Distributie spanning 1.8 16v

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
maxibaas

Distributie spanning 1.8 16v

Bericht door maxibaas »

Beste mensen,

Hoe strak zetten jullie de distributieriem van een F7p? volgens het werkplaatshandboek en de Haynes manual moet je hiervoor speciaal gereedschap of een veer gebruiken. Beide heb ik niet.

Bij veel andere merken lees ik dat de riem 90 graden moet kunnen draaien op het langste stuk. Geldt dat ook voor deze motor?

Afbeelding

Alvast bedankt :thumbsup:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Distributie spanning 1.8 16v

Bericht door Arjan »

Ik ken ook alleen de gegevens die er voor staan als je speciaal gereedschap hebt. Hoe het "uit de losse hand" moet weet ik niet maar je zou even aan Henny of misschien aan Daniel kunnen vragen.

Aan de andere kan, hoeveel risico wil je lopen? Controle van de riemspanning door 'm te draaien? hoeveel druk moet je uitoefenen om die 90 graden te halen. Ik deed dat ook altijd met de v-snaar bij vorige auto's. Maar ik heb blijkbaar redelijk kracht in mijn handen dus stonden ze altijd te strak. Misschien kan je zo'n tool wel ergens lenen of toch maar beter kopen :thumbsup:
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Tja bij mij ging dat ook op gevoel.

Nog altijd goed gegaan.
Mearjo.

Bericht door Mearjo. »

:worship: Amen to Henny!
maxibaas

Bericht door maxibaas »

Bedankt voor de reacties, riem netjes gespannen en blokje loopt super :thumbsup:
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

kwartslagje op de langste kant is normaal "ongeveer" juist. Kwartslag welliswaar na dat je hem een paar x rond hebt laten gaan met de hand (zoals jij daar dus aan het doen was ;) )
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”