Ik heb een Renault Clio III phase 1 1.6 16v automaat uit 2006.
Sinds vrijdag heb ik problemen met mijn dimlichten.
Ik heb toen mijn auto laten wassen.
In de middag weer thuis gekomen.
's Avonds stonden mijn dimlichten nog aan.
Ik heb mijn lampen vaak aanstaan en laat ze ingeschakeld, maar als ik normaal de sleutel uit het contact haal en uitstap gaan ze uit.
Accu weer opgeladen en daarna alle polen losgehaald.
Met alle polen los waren ze natuurlijk uit, maar zodra de polen weer vast zaten gingen ze weer aan ondanks dat de lichtschakelaar op nul stond.
Tijdens de nacht de polen losgelaten van de accu.
De volgende ochtend gingen ze tijdens het rommelen met de polen en portieren openen en de schakelaar ineens uit. Waardoor dat gebeurd is, weten we niet.
's Avonds toen ik weg wilde rijden, gingen ze niet aan toen ik de schakelaar op dimlichten aan zette.
Weer polen eraf en erop, dit hielp niks.
Maar toen ik het portier die een klein beetje openstond verder open trok, gingen ze weer aan.
Dinsdag mijn auto naar de garage gebracht, die hebben mijn lichtschakelaar links van het stuur in zijn geheel vervangen voor een nieuwe. Toen deed alles het weer goed.
Gisteravond de auto opgehaald, alles deed het goed. De lichtschakelaar op dimlicht aan laten staan, sleutel uit het contact gehaald en portier open, dimlichten gingen uit.
Vanmorgen deden mijn dimlichten het weer niet met starten, pas toen ik een minuut gereden had en parkeerde om te kijken of ze uit waren, gingen ze na het uitstappen pas weer aan.
Daarna geen problemen na het boodschappen doen.
Maar toen ik thuis was, bleven mijn dimlichten weer aanstaan, ondanks dat ik de schakelaar uitzette.
Het waarschuwingsgeluidje deed het niet.
En de licht van het dashboard, de kilometertellers en de kilometerstand flikkerde van fel naar zwak naar fel licht.
Pas toen ik de accupolen los maakte gingen de dimlichten uit en na het vastmaken werkte alles weer naar behoren.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen uit te dokteren wat het is, anders wordt de garagerekening erg hoog denk ik.
Alvast bedankt.
Storing dimlichten
Re: Storing dimlichten
Laat de auto maar naar garage gaan, je kan zo niet via het internet zeggen wat het is, dan moet je gaan meten. Hoogstwaarschijnlijk is het misschien de UCH.
- feline-2010
- forum starter
- Contacteer:
Heb het probleem wat je omschrijft ook. Bij mij is het sinds van de week weer mis na een lange rit alleen ze werken nog als de schakelaar wordt uitgezet pfff nog.
Maar wat is een uch eigenlijk en wat voor prijskaartje hangt eraan. Zou ik het eventueel zelf kunnen doen of moet xat in een garage.
Maar wat is een uch eigenlijk en wat voor prijskaartje hangt eraan. Zou ik het eventueel zelf kunnen doen of moet xat in een garage.
Clio III fase 1 1.6 16V en nog standaard
UCH kan je niet zelf doen. Die wordt specifiek op de auto ingelezen en kan dus ook niet uit een sloopauto gehaald. Prijskaartje? Ga er even goed voor zitten... +/- € 500,-
Om even terug te komen op dit topic (Is al behoorlijk oud) lijkt het er een beetje op dat er een storing / defect zit in de schakelaar van de binnenverlichting bij het portier.
Het is mij namelijk opgevallen, zodra ik thuis kom, en de auto van contact zet, de lampen blijven branden. ZODRA ik de deur opendoe van de auto, wordt eigenlijk alles spanningsloos, waaronder dus ook de koplampen. Misschien dat mensen hier nog iets aan hebben.
M.v.g. Chris
Het is mij namelijk opgevallen, zodra ik thuis kom, en de auto van contact zet, de lampen blijven branden. ZODRA ik de deur opendoe van de auto, wordt eigenlijk alles spanningsloos, waaronder dus ook de koplampen. Misschien dat mensen hier nog iets aan hebben.
M.v.g. Chris
- feline-2010
- forum starter
- Contacteer:
Hai is tot nu toe verholpen met nieuwe schakelaar.
Maar heeft het nog 1x gedaan maar nu doet alles weer naar behoren, maar hou het wel in gedachten.
In ieder geval bedankt
Maar heeft het nog 1x gedaan maar nu doet alles weer naar behoren, maar hou het wel in gedachten.
In ieder geval bedankt

Clio III fase 1 1.6 16V en nog standaard