In mijn vorige auto heb ik een carkit in laten bouwen, deze zorgde voor een automatische verbinding in een bepaalde volgorde waarbij de laatste 2 verbonden telefoons bovenaan de lijst stonden. Dit ging in vrij korte tijd, een ideaal systeem
De telefoonfunctie in Rlink werkt verre van optimaal. Ik heb een aantal telefoons opgeslagen die verbinding kunnen/mogen maken. Merk echter dat de telefoonfunctie in Rlink niet automatisch verbinding maakt met een andere telefoon dan diegene waar hij het laatst een verbinding heeft aangelegd.
De Rlink documentatie zegt hier het volgende over:
Automatische verbinding
Bij het aanzetten van de auto zoekt het handsfree telefoonsysteem de gekoppelde telefoons in de nabijheid (als de Bluetooth®-verbinding geactiveerd is).
Er wordt eerst gezocht naar de telefoon die het laatst gekoppeld werd.
Wat is jullie ervaring hiermee?
telefoonfunctie
- hybride
- forum starter
- Contacteer:
telefoonfunctie
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Re: telefoonfunctie
Volgens mij wel logisch....
De laatste telefoon maakt hij contact mee. Wel zo handig als je met 4 in de auto zit. Als jij de regelmatige bestuurder bent dan is meestal jouw telefoon de laatste .
Dan wil je niet hebben dat diegene die achterin zit op jouw carkit zit.
Bij mij werkt het goed, zelfs stembesturing.
De laatste telefoon maakt hij contact mee. Wel zo handig als je met 4 in de auto zit. Als jij de regelmatige bestuurder bent dan is meestal jouw telefoon de laatste .
Dan wil je niet hebben dat diegene die achterin zit op jouw carkit zit.
Bij mij werkt het goed, zelfs stembesturing.
Sowieso kan er maar één device koppelen. Heeft een ander met de auto gereden en het device van die persoon is nog binnen bereik zal ook die dus gekoppeld worden in plaats van de jouwe.
Een hoop "problemen" zijn denk ik het niet bergrijpen hoe iets werkt en hoe daar dus mee om te gaan ipv verkeerde werking.
Een hoop "problemen" zijn denk ik het niet bergrijpen hoe iets werkt en hoe daar dus mee om te gaan ipv verkeerde werking.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ook kan je een telefoon in rlink favoriet maken.
In het zelfde menu kan je ook kiezen, mocht je met zn 4e in de clio zitten en 4telefoons gekopeld zijn, welke telefoon van de bestuurder is.
Dat de laatste telefoon automatisch word gekopeld is bij ALLE hands free sets hetzelfde.
Zo werkt BT nu eemaal
In het zelfde menu kan je ook kiezen, mocht je met zn 4e in de clio zitten en 4telefoons gekopeld zijn, welke telefoon van de bestuurder is.
Dat de laatste telefoon automatisch word gekopeld is bij ALLE hands free sets hetzelfde.
Zo werkt BT nu eemaal

Groeten, Vincent.