoorbeeld? En wat wordt bedoeld met de starter en starterplus?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Nee, D2S is de naam van de fitting. De lamp kleur (graden kelvin) kan je nog apart kiezen.
De lampen zijn bij autostyle rond de 40 euro per stuk. en heb je in 4300k wit, 6000k blauw-wit.
Zoals elk merk met orgineel xenon hebben ze 2 belasten zeg maar. dit om de opwarm tijd van de xenon tot nihil te brengen.
Als je aftermarket monteert zal de lamp dus bijna uit vallen vlak na het opstarten van de xenon.
Vervang de xenon lampen alle bij tegelijk :idea: anders krijg je lichtsterkte en kleur verschil, plus je hebt het toch al open liggen :thumbsup:

Over vw/renault, ach ieder merk heeft zijn gebreken :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”