automatisch op slot?
automatisch op slot?
Is het bij elke clio iv met kaartje standaard dat wanneer je wegloopt, de auto op slot gaat met geluidssignaal?
Re: automatisch op slot?
Instructieboekje blz 1.6:
Vergrendelen van de auto
Er zijn drie manieren om de auto te vergrendelen:
door weg te lopen, met behulp van de knop 3, met behulp van de RENAULT card.
Vergrendelen door weglopen
Loop met de RENAULT card bij u, als de portieren en de bagageruimte dicht zijn, weg van de auto: deze vergrendelt automatisch zodra u uit de zone 1 bent.
N.B.: de afstand waarop de auto vergrendeld wordt, hangt af van de omgeving.
Dus, het is normaal voor de uitvoeringen die zijn voorzien van de handsfree card
Vergrendelen van de auto
Er zijn drie manieren om de auto te vergrendelen:
door weg te lopen, met behulp van de knop 3, met behulp van de RENAULT card.
Vergrendelen door weglopen
Loop met de RENAULT card bij u, als de portieren en de bagageruimte dicht zijn, weg van de auto: deze vergrendelt automatisch zodra u uit de zone 1 bent.
N.B.: de afstand waarop de auto vergrendeld wordt, hangt af van de omgeving.
Dus, het is normaal voor de uitvoeringen die zijn voorzien van de handsfree card

Poeh heb geen idee of ik de handsfree card heb. Heb de middelste versie clio besteld met introductionpack en rlink. Tce90 ecpression. Zou dat handsfree zijn?
Dat kan je in de brochure vinden:
Renault Keycard:
in plaats van sleutel en vanaf de Dynamique uitvoering is de Renault Handsfree Card standaard om de auto zonder de sleutel uit de zak of tas te halen is te openen, starten en sluiten**.
** Afhankelijk van het uitrustingniveau.
Expression heeft dat dus niet standaard.
Heb je wel gekeken wat je hebt besteld?
Renault Keycard:
in plaats van sleutel en vanaf de Dynamique uitvoering is de Renault Handsfree Card standaard om de auto zonder de sleutel uit de zak of tas te halen is te openen, starten en sluiten**.
** Afhankelijk van het uitrustingniveau.
Expression heeft dat dus niet standaard.
Heb je wel gekeken wat je hebt besteld?
Jawel maar niet alle kleine details. De auto was op voorraad bij Renault namelijk
Heb wel bewust voor rlink gekozen. Vraag me af of handsfree kan worden ingebouwd.

Ik denk het niet. Je hebt dan andere types kaarten nodig en de elektronica moet worden aangepast. Maar het kan zijn dat het met de nieuwe generatie apparatuur wel te doen is. Dat zal je dan bij de dealer na moeten vragen.
Overigens, handsfree of steeds die kaart uit je zak halen en op het ontgrendelknopje drukken vind ik best wel een groot detail
Overigens, handsfree of steeds die kaart uit je zak halen en op het ontgrendelknopje drukken vind ik best wel een groot detail

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Martijn1 welke heb je besteld?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Martijn1 schreef:Heb de middelste versie clio besteld met introductionpack en rlink. Tce90 ecpression. Zou dat handsfree zijn?

Handsfree is een mooie luxe maar zal het niet missen hoor. Vermaak me wel met rlink =P Heb trouwens ook parkeersensoren bijbesteld.
Heb handsfree al 9 jaar op de Scénic. Is wel handig maar werkt net even anders dan nu op de Clio 4. Op de Clio hier zit nog een "ouderwets" contactslot.
Maar met zo'n card zal ik het wel gaan missen denk ik.
Maar met zo'n card zal ik het wel gaan missen denk ik.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Wat ik wel niet snap is dat ze zeggen als je de ramen vergeet te sluiten en je stapt uit de auto dat je dan 2 keer op de knop moet drukken van het handvat maar dit wil bij mij niet lukken.

Staat ook niets over in het instructieboekje... Als dat mogelijk is zou het er volgens mij wel in moeten staan.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:

Dan ook alleen i.c.m. handsfree en mogelijk in of uit te schakelen. Maar ja, dan weer, dat zou je wel verwachten in het boekje te vinden.
Overigens, wat een blikstem op die video, dat hou je ook niet lang vol om daar naar te luisteren
NB: klmklmklmklm: quote is niet elke keer nodig
Overigens, wat een blikstem op die video, dat hou je ook niet lang vol om daar naar te luisteren

NB: klmklmklmklm: quote is niet elke keer nodig

- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Het automatisch dicht gaan van ramen dmv 2 keer op knop van deurgreep te drukken...werkt alleen als je 4 elektrische ramen hebt....
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Oww. Op die manier 

Je kan zien of je een HANDSDREE CARD hebt.
Als je een logo hebt wat verchroomd is op de kaart dan is deze naar mijn weten Handsfree. is het logo in de zelfde kleur van de kaart, dan is hij niet handsfree.
Groetjes
Als je een logo hebt wat verchroomd is op de kaart dan is deze naar mijn weten Handsfree. is het logo in de zelfde kleur van de kaart, dan is hij niet handsfree.
Groetjes
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Ik heb een freecard 4 elektrische ramen maar moet toch de card insteken om mijn ramen te kunnen sluiten.iemand een idee of werkt het gewoon niet ?

- Nyana
- forum starter
- Contacteer:
Wat je kan doen is 2x op de deur-sluiten knop drukken (1x is mechanisch slot, 2e keer is elektrisch slot). Niet alle modellen Renaults hebben dit, maar de Traffic heeft dat wel.

Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Leuk filmpje, maar het werkt het automatisch sluiten van de ramen werkt echt niet. Zie het ook niet in de handleiding staan. Zijn er wel Clio's die dit kunnen en welke dan?
Dynamique TCe 90 Gris Cassiopee
Met alle toeters en bellen!!
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
megane daar zit dit op.

In het filmpje zien we duidelijk een Clio... Ach ja, zal wel een foutje zijn.
Dynamique TCe 90 Gris Cassiopee
Er zijn wel meer functies waar Renault mee adverteert / die in andere landen wel beschikbaar zijn, ook op de Clio, die in Nederland (en België) niet meegeleverd worden. Denk aan de luchtkwaliteitssensor van de airco, digitale radio, om nog maar niet te spreken van dat gedoe met 17" velgen op de hatchback.
Dus dit kan wellicht ook op die lijst.
Dus dit kan wellicht ook op die lijst.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir