Subwoofer?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Subwoofer?

Bericht door mickjagger »

Ik heb het R-linksysteem gekozen om de audio te upgraden. Ik moet zeggen het klinkt niet echt slecht, maar ik mis de bassen. Mijn vrouw heeft een nieuwe Twingo en daar zitten meer bassen in (voller geluid). Wie heeft er ervaring met het bijplaatsen van een subwoofer?
Normaal heb je een radioconsole wat je er uit kunt halen en kabel toevoegen, maar met het R-link systeem heb je dat niet.

Graag reacties :worship:
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Subwoofer?

Bericht door sj0ertum »

Neem hier maar eens een kijkje, gaat weliswaar over de mediaNav, maar dat maakt niet uit. De werking is hetzelfde bij R-Link.
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=137&t=18406
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Heb je alles al aangevinkt in de instellingen?ik heb mijn bass zelfs al stiller moeten zetten omdat er teveel bass in zat? :shock:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Yep, alles netjes aangevinkt.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Kan je toch lekker afstellen klinkt die goed vind ik maar ja in de andere auto staat bij mij een subwoofer en een lanzer 1000watt versterker dat klinkt natuurlijk veel beter maar mijn oortjes suizen al een paar maandjes.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Smaken verschillen zou ik zeggen. Ti's geen bagger, maar ik vind persoonlijk dat het wat voller kan.
Nico 01-07

Bericht door Nico 01-07 »

mickjagger schreef:Smaken verschillen zou ik zeggen. Ti's geen bagger, maar ik vind persoonlijk dat het wat voller kan.
Ik ben het met jou eens, vooral als het geluid wat zachter staat mis ik de bas. Zodra je het volume wat opschroeft is het beter, maar nog niet geweldig.
Ik overweeg om een subwoofer onder de passagiersstoel om net even een wat meer voller geluid te krijgen.
Heb al geïnformeerd kost ongeveer 150 euro, dus nog wel te doen.
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Nico 01-07 schreef:
mickjagger schreef:Smaken verschillen zou ik zeggen. Ti's geen bagger, maar ik vind persoonlijk dat het wat voller kan.
Ik ben het met jou eens, vooral als het geluid wat zachter staat mis ik de bas. Zodra je het volume wat opschroeft is het beter, maar nog niet geweldig.
Ik overweeg om een subwoofer onder de passagiersstoel om net even een wat meer voller geluid te krijgen.
Interessant, wil je me op de hoogte houden wanneer je het ingebouwd hebt?
Ik zou het leuk vinden als je me de details (soort woofer etc.) zou willen sturen (mag via privebericht), wellicht dat ik daar ook kan laten inbouwen. :thanks:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Het ligt eraan wat je verwacht van de subwoofer. Als het echt ter ondersteuning van het originele geluid is, dan is het voldoende, maar anders stelt het niet zoveel voor.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Nico 01-07

Bericht door Nico 01-07 »

mickjagger schreef:
Nico 01-07 schreef:
Interessant, wil je me op de hoogte houden wanneer je het ingebouwd hebt?
Ik zou het leuk vinden als je me de details (soort woofer etc.) zou willen sturen (mag via privebericht), wellicht dat ik daar ook kan laten inbouwen. :thanks:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Pioneer TS WX110 A, dit is een mooi klein kastje wat prima onder de stoel past zonder dat de achter passagier er last van heeft.
Het is voor mij alleen de bedoeling voor wat ondersteuning, zoals Sjoerd ook zegt, ze hoeven mij in de straat niet aan horen komen. :laugh4:
Als het zover is, laat ik mijn bevindingen wel weten.
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Ik heb ook geïnformeerd naar de pioneer subwoofer. Kosten subwoofer € 249. Totaalprijs inclusief inbouw en materialen € 375. Hij gaf mij als alternatief een Gladen US8 subwoofer.
Heeft iemand daar ervaring mee? :thanks:
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Bericht door r0bb3rt »

ik weet alleen dat gladen, voorheen audio system was.

en dat was altijd wel oke!
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

De Mercedes E klasse van mn werk heeft origineel al erg goede bass!! Zit hem dat enkel in de speakers?
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Vreemde opmerking op dit clio-forum. Ik zou de reactie op het MB E-klasseforum plaatsen als ik jouw was. :smash:
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

Waarom vind je dat een vreemde opmerking? Mijn vraag is of een goed subwoofer geluid wel degelijk in bepaalde speakers kan zitten i.t.t. een losse subwoofer.
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Oké, het was niet lullig bedoeld. Ik ben nog steeds zoekende voor een wat vollere klank in mijn clio. Denk dat een actieve subwoofer daar wel in kan ondersteunen.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Jongens wat doen we moeilijk?

Een clio en Mercedes is uiteraard appels met peren vergelijken omdat het een totaal ander segment is en de carrosserie van een Mercedes stukken degelijker is dan die van een clio. Het bereik van klanken, vooral de lagen, zullen ongeacht de speakers daar standaard beter in klinken. Hopelijk geeft dit enigszins een antwoord op je vraag :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

Absoluut, vroeg het me af. In de clio wordt het toch werken met een losse sub. Ondanks R-link overweeg ik binnenkort iets van een subje onder te stoel te monteren voor dat beetje extra.
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Martijn1 schreef:Absoluut, vroeg het me af. In de clio wordt het toch werken met een losse sub. Ondanks R-link overweeg ik binnenkort iets van een subje onder te stoel te monteren voor dat beetje extra.
Me2 :thumbsup:
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Hier staan al diverse how to's gemaakt door een aantal leden voor zowel het doortrekken van de voedingskabel als het aansluiten van een sub:
https://www.clioclub.info/forum/viewforum.php?f=137
Groet,
Martijn

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”