Paar vragen mbt trillen mij 80km/u en motorsteun (dogbone)

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
cliodrivah

Paar vragen mbt trillen mij 80km/u en motorsteun (dogbone)

Bericht door cliodrivah »

Hallo,

Ik heb de auto nu 2 dagen en loop tegen een aantal dingen aan die ik toch wel vervelend vind.

Bij een gangetje van 80km/u schud de voorkant van de auto. Dit is meer aan de passagierskant dan aan de bestuurderskant lijkt het.
Nu heb ik nog niet de velgen en banden laten controleren (uitbalanceren) maar dit lijkt me goed. Het gebeurd alleen tussen de 80 en 85km/u (constante snelheid). Vooral als je de auto laat uitrollen op de motor vanaf 85km/u naar 80km/u is het best irritant.

Vandaag even van het mooie weer gebruik gemaakt om even onder de auto te kijken. Nu zag ik dat best wel veel rubbers uitgedroogd/gescheurd waren. Dit zal ik zo snel mogelijk oplossen door ze te vernieuwen. Maar nu zag ik dat er dus ook een rubber in de achterste motorsteun (dogbone) zit. Is er iemand die dit rubber al eens heeft vervangen voor een slijtvast kunststof?
Ik kan via mijn werk beschikken over PE300, PE500, PE1000 en PA6. Nu wou ik dit rubber vervangen door een blok(je) PA6. Dit omdat dit slijtvast is en ook minder zal vergaan dan rubber. Daardoor zal het bewegen van de pook bij gas geven of laten rollen minder worden lijkt me zo.

Laat je horen zou ik zeggen
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Re: Paar vragen mbt trillen mij 80km/u en motorsteun (dogbon

Bericht door dopestuff »

dat kan je met het blote oog niet zien hoor of het wiel gebalanceerd is ;)
meestal als hij op 80 uit balans is is hij dat ook bij 120... (bij 80 al uit balans is meestal flink uit balans)
je kunt ook nog even de bandenspanning controleren

rubbers vervangen doen ze wel vaker voor PU bussen van powerflex...
als je zelf beschikbaarheid hebt over slijtvast kunststof hebt moet je zoizo zorgen dat het niet te stug word (er zit niet voor niets een rubber in)
als het te stug word krijg je erg veel vibraties (vooral geluid) door de auto
cliodrivah

Het vreemde is dat ik bij 120km/u er niets van merk.

Daar heb je een punt. Dan zou ik indd beter er een nieuw rubber in kunnen doen.
Er is nog wel een taaier kunststof maar dat lijkt me juist weer na verloop van tijd uit te gaan lubberen. (POM)

Is er een adresje voor alle rubbers tegen een leuk prijsje? Zelf bestel ik altijd bij mister auto.
112mark
forum starter
Contacteer:

Bericht door 112mark »

Ik heb hetzelfde probleem. Bij ongeveer 80KM/H begint er rechts voor iets te bonken/tikken, en als je harder of zachter gaat verdwijnt het.

Ben je er ondertussen achter wat het bij jou is zodat ik dat misschien bij mij ook kan controleren?
Clio 2 Phase 1 uit 1999
cliodrivah

kheb er nog niet naar gekeken. binnenkort wanneer het weer het toe laat en de stormschade is gerepareerd maar eens kijken
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”