even voorstellen: ik ben Mike en wij (mijn vrouw en ik) hebben als 2e auto een zeer goed uitziende 2e hands Clio 2 gekocht en zijn er zeer blij mee.
Met kids die naar voetbal e.d. gaan en een vrouw in de zorg (weekenddiensten en zo) komen we niet om een 2e auto heen.
Mijn vrouw wou een Ford Ka en ik een Clio

Echter zijn er toch een paar puntjes die mijn aandacht trekken.
Zo heeft onze clio een spoiler met daarin verwerkt het derde remlicht. Het is een iets langere spoiler dan de standaard.
De standaard houd geloof ik op bij het glas van de achterruit.....die bij ons gaat er iets overheen.
Maar goed...het gaat hier niet om de lengte van dat stuk plastic, maar om de kleur ervan.
Standaard is hij mooi zwart (net als de auto, echter is hij niet in kleur gespoten) maar vanwege weersinvloeden word hij grijs..achtig!
Zijn er hier mensen die dit probleem ook hebben en er effectief iets aan hebben kunnen doen? (behalve dan een nieuwe spoiler kopen

Ik heb reeds een beetje op internet gelezen dat er bij bv. Halfords iets van een wax te krijgen is dat er om de maand opgesmeerd moet worden.
Heb iets gehoord over lijnolie en zelf een verfbrander.
Ik heb wel een verfbrander (sterker nog: een dakdekkersfohn), maar ik wil eerst weten of dit echt werkt en hoelang het dan zwart blijft alvorens ik de spoiler wegsmelt!

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt in het vooruit!
Greetz Mike