Start soms niet. Clio 1.2 2002
Start soms niet. Clio 1.2 2002
Hallo.
Ik zit met het volgende probleem ;
De Clio slaat af en toe in de startvergrendeling. Rode lampje blijft branden en de benzinepomp is niet hoorbaar.
Na het lezen hier op het forum kwam ik er achter dat dit nogal eens voorkomt dus heb ik ook het e.e.a. nagelopen zoals ;
Zekeringen, allemaal goed.
BDP / krukassensor nagekeken en schoon gemaakt (er zit een blauwe in, nieuwe type)
Massakabels en bevestegingspunten opgeschuurd.
Overige bekabeling, voor zover als mogelijk, nagekeken op breuken, oxidatie en beschadigingen.
Relais nagekeken en zo te horen werken ze prima.
Computerkast nagekeken op vocht, aanslag e.d.
Sleutel en uitleesring werkt ook goed, ik heb de print uit de sleutel gehaald en dan knippert het rode lampje snel, zoals het hoort dus.
Het gekke is dat het na een dag .... of twee, schijnbaar vanzelf weer oplost en de auto gewoon weer start.
Hij rijd dan verder normaal alleen in de lage toeren stottert hij soms een beetje maar slaat nooit af. De motor draait netjes op ongeveer op 700 RPM.
Vandaag uitgelezen en daar kreeg ik een foutmelding P0314 Powertrain, Standard, Emission management, Ignition. Bobine mist soms een slag. Dat zou het stotteren verklaren maar zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het inschakelen van de startvergrendeling?
Opvallend is ook de 255 km/h bij 2500 toeren volgens de OBD scanner, de snelheidsmeter werkt gewoon naar behoren.
Wie o wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten Henk
Ik zit met het volgende probleem ;
De Clio slaat af en toe in de startvergrendeling. Rode lampje blijft branden en de benzinepomp is niet hoorbaar.
Na het lezen hier op het forum kwam ik er achter dat dit nogal eens voorkomt dus heb ik ook het e.e.a. nagelopen zoals ;
Zekeringen, allemaal goed.
BDP / krukassensor nagekeken en schoon gemaakt (er zit een blauwe in, nieuwe type)
Massakabels en bevestegingspunten opgeschuurd.
Overige bekabeling, voor zover als mogelijk, nagekeken op breuken, oxidatie en beschadigingen.
Relais nagekeken en zo te horen werken ze prima.
Computerkast nagekeken op vocht, aanslag e.d.
Sleutel en uitleesring werkt ook goed, ik heb de print uit de sleutel gehaald en dan knippert het rode lampje snel, zoals het hoort dus.
Het gekke is dat het na een dag .... of twee, schijnbaar vanzelf weer oplost en de auto gewoon weer start.
Hij rijd dan verder normaal alleen in de lage toeren stottert hij soms een beetje maar slaat nooit af. De motor draait netjes op ongeveer op 700 RPM.
Vandaag uitgelezen en daar kreeg ik een foutmelding P0314 Powertrain, Standard, Emission management, Ignition. Bobine mist soms een slag. Dat zou het stotteren verklaren maar zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het inschakelen van de startvergrendeling?
Opvallend is ook de 255 km/h bij 2500 toeren volgens de OBD scanner, de snelheidsmeter werkt gewoon naar behoren.
Wie o wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten Henk
Re: Start soms niet. Clio 1.2 2002
255 km/h bij 2500 toeren voor een 1.2
Tsja, dat heb ik niet gehad, maar P0314 Powertrain, Standard, Emission management, Ignition. Bobine mist soms een slag lijkt heel erg op wat ik wel heb gehad: Een lekkende bougiekabel. Ik had er dan ook nu en dan het lampje "Electronische storing" bij.

Ik heb een tijdje rondgereden met isolatietape op de bougiedop van cilinder 1 (bakzijde) en had toen geen last. Zolang de tape de vonk kon tegenhouden dan want die brand er na zo'n 100 kilometer weer doorheen.
Zou je dus kunnen uitproberen. Met twee lagen trapsgewijs je bougiedoppen inpakken dan passen ze nog net in het gat. Heb je dan geen lawst meer even langs de Brezan voor een nieuw elektronisch blok met kabels. Neem dan de Bosch, iets duurder maar beter dan origineel

Tsja, dat heb ik niet gehad, maar P0314 Powertrain, Standard, Emission management, Ignition. Bobine mist soms een slag lijkt heel erg op wat ik wel heb gehad: Een lekkende bougiekabel. Ik had er dan ook nu en dan het lampje "Electronische storing" bij.

Ik heb een tijdje rondgereden met isolatietape op de bougiedop van cilinder 1 (bakzijde) en had toen geen last. Zolang de tape de vonk kon tegenhouden dan want die brand er na zo'n 100 kilometer weer doorheen.
Zou je dus kunnen uitproberen. Met twee lagen trapsgewijs je bougiedoppen inpakken dan passen ze nog net in het gat. Heb je dan geen lawst meer even langs de Brezan voor een nieuw elektronisch blok met kabels. Neem dan de Bosch, iets duurder maar beter dan origineel

Re: Start soms niet. Clio 1.2 2002
Hey Arjan
Ik heb de bobine er al uitgehaald en nagekeken en er zitten wel 2 kleine haar scheurtjes bij het blokje, maar volgens mij kan dat nergens naar overspringen. De rest ban de bekabeling lijkt me verder in orde. Ik kijk vanavond wel even misschien zie ik het dan beter.
Vraag blijft, kan een (bijna) kapotte bobine de auto in de startblokkering zetten?
Of zou de snelheidsensor de boosdoende kunnen zijn?
Ik heb de bobine er al uitgehaald en nagekeken en er zitten wel 2 kleine haar scheurtjes bij het blokje, maar volgens mij kan dat nergens naar overspringen. De rest ban de bekabeling lijkt me verder in orde. Ik kijk vanavond wel even misschien zie ik het dan beter.
Vraag blijft, kan een (bijna) kapotte bobine de auto in de startblokkering zetten?
Of zou de snelheidsensor de boosdoende kunnen zijn?
Re: Start soms niet. Clio 1.2 2002
WTF!!!
1.2 en 255km/h ruilen van blok. me 1.6 / 16v haalt dat niet eens :S

Re: Start soms niet. Clio 1.2 2002
Alleen op het uitlees apparaat!
Ook 172 km/h bij 2350 rpm was erg rap :lol:

Ook 172 km/h bij 2350 rpm was erg rap :lol:
Re: Start soms niet. Clio 1.2 2002
Een paar dagen (5) probleemloos gereden, nu weer op de startvergrendeling en niet meer uit te lezen.
Weet iemand waar de navoedings relais te vinden is?
Weet iemand waar de navoedings relais te vinden is?
-
- beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 sep 2013 19:43
- Locatie: Nieuw Heeten
- Contacteer:
Re: Start soms niet. Clio 1.2 2002
En wat was het probleem nu dan ??
Clio 1.2 16V 2001
Duster 1.6 16v 2010

Duster 1.6 16v 2010

Re: Start soms niet. Clio 1.2 2002
Willen we inderdaad graag weten. Misschien is er (in de toekomst) iemand anders weer mee geholpen 

Re: Start soms niet. Clio 1.2 2002
Na lang zoeken bleek het aan de grote zekeringen te liggen. (30 en 60 A)
Ze waren niet kapot maar ze hadden wat aanslag op de voetjes.
Opgeschuurd, starten en lopen. Nooit meer problemen gehad.
Ze waren niet kapot maar ze hadden wat aanslag op de voetjes.
Opgeschuurd, starten en lopen. Nooit meer problemen gehad.