Blijkbaar is de gasklepregelaar... ofzo

Blijkbaar zijn er hier 2 van en door dat de ene een andere waarden ofzo meet gaat hij in noodloop...motor draait onregelmatig en gas reageert niet meer.
Nu is mijn vraag wat dit zoal kan kosten?
Bedankt!
Inderdaad, maar bij mij zeiden ze wel dat het de smoorklep is en niet de stekker bij het gaspedaal. Maar idd zoals je zegt, de vervang stekker/smoorklep zou een andere/betere moeten zijn.Clio_RS172 schreef:Ik heb precies de zelfde storing gehad. Auto schiet in noodloop en reageert niet meer op het gaspedaal. Ik heb zelf een Clio RS van 2002.
De oorzaak is de stekker die op het gaspedaal zit.
Onder de motorkap heb je een tweede zekering kast en daar zit ook een grote stekker die naar in de computer gaat in dit. Doordat er een van deze stekkers slecht contact maakt raakt de auto in storing en geeft aan dat de storing op spoor 1 en/of 2 zit.
Deze storing is bekend bij Renault. Ze hebben hier een mededeling van uitgegeven en een vervangingssteker voor gemaakt.
Na jou verhaal zo te lezen denk ik dat dit ook bij jou het probleem is. De oplossing is om de huidige stekker buitenwerking te stellen en de vervangingsstekker de monteren/solderen.
Ik heb na deze oplossing geen storing meer gehad.
Dit verhaal is mij niet helemaal duidelijk. Waar zit die zekeringkast onder de kap die hier bedoelt wordt, en welke stekker wordt dan bedoeld? En het verhaal van de vervangingsstekker die Renault heeft, wordt dan diegene bedoeld bij de zekeringkast of het gaspedaal of de gasklep? Alvast bedankt.Clio_RS172 schreef:Ik heb precies de zelfde storing gehad. Auto schiet in noodloop en reageert niet meer op het gaspedaal. Ik heb zelf een Clio RS van 2002.
De oorzaak is de stekker die op het gaspedaal zit.
Onder de motorkap heb je een tweede zekering kast en daar zit ook een grote stekker die naar in de computer gaat in dit. Doordat er een van deze stekkers slecht contact maakt raakt de auto in storing en geeft aan dat de storing op spoor 1 en/of 2 zit.
Deze storing is bekend bij Renault. Ze hebben hier een mededeling van uitgegeven en een vervangingssteker voor gemaakt.
Na jou verhaal zo te lezen denk ik dat dit ook bij jou het probleem is. De oplossing is om de huidige stekker buitenwerking te stellen en de vervangingsstekker de monteren/solderen.
Ik heb na deze oplossing geen storing meer gehad.
Kan je die vaste unit van de rs openmaken en schoonmaken zoals er beschreven werd bij de 1.6 16v?Henny schreef:Klopt de rs heeft ook een vaste unit. Maar ook dpee rs heeft bij het pedaal eenzelfde aansturing zitten.