Help, R-link radio/nav gaat niet uit
Help, R-link radio/nav gaat niet uit
Vandaag wilde mijn r-link systeem niet meer van kanaal veranderen, kon geen andere bron selecteren en spraakbediening deed het ook niet.
Thuis wil de radio niet meer uit als ik moter uitzet en deur open.
Nu maar scherm uitgezet en geluid gedempt. Accu zal denk hier niet leeg van geraken. Zelfs na eco stand blijft ie gaan.
Maar weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Morgen ieder geval langs de dealer als het niet is opgelost.
Wel iets op internet gelezen dat het bij iemand met een renault ook voor kwam toen hij zijn telefoo liet paren via bluethooth. Daar moest alles vervangen worden.
Thuis wil de radio niet meer uit als ik moter uitzet en deur open.
Nu maar scherm uitgezet en geluid gedempt. Accu zal denk hier niet leeg van geraken. Zelfs na eco stand blijft ie gaan.
Maar weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Morgen ieder geval langs de dealer als het niet is opgelost.
Wel iets op internet gelezen dat het bij iemand met een renault ook voor kwam toen hij zijn telefoo liet paren via bluethooth. Daar moest alles vervangen worden.
Re: Help, R-link radio/nav gaat niet uit
- Zorg eerst dat de auto geheel op slot is (en motorkap open)
- Haal de aarde los van de 12V accu
- Wacht een paar minuten (ca. 2) totdat je een klik hoort van een relais dat loslaat
- Klem de aarde weer aan de 12V accu
Zie ook: http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... 66&t=15330
In dat topic gaat het om een ZOË maar zou ook voor de Clio opgaan.
- Haal de aarde los van de 12V accu
- Wacht een paar minuten (ca. 2) totdat je een klik hoort van een relais dat loslaat
- Klem de aarde weer aan de 12V accu
Zie ook: http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... 66&t=15330
In dat topic gaat het om een ZOË maar zou ook voor de Clio opgaan.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Dit heb ik met medianav ook gehad.....naar je dealer gaan!
Ik heb hier 2 maanden last van gehad, tot Renault met een oplossing kwam...
Ik heb hier 2 maanden last van gehad, tot Renault met een oplossing kwam...
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Vanochtend werkte alles weer normaal.
Ik ga het in de gaten houden. Ik moet wel
En eens wat spelen met met iPhone. Heb het idee dat de bluetooth de boel laat hangen
Ik ga het in de gaten houden. Ik moet wel

En eens wat spelen met met iPhone. Heb het idee dat de bluetooth de boel laat hangen
Heb ze ook gezegd wat de oplossing wasQuirico schreef: tot Renault met een oplossing kwam...
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Een software update.
Ook al is het nu opgelost, geef het wel door aan de dealer, dan kunnen zij zorgen dat er bij een volgende update dit soort problemen verholpen worden. Zo help je de medemens met R-link
Ook al is het nu opgelost, geef het wel door aan de dealer, dan kunnen zij zorgen dat er bij een volgende update dit soort problemen verholpen worden. Zo help je de medemens met R-link

In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
-
- forum starter
- Contacteer:
Gisteren ochtend ging bij thuiskomst de R-Link niet uit (in Captur).
Half uur later ging ik kijken, was ie wel vanzelf uit.
Verder niets aan gedaan.
Half uur later ging ik kijken, was ie wel vanzelf uit.
Verder niets aan gedaan.
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Na een paar tellen gaat alles gewoon vanzelf uit als je de wagen verlaat das normaal.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Lijkt mij niet normaal. Alles gaat normaal uit zodra je de deur opent. Hier ging niets uit.Na een paar tellen gaat alles gewoon vanzelf uit als je de wagen verlaat das normaal.
Zelfs uit de auto gestapt, alles opslot gedaan, keycard binnengelegd en teruggegaan om te luisteren.
Radio speelde nog gewoon. Dus die paar tellen waren zeker vele minuten.
Als dit probleem zich voordoet dan dien je de accupolen tegen elkaar aan te houden.
- Thomas.Lubbers
- beginner
- Contacteer:
Heb hetzelfde gehad met mijn MediaNav, die is uiteindelijk compleet vervangen.
Clio IV Expression Tce 90 in bezit sinds 26-6-2013
Vrijdag gaat ie naar de dealer voor winterbanden. Eens horen wat ze er over te zeggen hebben.
Laatst ook het probleem gehad dat mijn ruitenwissers op één en dezelfde snelheid gingen. Kon snelheid niet meer aanpassen en ook niet uitzetten. Uiteindelijk na de auto gestopt en gestart te hebben werkte het weer.
Het lijkt erop dat op het moment dat hij gaat synchroniseren met de telefoon alles tijdelijk hangt. En er een kleine kans bestaat dat hij niet goed terugkomt op moment dat de synchronisatie is afgerond.
Laatst ook het probleem gehad dat mijn ruitenwissers op één en dezelfde snelheid gingen. Kon snelheid niet meer aanpassen en ook niet uitzetten. Uiteindelijk na de auto gestopt en gestart te hebben werkte het weer.
Het lijkt erop dat op het moment dat hij gaat synchroniseren met de telefoon alles tijdelijk hangt. En er een kleine kans bestaat dat hij niet goed terugkomt op moment dat de synchronisatie is afgerond.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
parkeersensoren voor hebben ze daar niet iets fout gedaan,welke zijn het en gaan ze goed ,heb je geen foto?ik wil dit namelijk ook laten erop zetten.

Dan moet ik goed gaan zoeken. Ze zijn me nooit echt opgevallen. Waarschijnlijk zitten ze achter de rondjes die normaal?? al in de bumper zitten.parkeersensoren voor hebben ze daar niet iets fout gedaan,welke zijn het en gaan ze goed ,heb je geen foto?ik wil dit namelijk ook laten erop zetten.
Ik heb deze destijds gewoon gekozen uit de optielijst. Heb werkelijk geen idee welke het zijn.
Het werkt in ieder geval hetzelfde als de sensoren achter dus ook met piepjes die steeds sneller gaan als ik een object nader en visueel op mijn R-Link scherm door van groen naar rood te gaan.
Zal kijken voor een foto
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Aha dan kon je die bij de estate gewoon bij bestellen want bij de clio IV kon dit niet.

Na je vraag heb ik even opgelet, maar voor voor heb ik geen visuele waarschuwing enkel piepjes.
Lijkt mij niet een optie voor enkel de estate. Juist de voorkant is hetzelfde
Lijkt mij niet een optie voor enkel de estate. Juist de voorkant is hetzelfde