tomtom live

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Dré
forum starter
Contacteer:

tomtom live

Bericht door Dré »

Problemen met tomtom server?
Kon geen draadloze netwerkverbinding maken.
Alleen RDS/TMC doet het.

toegevoegd
NIET DOEN: Fabrieksinstellingen herstellen geeft geen resultaat.
(Wel apps kwijt ==> synchronisatie nodig, ook eigen NP´s verdwenen)

Terug OK: dus toch de server
Nyana
forum starter
Contacteer:

Re: tomtom live

Bericht door Nyana »

Dré schreef:Problemen met tomtom server?
Kon geen draadloze netwerkverbinding maken.
Alleen RDS/TMC doet het.

toegevoegd
NIET DOEN: Fabrieksinstellingen herstellen geeft geen resultaat.
(Wel apps kwijt ==> synchronisatie nodig, ook eigen NP´s verdwenen)

Terug OK: dus toch de server
Zelfde probleem, al eerder contact opgenomen met Renault Nederland gehad (dhr W. Half). Bij mij heeft TomTom Live Services nog geen dag gewerkt terwijl mijn (proef)licentie wel gewoon doorloopt. Bij simkaart instellingen zie ik wel dat het netwerk actief is, en mail ophalen werkt ook gewoon.

Wachten is op wat Renault Nederland terugkoppelt.
Afbeelding
Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Dré
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dré »

Licentie verlengen: als dat zo slecht blijft, ik denk het niet!
Weer geen gegevensverbinding.
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Ik had afgelopen zaterdag de hele dag geen verbinding. Ligt dit nu aan Rlink of ligt de TomTom server uit de lucht?
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Nyana
forum starter
Contacteer:

Bericht door Nyana »

R-Link en Renault.

Ik heb TomTom ook al gebeld om te vragen voor ondersteuning, maar zodra je het woord R-Link roept gooien ze nog net niet de telefoon er op. Je wordt door TomTom doorverwezen naar Renault Nederland (0800-0303) omdat Renault heel R-Link in eigen beheer heeft, inclusief support, updates en de hele rataplan. Ze vinden het bij TomTom ook vervelend maar mogen niks doen er aan.

Ik heb nog steeds een klacht lopen bij Renault Nederland omdat sinds dag 1 dat ik de Clio in ontvangst heb mogen nemen, het TomTom Live systeem nog geen enkele dag gewerkt heeft en R-Link ontzettend veel moeite heeft met updates en nieuwe accounts. Ik hoop deze week een antwoord te mogen ontvangen. Inmiddels is de licentie al een maand verder van de 60 dagen proefperiode, inclusief kaartupdates. Maar nog geen enkele dag plezier van gehad dus.

Vanmorgen weer bij het starten van de auto: geen verbinding met TomTom Live.

Ik kan moeilijk zeggen hou het hele zooitje maar en zak in de grond met dat hele R-Link gebeuren, maar reageren doen ze ook niet..
Afbeelding
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Ik ben er ook niet zo blij mee. Heb de Clio als leaseauto en ben bij het aangaan van het leasecontract een 3 jarig live services abonnement aangegaan voor 150 euro.
Ben bang dat ik spijt ga krijgen hiervan. Ondanks de belofte van de Renault dealer en de vermelding in de documentatie vestrekt renault tot nu toe geen gratis kaartupdates.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Dré
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dré »

Het gaat in deze topic over de draadloze dataverbinding voor TomTom Live.
Ik heb ook contact genomen met MyRenault Belgie.
Gisteren was wel goed, en ik kon het goed gebruiken met de vele files.
s402461

Bericht door s402461 »

Bij mij heeft de TomTom Live Service het nog niet gedaan sinds levering van de auto afgelopen donderdag. De services zijn wel geactiveerd (actief t/m 21-11-2013). Internet doet het ook, want hij zegt dat hij verbonden is. Email ophalen doet het trouwens ook niet (hij geeft aan:"Dienst niet beschikbaar").

Moet ik me nog ergens registreren om de live services ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken? Iemand nog andere suggesties?
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Dus opnieuw verlenging gratis door renault ?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Bericht door mickjagger »

Vandaag bij dealer arend te veghel geweest en die wisten mij te melden dat het een R-link probleem is. Bij geen enkele R-link zou de Tom Tom service op dit moment werken. Het probleem is doorgegeven aan Frankrijk waar het prioriteit nummer 1 is om het te herstellen.
Mijn abonnement loopt over 22 dagen af en ik hoop op een coulance omdat ik ook al meer dan een week het probleem heb.

Zijn er nog mensen waar de Tom Tom service wel werkt? Zou vreemd zijn!
twiks74

Bericht door twiks74 »

Gisteren mijn Clio gehaald. TomTom live werkt bij mij vandaag wel. :worship:
omewob

Bericht door omewob »

ik heb hem ook gisteren gehaald en ook geen problemen met live
Nyana
forum starter
Contacteer:

Bericht door Nyana »

Hier nog geen werkende Live. Vandaag WEER een klacht-mailt de deur uitgestuurd, ik ben benieuwd.
Afbeelding
Nyana
forum starter
Contacteer:

Bericht door Nyana »

Vrijdagochtend werkte TomTom Live nog niet. (Zeer) Boze mail de deur uitgestuurd. Vrijdagmiddag werkte het ineens. Zal wel niet met elkaar te maken hebben gehad want reactie is uitgebleven van Renault tot op heden, maar het hele weekend en ook vandaag werkt TomTom Live services weer.

Ik hoop voor jullie ook!
Afbeelding
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Het lijkt inderdaad weer te werken.
Maar mijn abonnement loopt over 18 dagen af, ik ga wel een coulance vragen voor het niet beschikbaar zijn van het systeem.
omewob

Bericht door omewob »

heb sinds afgelopen donderdag mijn clio maar nog geen problemen gehad met live
s402461

Bericht door s402461 »

Gisteravond werkte mijn TomTom Live een half uurtje. Daarna weer niet. Wie heeft er hetzelfde of een soortgelijk probleem? Is er iets wat er aan te doen is?
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Hij lijkt het bij mij weer te doen :chinrub:
Ik heb nog geprobeerd via Renault een coulance te krijgen ivm het niet werkend systeem, maar men wilde daar niet aan.

Mail Renault :
Uiteraard vinden wij het vervelend dat u een aantal dagen geen gebruik heeft kunnen maken van de Tom Tom Live services op het R-Link systeem. Goed om te lezen dat deze service inmiddels wel weer werkt. Gezien het hier een proefperiode betreft van 3 maanden waarin u de gelegenheid krijgt met Tom Tom Live services in aanraking te komen en het gebruik ervan te ervaren. Wij zien geen aanleiding om hierin een coulance te bieden.

Wanneer, zoals u tijdens het gesprek schetste, u een abonnement op Tom Tom Live services heeft aangeschaft en het een periode niet werkt (alhoewel wij hier niet van uitgaan) wordt op het moment dat dit probleem zich voordoet een afweging gemaakt of een tegemoetkoming hierin gepast is.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn en wensen u nog veel rijplezier met uw Renault Clio toe.

Ik heb nog in proberen te brengen dat ik een extra betaling heb gedaan om het R-link in mij auto te krijgen waar een Tom Tom navigatie in zit.
Men zei dat het een gratis dienst van Renault was en dus nooit tot enige coulance kon leiden.

Jammer Renault :thanks:
s402461

Bericht door s402461 »

Maar moest je hier verder nog wat voor doen, of werkte het vanzelf?
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

mickjagger schreef:Hij lijkt het bij mij weer te doen :chinrub:
Ik heb nog geprobeerd via Renault een coulance te krijgen ivm het niet werkend systeem, maar men wilde daar niet aan.

Mail Renault :
Uiteraard vinden wij het vervelend dat u een aantal dagen geen gebruik heeft kunnen maken van de Tom Tom Live services op het R-Link systeem. Goed om te lezen dat deze service inmiddels wel weer werkt. Gezien het hier een proefperiode betreft van 3 maanden waarin u de gelegenheid krijgt met Tom Tom Live services in aanraking te komen en het gebruik ervan te ervaren. Wij zien geen aanleiding om hierin een coulance te bieden.

Wanneer, zoals u tijdens het gesprek schetste, u een abonnement op Tom Tom Live services heeft aangeschaft en het een periode niet werkt (alhoewel wij hier niet van uitgaan) wordt op het moment dat dit probleem zich voordoet een afweging gemaakt of een tegemoetkoming hierin gepast is.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn en wensen u nog veel rijplezier met uw Renault Clio toe.

Ik heb nog in proberen te brengen dat ik een extra betaling heb gedaan om het R-link in mij auto te krijgen waar een Tom Tom navigatie in zit.
Men zei dat het een gratis dienst van Renault was en dus nooit tot enige coulance kon leiden.

Jammer Renault :thanks:
Eigenlijk zegt Renault 'U heeft een proefperiode om te zien hoe slecht onze service is'. Je kan TomTom wijzen op het falen van Renault. Het is immers zo dat TomTom er ook onder lijdt. Hoe dan ook; als maandag blijkt dat door falen van Renault het niet werkt, ga ik het iedere keer melden. Het lijkt me een goed idee als iedereen op het forum die last heeft, het bij Renault meldt en de melding publiceert. Dan wordt ook via Google aan potentiële kopers snel duidelijk dat er betere keuzes zijn.
Mijn netheid verplicht dan wel om te vragen om ook positieve reacties en oplossingen te posten, zodat het voor Renault ook loont om dit probleem netjes op te lossen.
s402461

Bericht door s402461 »

Heeft er iemand een emailadres en een voorbeeldtekst die we aan Renault kunnen sturen?
Nyana
forum starter
Contacteer:

Bericht door Nyana »

Geachte Renault Nederland,

Inmiddels zijn er weer de nodige dagen verstreken zonder dat TomTom Live Services gewerkt heeft. Ook heb ik nog geen reactie mogen ontvangen over de status van mijn klacht. Dit probleem duurt mij nu te lang.

Ik heb ook contact gezocht met TomTom Nederland om te bekijken of hun misschien een idee hebben met betrekking tot deze klacht. TomTom wijst gelijk al naar Renault omdat TomTom geen ondersteuning biedt, ondanks dat het ook hun product is.

Een maand na aanschaf van de auto en nog steeds heb ik een niet werkend product, waar ik:

1) €600,- meerprijs voor heb moeten betalen,
2) Niet de volledige functionaliteit heeft als waar mee geadverteerd wordt,
3) Ten opzichte van de Captur modellen, de Clio RS afgedankt wordt met TomTom Benelux (Europa was niet eens een optie),
4) Ik zelf maar een oplossing moest vinden voor R-Link,
5) De communicatie bizar slecht te noemen is.

Dit kan niet langer en ik wil dit probleem geëscaleerd zien naar wie dan ook.

Ook wil ik gecompenseerd worden omdat de (proef)licentie wél doorloopt, maar het product niet werkt. Zie ook bladzijde 13 van het boekje: http://www.e-guide.renault.com/portail/ ... -1_NLD.pdf

"Na levering van uw nieuwe auto kunt u de kaarten maximaal 60 dagen lang gratis updaten. Daarna worden de updates betalend."

Ik verneem graag op korte termijn uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Dit heeft mij een gratis upgrade naar TomTom Europa opgeleverd.
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Ik zag vandaag een bericht op rlink dat het na 30 dagen verlopen is nu hoop ik maar dat ik niet iedere dag dit bericht ga krijgen via mijn rlink want verlengen doe ik he :thumbsdown: :x t zeker niet.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
s402461

Bericht door s402461 »

Afgelopen donderdag een mail gestuurd met klacht. Nog steeds niets van gehoord....Echt heel slecht van Renault.
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Ik heb ondertussen toch maar 144 euro uitgegeven om het coyote systeem en de Tom Tom liveservice voor een jaar te verlengen. Stevige prijs, vooral als komend jaar het Discovery-pack vervalt en ik ook nog voor de internetverbinding moet gaan betalen.
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”