Olielekkage krukaskeerringen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
CoolClio

Olielekkage krukaskeerringen

Bericht door CoolClio »

Mn clio 2 fase 1 1.9d 1999 RN heeft wat olielekkage aan de krukaskeerringen.
Niet dat het eruit stroomt, maar op den duur wordt alles toch wel vettig.

Motorrevisie is het niet meer waard, gezien de leeftijd, km stand en portemonnee stand :devilish:

Nou heb ik e.e.a. gelezen over Wynns olielekdicht.
Ik overweeg om dit Wynns olielekdicht te gebruiken in combinatie met een misschien wat dikkere olie.
Iemand hier ervaring met Wynns olielekdicht in combinatie dikkere olie ?
Welke olie kan ik dan het beste nemen ?
Eric92
forum member
Contacteer:

Re: Olielekkage krukaskeerringen

Bericht door Eric92 »

Dat leksealer werkt niet. Heb het ook eens geprobeerd bij mijn 9-3. Beste is gewoon vervangen wat ik dus samen met de koppeling heb laten doen..
Renault Clio 1.2 RN ('99)
CoolClio

Bericht door CoolClio »

Ja, laten doen, maar dat gaat wel een aardige duit kosten denk ik voor een paar keerringetjes.
Of is er iemand hier die het voor € 100 kan doen :sneaky:

Wynns staat toch wel goed bekend dacht ik, zou het dan echt niet werken.
Nog meer ervaringen hier?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik heb met Wynns een keer de lekkage van een gescheurde kop tegen gegaan. Het werkt wel maar heeft ook een slechte bijwerking. Het spul dicht niet alleen lekkage maar ook de dunne oliekanaaltjes in je blok. Gevolg minder smering en koeling dus meer slijtage. Je kan het er dus wel ingooien en als het de lekkage verhelpt / verminderd, zo verminder je ook de levensduur van je blok. Wordt de lekkage niet gestopt moet je olie blijven bijvullen en eens in de zoveel tijd ook een nieuw blikje Wynns er bij gooien. Het is dus een keuze :wink:
CoolClio

Bericht door CoolClio »

Dat is precies wat ik wilde horen Arjan. :sunny:
Het werkt dus wel.
Ik heb ook bij diverse anderen al vernomen dat het idd help.
Wanneer er overmatige slijtage aan de keerringen is kan het effect minder zijn, maar vaak schijnt het wel de olielekkage een heel stuk terug te brengen.
Gezien de km stand van 350000, neem ik de gok maar. Voor die kanaaltjes ben ik nog niet zo bang.
Hoe ik het ga doen is goedkope nieuwe olie erin met additief om binnendelen te reinigen.
Na 500km olie opnieuw verversen met betere olie die iets dikker is plus toevoeging van wynns lekdicht.
En dan maar hopen dat het minder of weg is :chinrub:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”