Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem: Bij mijn clio 14 16v uit 2001 brand ook het oranje motor lampje.
Eerst ging het lampje met dat spiraaltje en gloeispiraal branden en liep de auto in noodloop.
Auto uitgezet en de volgende dag was alles weer normaal, dit duurde een week toen weer de lampjes gingen branden en de auto weer in noodloop zat, nu brande echter ook het oranje lampje van het motorblok.
auto uitgezet even gewacht en noodloop was over alleen brand het oranje motor lampje nu constant.
De auto storterd bij stationair draaien en nijgt naar afslaan en ik heb weinig power met rijden.
Inmiddels heb ik wat stekkertjes schoongemaakt en de gasklep met remreiniger schoongespoten.
Ik heb de stekker van de penbobines er 1 voor 1 afgehaald en het volgende viel mij op, bij de meest linker en de derde ging hij heel iets lager in toerental en bij de 2e en meest rechter viel hij uit.
Mijn vraag is kan ik er nu van uitgaan dat die 2 penbobines stuk zijn of kan het wat anders zijn.
ps, ik heb geprobeerd om de gaskleppenhuis/stappenmotor schoon te maken maar de how-to komen niet overeen met mijn motorblok. ik denk dat ik het gaskleppenhuis wel heb schoongemaakt maar volgens mij heb ik geen stappenmotoer maar een electronisch gestuurd ding.
Groetjes,
Martin
weinig power
-
Martin65
Re: weinig power
Ik heb net even contact gehad met de Renault dealer hier en die vragen voor uitlezen €35.- tot €40.-
Dat is niet gering en vindt ik ook misschien wel zonde van de centen.
Ik ga eens kijken of er een andere mogelijkheid is om dit te doen.
Dat is niet gering en vindt ik ook misschien wel zonde van de centen.
Ik ga eens kijken of er een andere mogelijkheid is om dit te doen.
-
Martin65
Dank je Arjan,Arjan schreef:https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 30&t=14174
Helaas de dichtstbijzijnde is minimaal 1 uur rijden en 1 uur terug, of ik dat aandurf met de auto weet ik niet.
-
Th3 Dutchi3
Ik heb met mij rs sinds gisteren bijna hetzelfde, ik heb alleen het spiraal lampje wat brandde en het overgaan op noodloop.
Als ik de auto uitzet en opnieuw start is het weg.
Daarnaast houdt de motor bij elke koude start een btje in, na 1min is dit weg.
Hij reageert dan vaag op het gaspedaal, bij een vaste stand van het gaspedaal houd hij in en ineens gaat ie dan acceleren zonder het gaspedaal verder in te drukken.
Is dit ook stekkerproleem?
Als ik de auto uitzet en opnieuw start is het weg.
Daarnaast houdt de motor bij elke koude start een btje in, na 1min is dit weg.
Hij reageert dan vaag op het gaspedaal, bij een vaste stand van het gaspedaal houd hij in en ineens gaat ie dan acceleren zonder het gaspedaal verder in te drukken.
Is dit ook stekkerproleem?
Dat laatste is beveiliging van de Clio en normaal. Je kunt hem na starten niet direct doortrekken in de toeren.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
Martin65
Ik heb ondertussen 2 penbobines vervangen en nu loopt de auto alweer een stuk beter.
Echter trild hij nu bij stationair lopen verschrikkelijk, de power is wel grootedeels terug maar zou volgens mij nog beter moeten zijn.
Ik weet niet waar ik nog moet zoeken.
Echter trild hij nu bij stationair lopen verschrikkelijk, de power is wel grootedeels terug maar zou volgens mij nog beter moeten zijn.
Ik weet niet waar ik nog moet zoeken.
-
Martin65
Mijn motorblok ziet er zo uit (deze foto is niet van mijn auto, ik heb geen gas)

Waar zit bij dit blok dan de stappenmotor? Als het aan het gaskleppenhuis zit aan de achterkant van de motor is deze toch niet te reinigen?

Waar zit bij dit blok dan de stappenmotor? Als het aan het gaskleppenhuis zit aan de achterkant van de motor is deze toch niet te reinigen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3877 Weergaves
-
Laatste bericht door Kimmmn