stoel klapt niet naar voor
stoel klapt niet naar voor
sinds een tijdje wilt mijn stoel niet meer naar voren klappen. vermoedelijk de ijzer kabel die dit mechanisme activeert die ergens of afgebroken is of aan vernieuwing toe is.
nu ging ik vandaag kijken of ik iets kon zien dus ik ging bij de stoel van de bijrijder kijken hoe het daar zat.
maar ik zag niet gelijk iets bewegen.
nu heb ik de vraag of iemand weet waar ik dit kan zien ?
nu ging ik vandaag kijken of ik iets kon zien dus ik ging bij de stoel van de bijrijder kijken hoe het daar zat.
maar ik zag niet gelijk iets bewegen.
nu heb ik de vraag of iemand weet waar ik dit kan zien ?
Re: stoel klapt niet naar voor
Hoe "voelt" het handeltje op de rugleuning aan als je die omhoog trekt. Zit er nog weerstand in of niet? Geen weerstand >> kabel gebroken.
Anders moet je onder de stoel zijn. Je ziet dan (ook al is de kabel wat slap) de vergrendeling van de rugleuning wel iets bewegen. Zit daar iets tussen? Wil wel eens gebeuren als er iets onder je stoel ligt. Is het grendel vrij zal je ook dan de kabel moeten vervangen.
Anders moet je onder de stoel zijn. Je ziet dan (ook al is de kabel wat slap) de vergrendeling van de rugleuning wel iets bewegen. Zit daar iets tussen? Wil wel eens gebeuren als er iets onder je stoel ligt. Is het grendel vrij zal je ook dan de kabel moeten vervangen.
ik ga morgen ochtend op onderzoek en ik zal even melden of het is gelukt of niet en wat het was.
de draad is nog gewoon verbonden maar ik vermoed dat hij wat is uitgerokken hij krijgt hem niet niet ver genoeg omhoog getrokken.
hoe kan ik dit verhelpen ?
zelf dacht ik nieuwe draad maar weet iemand of er misschien ergens een stukje is waar je hem kan inkorten bv bij je handvat ?
hoe kan ik dit verhelpen ?
zelf dacht ik nieuwe draad maar weet iemand of er misschien ergens een stukje is waar je hem kan inkorten bv bij je handvat ?
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Je kan hem opspannen onder de stoel.
Het makkelijkst is om de stoel even uit de auto te nemen. anders loop je een partij moeilijk onder de stoel te doen
dat doe je door:
de accu losmaken,
4 bouten via de onderkant van de auto, even op de krik, 2 bouten bij de dorpel en 2 door de hitte schild van de uitlaat
een stekker los van de airbag.
Het makkelijkst is om de stoel even uit de auto te nemen. anders loop je een partij moeilijk onder de stoel te doen
dat doe je door:
de accu losmaken,
4 bouten via de onderkant van de auto, even op de krik, 2 bouten bij de dorpel en 2 door de hitte schild van de uitlaat
een stekker los van de airbag.
Groeten, Vincent.
okey bedankt voor de info.
ik ga me hier morgen is aan wagen.
ik ga me hier morgen is aan wagen.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Ff vraagje aan vinnie_86 waarom accu los omdat je de airbag stekker los moet???
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Als er stroom op staat heb je redelijk grote kans op dat de airbag uit de stoel ploft.
Ook nooit de pinnen in de stekker van de airbag met blote handen aanraken.
Een airbag heeft een weerstandje waar nog ook wat stroom op slaat dus altijd voor het werken met een airbag stroom eraf.
Ook nooit de pinnen in de stekker van de airbag met blote handen aanraken.
Een airbag heeft een weerstandje waar nog ook wat stroom op slaat dus altijd voor het werken met een airbag stroom eraf.
Groeten, Vincent.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
misschien een gekke, maar laatst had ik dit ook
ik was aan het onderzoeken waar het nu zat, en toen gebruikte ik de stoel kantelhenden (die als je er op zit tussen bijrijder en bestuurder in zit)
toen schoot bij mij het mechanisme weer goed en tot nu toe geen last meer van
ik was aan het onderzoeken waar het nu zat, en toen gebruikte ik de stoel kantelhenden (die als je er op zit tussen bijrijder en bestuurder in zit)
toen schoot bij mij het mechanisme weer goed en tot nu toe geen last meer van

-
- forum starter
- Contacteer:
Dit heb ik zelf ook gehad. Bij mij was het kantel hendeltje van binnen gescheurt. Het ruit vormige binnenwerk was dwars doormidden gescheurt. dit is gelijmd met industriele lijm.
The Underdog! 2.016V
- meks1980
- forum starter
- Contacteer:
Handig, ik heb ook net problemen met de stoel, gelijk eens kijken!
Bij mij "rolt" de stoel erg moeizaam naar voren in de rail. Klapt prima open en dicht, maar het naar voren/achter rollen op de rail gaat erg moeizaam. En met twee kids die ik regelmatig effe "mee-vervoer" is dat best handig.
Wilde wat spray op de rail spuiten, is dat een optie? Voor iemand met twee linkerhanden is WD40 dan best een prestatie he?;)
Wilde wat spray op de rail spuiten, is dat een optie? Voor iemand met twee linkerhanden is WD40 dan best een prestatie he?;)
- d-passion
- forum starter
- Contacteer:
Ik denk zelf dat WD40 maar een tijdelijke oplossing is,
Je kunt ook even naar je eigen garage rijden, die hebben mischien wat beters om te smeren.
Je kunt ook even naar je eigen garage rijden, die hebben mischien wat beters om te smeren.
Mijn stijl is geen stijl,
Geen stijl is ook stijl,
Ergo ik heb stijl :lol:
Geen stijl is ook stijl,
Ergo ik heb stijl :lol: