Eerste clio, geluid in uitlaat
Eerste clio, geluid in uitlaat
Hoi allen,
ik ben in eerste instantie blij om me bij de Clio Club te voegen. Mooie auto's.
Ik heb van een kennis voor een prikkie een 1.2 uit 1998 kunnen kopen. Er zit echter een geluidje in de uitlaat.
Er zit nog APK op tot januari, maar ik wil dit probleem eigenlijk voor die tijd de wereld uit hebben.
Je hoort het geluid in de auto. Waar kan dit aan liggen? Heb al wat gegoogled, ik kom in de meeste gevallen uit op een kapotte katalysator. Zijn hier andere ideeën over, of denken jullie ook dat het hier aan ligt?
Is er iemand hier uit de omgeving Tilburg die een goede garage weet waar ik eventueel terecht kan. Ik ben redelijk technisch aangelegd, dus een kleine reparatie durf ik zelf wel aan, maar mocht het ernstiger heb ik liever dat er iemand naar kijkt met meer verstand van auto's.
Alvast dank voor de reactie.
Groet bliksem
ik ben in eerste instantie blij om me bij de Clio Club te voegen. Mooie auto's.
Ik heb van een kennis voor een prikkie een 1.2 uit 1998 kunnen kopen. Er zit echter een geluidje in de uitlaat.
Er zit nog APK op tot januari, maar ik wil dit probleem eigenlijk voor die tijd de wereld uit hebben.
Je hoort het geluid in de auto. Waar kan dit aan liggen? Heb al wat gegoogled, ik kom in de meeste gevallen uit op een kapotte katalysator. Zijn hier andere ideeën over, of denken jullie ook dat het hier aan ligt?
Is er iemand hier uit de omgeving Tilburg die een goede garage weet waar ik eventueel terecht kan. Ik ben redelijk technisch aangelegd, dus een kleine reparatie durf ik zelf wel aan, maar mocht het ernstiger heb ik liever dat er iemand naar kijkt met meer verstand van auto's.
Alvast dank voor de reactie.
Groet bliksem
Re: Eerste clio, geluid in uitlaat

Wat voor een geluid
Is heel breed natuurlijk

Maar als het je katalysator lek is
Hoor je dat ook meestal aan de buitenkant
Van de auto

Dan heb je bij je katalysator het zelfde geluid dan wel harder
Als uit je einddemper
Groet, Roland.

Grand prix #414

Grand prix #414
Controlleer je uitlaat vanaf het spruitstuk of er ergens roetaanslag zit. Zelfs bij een klein gaatje ga je dat zien en dan ook horen natuurlijk. Is de uitlaat van voor tot achter gasdicht is het voor de APK oké.
Geluiden die behalve een lek uit of van de uitlaat kunnen komen zijn meestal wat rammeltjes, Het kan dat zijn dat er schotje in een demper los zit. Komt het van de kat kan het zijn dat er een plaatje los zit of is verbrand. Zolang je geen vermogensverlies hebt kan het geen kwaad. Verbrande katalysator kan wel leiden tot afkeur op CO maar zolang dat niet gebeurd en je geen vermogensverlies hebt gewoon lekker laten zitten.
Oh ja, welkom by the way
Geluiden die behalve een lek uit of van de uitlaat kunnen komen zijn meestal wat rammeltjes, Het kan dat zijn dat er schotje in een demper los zit. Komt het van de kat kan het zijn dat er een plaatje los zit of is verbrand. Zolang je geen vermogensverlies hebt kan het geen kwaad. Verbrande katalysator kan wel leiden tot afkeur op CO maar zolang dat niet gebeurd en je geen vermogensverlies hebt gewoon lekker laten zitten.
Oh ja, welkom by the way

Dank voor de snelle reacties.
Wellicht was mijn vorige bericht te snel geplaatst, het was nav info van de verkoper.
Nu ik er zelf in heb gereden en het zelf heb kunnen zien lijkt het meer de ophanging te zijn als iets anders. De uitlaat hangt er raar bij en het geluid klinkt meer als gerammel.
Er lijkt ook een stuk aan gelast te zijn. Ik weet niet of dit zo hoort. Hieronder 2 foto's van de uitlaat (sorry voor de slechte kwaliteit).

EDIT:
Even googlen: zou dit het onderdeel kunnen zijn wat vervangen moet worden?
http://www.winparts.nl/841/uitlaat/uitl ... 699/rubber
Wellicht was mijn vorige bericht te snel geplaatst, het was nav info van de verkoper.
Nu ik er zelf in heb gereden en het zelf heb kunnen zien lijkt het meer de ophanging te zijn als iets anders. De uitlaat hangt er raar bij en het geluid klinkt meer als gerammel.
Er lijkt ook een stuk aan gelast te zijn. Ik weet niet of dit zo hoort. Hieronder 2 foto's van de uitlaat (sorry voor de slechte kwaliteit).

EDIT:
Even googlen: zou dit het onderdeel kunnen zijn wat vervangen moet worden?
http://www.winparts.nl/841/uitlaat/uitl ... 699/rubber
Als ik zo kijk denk ik eerder dat de ophanging aan de andere kant (rechts) van de uitlaat is losgeschoten.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Dat moet dan rechts voor zijn, van de achter demper rechts achter zit geen ophang punt volgens mij!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
dank voor de reacties wederom.
Ben net toch maar even langs de garage gereden.
Het probleem blijkt de twee klemmen van de tussenpijp te zijn. Deze zijn kapot, daarom klemt het achterstuk niet meer en hangt hij scheef.
Voor 100 euro incl man-uren wordt ie morgen gerepareerd, nieuwe klemmen en nieuwe tussenpijp (zat ook een gaatje in).
Al met al kom ik er volgens mij goed vanaf! *klopt toch maar af*
nogmaals dank
Ben net toch maar even langs de garage gereden.
Het probleem blijkt de twee klemmen van de tussenpijp te zijn. Deze zijn kapot, daarom klemt het achterstuk niet meer en hangt hij scheef.
Voor 100 euro incl man-uren wordt ie morgen gerepareerd, nieuwe klemmen en nieuwe tussenpijp (zat ook een gaatje in).
Al met al kom ik er volgens mij goed vanaf! *klopt toch maar af*
nogmaals dank
Gelukkig is het gevonden!!.
Wat voor een kleur clio heb je
Zal ik is gaan opletten hahah
Vind het wel leuk clio's spotten
Wat voor een kleur clio heb je
Zal ik is gaan opletten hahah
Vind het wel leuk clio's spotten

Groet, Roland.

Grand prix #414

Grand prix #414
Laten we het op British Racing Green houden

maar gelukkig is het opgelost inderdaad, vanaf morgenavond rij ik weer zonder angst dat de uitlaat er onderuit valt

maar gelukkig is het opgelost inderdaad, vanaf morgenavond rij ik weer zonder angst dat de uitlaat er onderuit valt

Hehe
Ik verplaats dit topic even zie nu dat het een 2 is
Ik verplaats dit topic even zie nu dat het een 2 is
Groet, Roland.

Grand prix #414

Grand prix #414
Prima hoor, maar wat bedoel je met een 2? 2e versie?
Sorry, kom net om de hoek kijken, dus ben nog clio-newb
Sorry, kom net om de hoek kijken, dus ben nog clio-newb

Clio van de 2e generatie, 1e phase. Ook wel Clio 2 ph II of Clio 2.1
Kijk ook hier maar even: https://www.clioclub.info/forum/viewtopic.php?f=26&t=917

Kijk ook hier maar even: https://www.clioclub.info/forum/viewtopic.php?f=26&t=917
ah ok, ik zie het.
Dank voor de uitleg. Handige topic.
Bedtijd nu, morgen weer vroeg dag, hopen dat de uitlaat nog een dagje blijft hangen
Dank voor de uitleg. Handige topic.
Bedtijd nu, morgen weer vroeg dag, hopen dat de uitlaat nog een dagje blijft hangen

Hoi allen,
hij zit weer vast!
Echter, nu heeft er zich een ander probleem voorgedaan op weg naar huis.
Het rubber waarmee het eindstuk vast zit (zie foto) is helemaal gaar, en doordat ie te veel stress heft gehad is de rek eruit, en rust ie nu op het stuk ijzer waar het rubber in zit.

Is dit makkelijk te vervangen? En de grote hamvraag, wat zou dit ongeveer kosten?
alvast dank
hij zit weer vast!
Echter, nu heeft er zich een ander probleem voorgedaan op weg naar huis.
Het rubber waarmee het eindstuk vast zit (zie foto) is helemaal gaar, en doordat ie te veel stress heft gehad is de rek eruit, en rust ie nu op het stuk ijzer waar het rubber in zit.

Is dit makkelijk te vervangen? En de grote hamvraag, wat zou dit ongeveer kosten?
alvast dank
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
als je zelf een doppenset hebt is het best wel te doen zelf te vervangen.
ik dacht dat hij 25/30 euro kost
als je eraan begint doe dan een dag van te voren hem vast effe inspuiten met een beetje WD-40 (dan gaan de bouten wat makkelijker los/breek je ze minder snel)
het zijn wel rubbers die geregeld gaan (helemaal als je er een sportievere/zwaardere demper onder hebt)
je kan ook de mod uitvoeren uit deze howto http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=16901
ik dacht dat hij 25/30 euro kost
als je eraan begint doe dan een dag van te voren hem vast effe inspuiten met een beetje WD-40 (dan gaan de bouten wat makkelijker los/breek je ze minder snel)
het zijn wel rubbers die geregeld gaan (helemaal als je er een sportievere/zwaardere demper onder hebt)
je kan ook de mod uitvoeren uit deze howto http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=16901
als ik meer tijd had, had ik het best zelf willen doen, redelijk bereikbaar, en vier bouten is te doen 
Ik ben er nu mee langs de garage gegaan, aangezien ik hem echt nodig heb voor mn werk.
Ik was nu voor 27 euro klaar, volgens mij was dat de prijs voor het onderdeel en heeft hij zelfs geen man-uren gerekend.
Dank voor de reactie

Ik ben er nu mee langs de garage gegaan, aangezien ik hem echt nodig heb voor mn werk.
Ik was nu voor 27 euro klaar, volgens mij was dat de prijs voor het onderdeel en heeft hij zelfs geen man-uren gerekend.
Dank voor de reactie
Goeie mod btw
als deze het begeeft ga ik het zeker proberen!
als deze het begeeft ga ik het zeker proberen!