ongevraagd zwembad in mijn Clio

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Bas Bouwman

ongevraagd zwembad in mijn Clio

Bericht door Bas Bouwman »

Hallo mede Clio rijders,

Ik rij zelf een Clio uit 2002 en zit met m'n handen in het haar. Een aantal maanden geleden was ik mijn geliefde auto weer eens aan het verwennen door haar door de wasstraat te rijden.
Aan het einde van de wasbeurt viel het me opeens op dat de vloer aan de bijrijderskant een zwembad was geworden.
Er stond een laag water van een aantal centimeter hoog, in totale paniek direct met handdoeken aan de slag gegaan en de bekleding los gehaald.

Sinds dat moment heb ik de auto alleen nog maar met de hand gewassen. Omdat de periode daarna redelijk droog was heb ik niet veel last gehad van regenwater.
Tot een paar weken geleden mijn auto weer zeik en zeik nat was naar een regenbui. Ben met een gietertje heel rustig water aan de onderkant van de voorruit gegoten, en het water komt via de kachelbuis aan de (waar je met je voeten zit) naar binnen. De hele schuimrubber laag is doorweekt.

Omdat ik dacht dat het misschien de voorruit was, heb ik deze laten vervangen. Zonder resultaat.
Ook de parafan heb ik schoongemaakt en watervrij gemaakt. Zonder resultaat.

Wie kan mij helpen, want zou momenteel niet weten wat er nog mis kan zijn.
Bijgevoegd een aantal foto's van het probleem, en waar het water naar binnen komt.

Alvast ontzettend bedankt!

Bas

p.s op foto 3 en 5 zie je bovenin een zwarte map/flap de onderlaag hiervan is ook drijfnat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nyana
forum starter
Contacteer:

Re: ongevraagd zwembad in mijn Clio

Bericht door Nyana »

Ik heb destijds bij mijn Peugeot gehad dat er regenwater via de antenne naar binnen liep. Dat was geen zwembad vol, maar wel kleine plasjes op het console en een vochtplek in het dak. Misschien de antenne eens nakijken, c.q. dichtkitten?

Sowieso, mits je dat nog niet gedaan had, overal de rubbers eens nalopen, sluit je raam wel goed, hoor je extra veel windruis als je op de snelweg rijdt etc.
Afbeelding
Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Bas Bouwman

Bericht door Bas Bouwman »

De antenne zit om mijn achterop mijn dak. Dus dat lijkt me niet de oorzaak;)
Verder heb ik alle deurrubbers al nagelopen.. Deuren zelf blijven ook droog.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Op de bovenste foto zie je het huis met de kachelventilator. Waar die op de bodem van de bak onder de parafan overgaat in het kachelhuis onder je dasbord moet de aansluiting waterdicht zijn. Grote kans dat bij jouw Clio dat dus niet meer zo is. Het huis met de kachelfan en de bocht daaraan demonteren. Contactvlak ervan reinigen en met een goede kit weer terugplaatsen. Grote kans dat je dan droge voeten hebt :thumbsup:
marcelio
forum starter
Contacteer:

Bericht door marcelio »

Ikzelf heb ook dezelfde problemen ondervonden.

Oplossing bij mij was:
Wielen demonteren, wielkast-kappen loshalen, en de kilo's modder etc hier verwijderen.
De troep wat je hier vindt hindert het afvoer van het water.
Bij veel regenwater zal het peil flink oplopen inde parafanbak totdat het zijn weg vind naar binnen via kachelbuis.

Ik hoop dat dit ook voor jou de oplossing is. Maar daar zul je pas achter komen, als het weer gaat regenen.

Succes ermee!
did drive Clio II PhAseIII 1.5 dci 82pk dynamique luxe
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

dat zijn idd de plaatsen waar het binnen kan komen, via de kachel door verstopte regenwaterafvoer onder de paravan.
en de andere is via de wielkuip, hoe precies dat loopt ben ik nooit achter gekomen.
Groeten, Vincent.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”