Even een vraag aan de detailers onder ons.
Er wordt veel gesproken over het wassen en drogen zonder krassen.
Maar zijn er mensen die de auto droogblazen i.p.v. droogmaken met een doek? Dan weet je zeker dat je geen krassen krijgt.
Toen dacht ik - als sportduiker - aan een gebruikte persluchtfles met een blaaspistool erop.
Deze duikflessen zijn zonder keuring goedkoop te vinden en goedkoop te hervullen en er zijn speciale blaaspistolen voor leverbaar, welke worden gebruikt om alle duikapparatuur droog te blazen en alle zand te verwijderen.
In wasstraten worden auto's ook droog geblazen en de modernere duikflessen hebben een druk van 300 bar en handig om mee te nemen naar de wasbox. Kilootje of 10-15 afhankelijk van inhoud en materiaal, handvat en flexibel slangetje.
Droog BLAZEN?
Re: Droog BLAZEN?
Op mijn werk blaas ik ze nog wel eens droog, maar meestal blijven er her en der nog wel wat druppels zitten, die haal ik dan weg met mijn droogdoek. Ik blaas ze dan trouwens droog met een pistooltje aangesloten op de compressor.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
als je auto goed in de wak staat en je hem op de goeie techniek afspoelt/spuit dan zit er zoizo nog maar heel weinig water op...
ik doe het dan ook gewoon met doeken
als je het met lucht doet zul je het zoizo nog met doek na moeten doen, en met de lucht ben je denk ik nog wel langer bezig ook...
heb er zelf ook wel aan zitten denken hoor (pvc buis met een sleuf erin gezaagd waar een brede straal lucht uit komt) maar nooit doorgezet
ik doe het dan ook gewoon met doeken
als je het met lucht doet zul je het zoizo nog met doek na moeten doen, en met de lucht ben je denk ik nog wel langer bezig ook...
heb er zelf ook wel aan zitten denken hoor (pvc buis met een sleuf erin gezaagd waar een brede straal lucht uit komt) maar nooit doorgezet
Als je een goede droogdoek hebt ben je inderdaad met alleen een droogdoek sneller. Ik kan me alleen wel voorstellen dat je met lucht minder risico loopt op swirls dan met een doek (ookal is dit risico met een droogdoek eigenlijk al heel klein).
Ik begrijp dat het bij de kenners niet echt een winst oplevert.
Vroeg het me even af. Maar als het voordeel gering is dan is een droogdoek veel makkelijker en vooral makkelijker mee te nemen.
Bedankt voor de reacties zover!
Vroeg het me even af. Maar als het voordeel gering is dan is een droogdoek veel makkelijker en vooral makkelijker mee te nemen.
Bedankt voor de reacties zover!
-
- forum member
- Contacteer:
ik detail al een tijdje auto'maar ik vind een doek persoonlijk fijner werken. Het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor een doek je gebruikt. ik gebruik een droogdoek van monello die heel veel water op kan nemen. Door zijn lange zachte vezels maakt hij ook geen krassen. met droogspuiten moet je ook weer oppassen dat je bijvoorbeeld vanaf de grond geen korreltjes zand op de wagen spuit.
Tip is na enkele keren drogen wel om de doek in bijv micro restorer te leggen zodat de vezels open blijven staan en dat hij elke keer dezelfde hoeveelheid water op kan nemen.
Tip is na enkele keren drogen wel om de doek in bijv micro restorer te leggen zodat de vezels open blijven staan en dat hij elke keer dezelfde hoeveelheid water op kan nemen.
Mijn Clio staat zo goed in de wax dat ik snel moet zijn met de droogdoek. Anders is al het water er al afgelopen.