Start soms niet. Clio 1.2 2002
Geplaatst: 29 jun 2013 20:06
Hallo.
Ik zit met het volgende probleem ;
De Clio slaat af en toe in de startvergrendeling. Rode lampje blijft branden en de benzinepomp is niet hoorbaar.
Na het lezen hier op het forum kwam ik er achter dat dit nogal eens voorkomt dus heb ik ook het e.e.a. nagelopen zoals ;
Zekeringen, allemaal goed.
BDP / krukassensor nagekeken en schoon gemaakt (er zit een blauwe in, nieuwe type)
Massakabels en bevestegingspunten opgeschuurd.
Overige bekabeling, voor zover als mogelijk, nagekeken op breuken, oxidatie en beschadigingen.
Relais nagekeken en zo te horen werken ze prima.
Computerkast nagekeken op vocht, aanslag e.d.
Sleutel en uitleesring werkt ook goed, ik heb de print uit de sleutel gehaald en dan knippert het rode lampje snel, zoals het hoort dus.
Het gekke is dat het na een dag .... of twee, schijnbaar vanzelf weer oplost en de auto gewoon weer start.
Hij rijd dan verder normaal alleen in de lage toeren stottert hij soms een beetje maar slaat nooit af. De motor draait netjes op ongeveer op 700 RPM.
Vandaag uitgelezen en daar kreeg ik een foutmelding P0314 Powertrain, Standard, Emission management, Ignition. Bobine mist soms een slag. Dat zou het stotteren verklaren maar zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het inschakelen van de startvergrendeling?
Opvallend is ook de 255 km/h bij 2500 toeren volgens de OBD scanner, de snelheidsmeter werkt gewoon naar behoren.
Wie o wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten Henk
Ik zit met het volgende probleem ;
De Clio slaat af en toe in de startvergrendeling. Rode lampje blijft branden en de benzinepomp is niet hoorbaar.
Na het lezen hier op het forum kwam ik er achter dat dit nogal eens voorkomt dus heb ik ook het e.e.a. nagelopen zoals ;
Zekeringen, allemaal goed.
BDP / krukassensor nagekeken en schoon gemaakt (er zit een blauwe in, nieuwe type)
Massakabels en bevestegingspunten opgeschuurd.
Overige bekabeling, voor zover als mogelijk, nagekeken op breuken, oxidatie en beschadigingen.
Relais nagekeken en zo te horen werken ze prima.
Computerkast nagekeken op vocht, aanslag e.d.
Sleutel en uitleesring werkt ook goed, ik heb de print uit de sleutel gehaald en dan knippert het rode lampje snel, zoals het hoort dus.
Het gekke is dat het na een dag .... of twee, schijnbaar vanzelf weer oplost en de auto gewoon weer start.
Hij rijd dan verder normaal alleen in de lage toeren stottert hij soms een beetje maar slaat nooit af. De motor draait netjes op ongeveer op 700 RPM.
Vandaag uitgelezen en daar kreeg ik een foutmelding P0314 Powertrain, Standard, Emission management, Ignition. Bobine mist soms een slag. Dat zou het stotteren verklaren maar zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het inschakelen van de startvergrendeling?
Opvallend is ook de 255 km/h bij 2500 toeren volgens de OBD scanner, de snelheidsmeter werkt gewoon naar behoren.
Wie o wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten Henk