Audio Upgrade's
Audio Upgrade's
Hallo allemaal,
Zoals ik in mijn voorstel topic al aangaf ben ik van plan iets met audio te gaan knutselen omdat het standaard geluid mij absoluut niet kan bekoren en ik hier heel snel vanaf wil. Ik heb een media radio met navigatie erin zitten.
Wat is de planning,
- Focal 165K2Power composet plaatsen met versterker
- Focal Subwoofer met versterker
- Achterspeakers vervangen
- Deuren dempen met bitumen voor wat meer demping en beter laag van de deuren.
Maar nu mijn vragen,
- Zijn er al mensen die het dashboard los hebben gehad?
- Zijn er ook al mensen die een + kabel voor een audio set naar achter/binnen hebben gehaald?
Ik hoor het graag van jullie want ik kan het nog niet echt vinden of dit al gebeurt is. Als ik de eerste ben zal ik uiteraard een uitgebreid foto verslag maken voor de volgende...
Grt.
Fred.
Zoals ik in mijn voorstel topic al aangaf ben ik van plan iets met audio te gaan knutselen omdat het standaard geluid mij absoluut niet kan bekoren en ik hier heel snel vanaf wil. Ik heb een media radio met navigatie erin zitten.
Wat is de planning,
- Focal 165K2Power composet plaatsen met versterker
- Focal Subwoofer met versterker
- Achterspeakers vervangen
- Deuren dempen met bitumen voor wat meer demping en beter laag van de deuren.
Maar nu mijn vragen,
- Zijn er al mensen die het dashboard los hebben gehad?
- Zijn er ook al mensen die een + kabel voor een audio set naar achter/binnen hebben gehaald?
Ik hoor het graag van jullie want ik kan het nog niet echt vinden of dit al gebeurt is. Als ik de eerste ben zal ik uiteraard een uitgebreid foto verslag maken voor de volgende...
Grt.
Fred.
Re: Audio Upgrade's
Hoi Fred, je bent zeker niet de eerste. Veel hierover vind je tussen de How To's en in het ICE forumdeel.
+ kabel bijvoorbeeld kan je makkelijk door het rubber waar de kabel van de motorkapontgrendeling in zit doorsteken. Tot ca 1,5 cm dikke kabel past daar wel bij. Ik ben geen audiofreak dus weet even niet hoeveel kwadraat dat is...
Dashboard ligt er in tien minuten af. Daar is zeker een How To over

+ kabel bijvoorbeeld kan je makkelijk door het rubber waar de kabel van de motorkapontgrendeling in zit doorsteken. Tot ca 1,5 cm dikke kabel past daar wel bij. Ik ben geen audiofreak dus weet even niet hoeveel kwadraat dat is...
Dashboard ligt er in tien minuten af. Daar is zeker een How To over

Helaas kan ik niet echt vinden wat ik zoek. Die kabel is idd niet zo'n probleem maar als er een standaard antwoord voor is dan is dat vaak het makkelijkste ipv zelf het wiel uitvinden.
Maar ik wil graag weten hoe ik achter de media nav unit kan komen...
Maar ik wil graag weten hoe ik achter de media nav unit kan komen...
Ik laat dinsdag mijn installatie overzetten, ik zal je dan laten weten wat ik weet mbt de +kabel enzo!
Clio Gris Cassiopée GTI-Style!
En? Zit de installatie er al in? Ik ging vol goede moed m'n tweeters los halen ( had nooit echt heel goed geluisterd of ze er ook zaten ) en tot mijn verbazing zat er helemaal niks
Wil ook een subje erbij knallen, weet alleen niet hoe ik de stroom naar achter moet krijgen. Compo setje & sub heb ik nog van in mijn Laguna.

ik heb dus ook geen tweeters, zit bij mij alleen een plasticje.
maar zover ik dus zag, is er dus ook geen bekabeling bij de tweeters...
ik hoop dat je dit makkelijk zelf kan doen, zonder heel je dashboard uit elkaar te slopen.
en anders word het toch een retourtje dealer
maar zover ik dus zag, is er dus ook geen bekabeling bij de tweeters...
ik hoop dat je dit makkelijk zelf kan doen, zonder heel je dashboard uit elkaar te slopen.
en anders word het toch een retourtje dealer
Ik zit te wachten op wat onderdelen. Als alles binnen is ga ik het netjes inbouwen inclusief How-To's dus nog heel even geduld het komt er allemaal aan. Dan kan ik het allemaal verduidelijken met wat foto's.
Wat staat er in bestelling,
- http://www.pitstar.com/epages/Pitstar.s ... ts/KR86796 Verloop kabel zodat je zonder knip en plakwerk netjes het speakersignaal uit je radio kunt halen en hier je High/Low converters op aan kunt sluiten.
- Helix High/Low Converters 2 stuks, http://www.caraudio-store.de/AAC,Active ... 0bfc4.html
Wat is er al,
- Een 20mm² kabelset voor het aansluiten van de versterker en 2 RCA kabels voor het overbrengen van de audio naar de versterker.
- Composet van Focal K2P 16,5cm
- Subwoofer van Focal Polyglass 12inch
- Versterker van Steg een K4.01
En even een sneak preview van het beeld achter de deurpanelen. Hier is ruimte zat voor een degelijke speakerset! Wat mij verbaasd, er is ruim voldoende moeite genomen om een degelijke speaker kast te ontwikkelen. Maar geen moeite genomen hier dan ook een degelijke speaker in te steken. Voordeel van deze set is wel dat er ruimte genoeg is voor wat anders! Een paar popnagels uitboren een pasplaat maken met een gat erin op de gewenste grootte en klaar is Kees.

Van de week meer info dus!
Wat staat er in bestelling,
- http://www.pitstar.com/epages/Pitstar.s ... ts/KR86796 Verloop kabel zodat je zonder knip en plakwerk netjes het speakersignaal uit je radio kunt halen en hier je High/Low converters op aan kunt sluiten.
- Helix High/Low Converters 2 stuks, http://www.caraudio-store.de/AAC,Active ... 0bfc4.html
Wat is er al,
- Een 20mm² kabelset voor het aansluiten van de versterker en 2 RCA kabels voor het overbrengen van de audio naar de versterker.
- Composet van Focal K2P 16,5cm
- Subwoofer van Focal Polyglass 12inch
- Versterker van Steg een K4.01
En even een sneak preview van het beeld achter de deurpanelen. Hier is ruimte zat voor een degelijke speakerset! Wat mij verbaasd, er is ruim voldoende moeite genomen om een degelijke speaker kast te ontwikkelen. Maar geen moeite genomen hier dan ook een degelijke speaker in te steken. Voordeel van deze set is wel dat er ruimte genoeg is voor wat anders! Een paar popnagels uitboren een pasplaat maken met een gat erin op de gewenste grootte en klaar is Kees.

Van de week meer info dus!
Zie mij topic bij how to!
Nu wil het zo zijn dat mijn zwager automonteur is en hij weet wat je moet doen, maar mijn dashbord is er niet uit geweest!
Nu wil het zo zijn dat mijn zwager automonteur is en hij weet wat je moet doen, maar mijn dashbord is er niet uit geweest!
en de voeding, speakerkabels en remote liggen erin!
kijk hier maar eens voor de how to... http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 37&t=18485
en even een paar kiekjes, morgenavond de signaal kabels erin en dan zaterdag met de nieuwe wooferkist gaan beginnen...
druk weekendje dus!

kijk hier maar eens voor de how to... http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 37&t=18485
en even een paar kiekjes, morgenavond de signaal kabels erin en dan zaterdag met de nieuwe wooferkist gaan beginnen...
druk weekendje dus!

En de composet zit erin! Klinkt weer geweldig! het was even werk maar dan heb je ook wat...