Ik ben weer terug van een tijdje weg geweest. Goede nieuws is dat ik nog steeds mijn rsi heb, maar het slechte nieuws is dat hij sinds het vervangen van de koppelingskabel moeilijker in de versnelling komt. Het probleem lijkt erger te zijn als de motor warm is. Bij koude motor valt hij makkelijker in de versnelling en schakelt hij eigenlijk best prima.
Waar kan het aan liggen? Moet de kabel strakker dat hij beter ontkoppelt, zou toch zelfstellend zijn? Motorsteun kapot? Koppeling versleten? Synchro ring?
Voor het breken van de kabel schakelde de auto gewoon goed en slipt de koppeling niet door. km stand is 115.000
Alvast bedankt voor jullie help.
Clio RSi 95' schakelt moeilijk na vervangen koppelingskabel
Re: Clio RSi 95' schakelt moeilijk na vervangen koppelingska
kijk het stelmechanisme van je koppelingspendaal even na, hoeft maar iets versleten te zijn en je koppeling pakt al niet goed meer aan
Ik zal vanavond even kijken. Wordt het stel mechanisme niet vervangen met een nieuwe koppelingskabel?
Ieder geval bedankt.
Ieder geval bedankt.
nee, meestal niet
mocht ie nou slecht zijn, heb ik er nog wel eentje voor je liggen hier ( denk ik )
Voordat ik boodschappen ging doen toch even gekeken met een lampje of ik alles strakker kon zetten. Ik kon eigenlijk niet veel aanpassen en hoorde maar één klikje bij het stelmechanisme. Verder zit hij aardig aan het eind van de tandjes. Kon niet ontdekken of het stel mechanisme helemaal op de laatste klik zat. Achteraf leek dat het ene klinkje ervoor zorgde dat alles net iets soepeler schakelde. Kan ook tussen de oren zitten.... Ik kijk het even aan.