Radio instellen

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
Oudhoff

Radio instellen

Bericht door Oudhoff »

Hallo.

Ik heb sinds zaterdag mijn Clio Estate Dynamique binnen en bij het instellen van de radio worden een aantal zenders met de naam bv radio 1 enz. aangegeven maar een aantal bv BNN, radio noord/holland enz alleen met de frequentie is hier iets aan te doen door bv de zender zelf een naam te geven ?
Ik heb het media nav systeem en dus geen R/link.

Groet Gerard
rwou
forum starter
Contacteer:

Re: Radio instellen

Bericht door rwou »

Ik ken de radio nog niet zelf. normaal moet een radio het RDS "aan" hebben staan om de namen van stations weer te kunnen geven.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Onderwerp verplaatst naar het juiste gedeelte op het forum
Groet,
Martijn

Afbeelding
Nyana
forum starter
Contacteer:

Bericht door Nyana »

Probeer eens een scan te doen naar radiostations? Ik heb zelf geen MediaNav, en ik weet ook niet of er een frequentie scan optie in zit, maar het is te proberen. Zit je radio ook op de juiste FM setting? Soms heb je FM1 en FM2 (naast AM en LW). FM1 vind de radio weer hele andere zenders dan op FM2.
Afbeelding
Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Oudhoff

Bericht door Oudhoff »

Ik heb de radio laten scannen en dan vind hij veel zenders maar slechts bij 6 daarvan geeft hij de zendernaam aan, bij de andere alleen de frequentie
ik begrijp dat niet alle zenders namen krijgen maar de veel gebruikte zouden toch wel herkent moeten worden,heb rds aan staan maar zonder het gewenste resultaat,ik wil de zenders zelf wel een naam geven en vraag dus of mogelijk is.
StarFire
beginner
Contacteer:

Bericht door StarFire »

Ik heb ook gewoon gescand en dan zie je niet altijd de naam van de zender, maar vaak een gedeelte van de tekst die via RDS wordt meegestuurd, zoals files of het telefoonnummer van de zender.

Ik heb ook nog nergens iets gevonden waarmee je zelf de naam kunt instellen.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”