Hard rempedaal

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Eric92
forum member
Contacteer:

Hard rempedaal

Bericht door Eric92 »

Ik heb af en toe, met name met heel warm weer, dat mijn rempedaal soms "verhard".
Als ik een stuk heb gereden, zo'n 10 kilometer, merk ik dat mijn rempedaal steeds harder begint te worden. Met name als ik op de snelweg rijdt versnelt dit proces heel erg snel.

Ik hoef dan mijn pedaal maar een heel klein stukje in te drukken om heel hard te remmen en het voelt dan alsof er veel weerstand achter het pedaal zit. Ik heb zelfs het idee dat ik af en toe dan rem zonder dat mijn remlichten branden omdat ik het pedaal maar zo licht hoef aan te raken. Als ik merk dat het pedaal weer begint te verharden, druk ik even heel stijf op het rempedaal als ik stilsta en dan is het euvel weg.

Als mijn pedaal normaal werkt, moet ik hem vaak een centimeter of 3 indrukken voor hij begint te remmen.
Auto remt verder altijd goed en er zijn geen geluiden te horen. Heb geen ABS.
Wat kan het zijn?
Renault Clio 1.2 RN ('99)
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Hard rempedaal

Bericht door sj0ertum »

Ik denk dat je je remvloeistof eens moet laten vervangen. Als dat niet helpt, denk ik dat je hoofdremcilinder naar zijn grootje is.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Eric92
forum member
Contacteer:

Re: Hard rempedaal

Bericht door Eric92 »

In hoeverre kan dit kwaad?
De remvloeistof is in 2011 vervangen dus dat zal t niet zijn.
Kan ik hier nog lang mee doorrijden? Het komt namelijk niet vaak voor en de auto remt nog prima.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”