probleem met starten

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Remco Bodd

probleem met starten

Bericht door Remco Bodd »

Ik heb bij mijn clio ( 1.6 uit 99) nu een kleine maand veel problemen met starten. Hij heeft zo zijn momenten want af en toe moet ik 5 minuten proberen te starten en af en toe pakt die hem gelijk of vrij snel. De accu is prima want hij blijft wel starten alleen slaat die niet aan.
Nou ben ik gisteren naar een garage geweest en die heeft ff bij de computer zitten lezen en de intimiderende fout bij de lambda sensor verwijderd en daarna deed die het weer als vanouds. Later op de avond was het echter weer zo slecht en startte die weer niet best. Is het probleem per definitie de lambda of kan het ook wat anders zijn?
Anders ga ik vandaag een nieuwe lambda halen en die monteren om van het probleem af te zijn.
Please help me!
Daniel de Rijke

Re: probleem met starten

Bericht door Daniel de Rijke »

Ik vermoed hetzelfde als in het volgende topic aan de hand was:

http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 82&t=18212

Succes :thumbsup:
Remco Bodd

Ik weet vrijwel zeker dat ik die laatst heb laten vervangen en met uitlezen kwam die lambda sensor aan t licht dus kan dat t niet zijn dan?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als het de lambda is helpt schoonmaken vaak ook, maar dan wel tijdelijk. Helpt het moet je meestal na enkele maanden alsnog vervangen.
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

Lambda heeft vrijwel niks met de start te maken, schoonmaken is uitstel en ik zou dan direct een nieuwe monteren.
Nogmaals uitlezen bied wellicht uitkomst, de melding moet er dan weer in staan.
Wat houd de meldig precies in?
En heb je een clio met 1 of 2 lambda sensors??
Remco Bodd

Hij is al uitgelezen staat ook in originele bericht en ik heb geen idee of er 1 of 2 van zijn? Ik wil niet voor Jan lul zo'n sensor erin zetten terwijl het toch iets anders zou zijn dus vandaar ook deze topic.
Clio_RS172
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio_RS172 »

Ik heb net het zelfde gehad met mijn Clio rs.

BDP-gever is een veer voorkomend probleem. Vaak een slechte stekker verbinding.
Je kan er een vervangingsstekker op zetten maar de kans is dat het over een paar jaar weer gebeurd is dan aanwezig. Zelf heb ik de stekker er tussen weg geknipt en de draadjes rechtstreeks op de bdp gesoldeerd. Dit is goedkoper en effectiever naar mijn mening.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Schoonmaken van de lambda kan dus wel helpen bij het stellen van een diagnose. Is er geen verschil is de lambda er niet slechter van maar dus ook niet de boosdoener :wink:
Remco Bodd

Bedankt voor jullie reacties, ik laat m nu voor de zekerheid nog een keer uitlezen en dan kijken of de geresette fout weer terug is. En daarna kijken wat er overblijft.
cliozwart
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliozwart »

Volgens mij starten motoren altijd in open-loop regeling. Net andere woorden, het feedback signaal van de lambda sonde wordt genegeerd.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”