Versnellingindicator afzetten?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Kevin De Smet

Versnellingindicator afzetten?

Bericht door Kevin De Smet »

Wss weet ik het antwoord wel al, maar die indicator dat suggereerd dat je moet omhoog of omlaag schakelen vind ik eerder irritant. In het begin wel leuk om de auto te leren kennen, maar nu vind ik maar minder. Ik wil langer in 3rde rijden maar geef meestal toe aan de indicator ;)
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Versnellingindicator afzetten?

Bericht door klmklmklmklm »

Kan je ook uitschakelen bij instellingen wel met rlink.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Kevin De Smet

Ik heb geen R-Link, zou de dealer dit misschien kunnen waarmaken denk je?
fiscaalvluchteling
beginner
Contacteer:

Bericht door fiscaalvluchteling »

dit kan met een software update aangepast worden,

bij mij was de indicator er niet en heb deze laten aanzetten. (niet echt een toevoeging ... maar het irriteert me gelukkig ook niet)

wel is het zo dat het NIET een kwestie is van clio aan de computer hangen en aan of uitzetten.
alle software aanpassingen moeten als patch door renault frankrijk klaar gezet zijn voor jou auto in het centrale systeem.
Clio IV dCi ECO2 | Dynamique | Noir Etoile | Int. Elegance | Ext. Chrome | 16" Passion Noir | Comfort Extra
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Ik zie dat er bij de rs ook de nummer van de versnelling opstaat kan je dat ook via een update er op zetten?
Afbeelding
tom_m

Bericht door tom_m »

Ik denk dat het weergeven van de actuele ingeschakelde versnelling enkel bij de automaat versie is.
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

En dan nog alleen als je zelf schakelt (met de pook of de flippers).

Van horen zeggen.

De automaat (EDC) in Drive geeft alleen de letter D op display.

Wel is er de schakel-indicator, maar dat is een ander lampje/functie.

Grtn Ben... :blabla:
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

[youtube]EmMegZqsB2M[/youtube]

Is bij de automaat te zien in dit filmpje.
Afbeelding
Kevin De Smet

Heh, wel nog geinig vind ik. Zou tof geweest zijn indien men het display kon aanpassen naar wens (indicator aan/uit, versnelling aan/uit, enz...) maarja uiteindelijk nou ook niet zo een big deal :)
Kevin De Smet

Op dit filmpje merk ik op dat de indicator pas aan de 5000 toeren opkomt.

Bij mij is dit echter al vanaf zo'n 2500 toeren? Dit is zonder de eco knop ingedrukt.
Is dat bij jullie ook zo?
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Filmpje gaat over Clio RS met launch control.
Die trekt wat verder door in de versnellingen.
Heeft EDC.

Heb jij die uitvoering ook?!? :smash:

Anders is film niet te vergelijken.

Nog weinig info over het aanpassen/uitlezen van de auto via OBD-II :

http://www.renaultclip.com

Groeten Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
BrianM
beginner
Contacteer:

Bericht door BrianM »

Ik dacht dat Kevin het over het filmpje in zijn post heeft, een TCe 90 :wink:
Ik heb ook de TCe 90, maar in het bewuste filmpje wordt het gaspedaal helemaal ingestampt, en dan weet de boordcomputer dat schakelen pas rond de 5000 toeren nodig is, wil je plankgas vooruit raken. (maar dat is dan niet weer erg eco natuurlijk :joker: )
Clio IV Dynamique TCe90, Rouge flamme
Kevin De Smet

Ah! Dat maakt eigenlijk wel steek :) ik vreesde al dat er iets mis was en ik hem constant onder zijn toeren liet komen. lol. ik vraag me eigenlijk wel af (zonder rekening houdend met verbruik) welk toerental de motor het minste weerstand bij heeft?

ik merk toch dat als ik keurig schakel volgens de indicator ik soms op 1200 toeren kom en de motor zo een beetje hoor grommen. Kan toch niet super goed zijn denk ik dan?? altijd rond de 5000 hangen dat is danweer het andere eind van de spectrum. Maar misschien beter tussen de 2000 en 3000 blijven? maar daartussen ligt de turbo dacht ik, dus dan gebruik je wel heel veel de turbo.

Misschien is het ook allemaal niet zo'n issue; maar het is spijtig dat dit soms zo vaag is, ik bedoel dit soort info kan zelfs de dealer je moeilijk geven want niemand really knows or cares?
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Dat er hier mensen zijn die zich echt druk maken om die indicator... :huh:

Ik schakel wanneer ik dat wil en niet wanneer de auto het mij zegt, ik neem toch aan dat jullie allemaal zelf wel weten wanneer je moet schakelen, of worden we allemaal zo'n makke lammetjes dat we alles aan de auto overlaten?
Afbeelding
Kevin De Smet

Da's nou net het probleem, niet? de indicator probeert de chauffeur te zeggen waneer die moet schakelen. En nee het is niet alsof dit mij ontergelijk stoort maar het is iets dat ze beter over hadden kunnen nadenken vind ik.

Je stopt zo geen 'feature' in de software van je nieuwe automodel, zonder er over stil te staan dat sommigen die gaan willen liever uitschakelen, toch?
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Je kunt je maar ergens druk om maken :laugh4:
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Kevin De Smet

Ik las op de bekende Franse Clio forum dat dit blijkbaar verplicht is op alle nieuwe wagens die verkocht worden vanaf September 2012. Weer zo'n BS verplichting. Een beetje zoals de led-dagrijlichten, maar die vind ik persoonlijk wel leuk ;) nouja, ze kunnen afzetten zou ook wel leuk zijn... maar de grote arm der wet zegt: NEIN!

Ik heb al met veel plezier dat brollige brandblussertje eruit gezwierd, stomme Belgische regelgeving.

En nouja, dit is geen GSMetje van 89€ maar wel een product die zo'n 18000€ heeft gekost, mag men toch wel verwachten dat het allemaal puik is? En nouja dan kan je stellen dat BMWs of Mercedes nog veel duurder is maar da's dan ook gewoon rip-offs een beetje zoals designer clothing.
Coop

Bericht door Coop »

Als je je echt zo enorm stoort aan de versnellingsindicator...

...Dan kun je er natuurlijk altijd nog een stukje zwarte PVC-tape overheen plakken... Soms hoeft het niet moeilijk te zijn... :wink:

Maar dat neemt niet weg dat het wel zo netjes zou zijn wanneer men dergelijke functies als gebruiker zelf aan en uit zou kunnen zetten.
Kevin De Smet

Holy moly! da's eigenlijk geen slecht gedacht, super low budget en gemakkelijk omkeerbaar. Ik denk dat ik dat eens ga proberen één van dees dagen. Thanks! :)
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Kijken jullie eigenlijk onder het rijden ook nog wel eens op de weg en het overige verkeer!!!

Zo ja dan zie je het helemaal niet...

Dat dit draadje zo lang kan lopen over zo een l....g onderwerp is te gek voor woorden :bigcry:

PS wat ik ook schandalig vindt is dat je de richting aanwijzer niet kan veranderen van tik-tak naar tak-tik!!!!

Laten ze daar maar eens verandering in aanbrengen :sleeping:
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”