Beste menschen,
Het is zover, toch maar besloten om dit weekend wat onderhoud aan de auto van m'n schoonouders wat te gaan doen.
Het woord onderhoud is namelijk een vreemde in hun woordenboek. Ik heb de auto nu één week bij huis staan, en zoals je kon lezen in de titel gaat het om een: Clio I 1995 1.2 Oasis .
Nu slurpt dat ding ontzettend veel benzine (meestal haalt hij 1 op 10 nog niet eens), en dat lijkt me aardig veel voor een 1200cc-tje. Plus stationair loopt hij niet echt lekker, en starten gaat ook meestal met moeite
Nu ga ik de volgende dingen aankomende zondag doen; Olie verversen, luchtfilter vervangen, accu vervangen, bougies vervangen en het bezinefilter vervangen.
Nu denk ik dat dat allemaal geen probleem zal zijn, echter kan ik nergens vinden waar bij deze auto het benzinefilter precies zit? Ik heb me suf gegoogled en ook in de boekjes die bij de auto zitten staat niks zinnigs (er zit dan ook maar 1 heel dun boekje bij).
Wie kan mij helpen? Is het normaal dat hij zoveel verbruikt? moet ik nog op bepaalde dingen letten?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
Clio I 1995 1.2 onderhoud , hoe?
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Clio I 1995 1.2 onderhoud , hoe?
Benzine filter zit of onder de auto tegen de tank aan of in de tank zelf. (afhankelijk van bouwjaar)
Met mij oude 1.2 8v (60pk) haalde ik de 1:13/14 met stevig doorrijden en op vakantie 1:16 met ~110 op de snelweg
Toen ik de mijne kocht heb ik de bobine, bougies en bougie slangen ook mee vervangen samen met een grote beurt ink. koelwater hierna liep hij ook weer een stukje lekkerder.
Met mij oude 1.2 8v (60pk) haalde ik de 1:13/14 met stevig doorrijden en op vakantie 1:16 met ~110 op de snelweg
Toen ik de mijne kocht heb ik de bobine, bougies en bougie slangen ook mee vervangen samen met een grote beurt ink. koelwater hierna liep hij ook weer een stukje lekkerder.
Groeten, Vincent.
Bedankt voor je reactie! Zal even afwachten wat dit gaat doen, maar zal je tips zeker overwegen!
Oh, en op het laatste moment toch maar besloten om het oliefilter ook te doen, is dit een boel werk? en waar zit die precies?
Oh, en op het laatste moment toch maar besloten om het oliefilter ook te doen, is dit een boel werk? en waar zit die precies?
Laatst gewijzigd door Vinnie op 06 jun 2013 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote niet nodig
Reden: Quote niet nodig
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Deze zit aan de voorkant van het blok naast het spuitstuk.
Gewoon simpel dingetje en makkelijk bereikbaar.
Als je hem monteert even de pakking /rubber met olie insmeren
Ziet er ongeveer zo uit(of blauw):

Gewoon simpel dingetje en makkelijk bereikbaar.
Als je hem monteert even de pakking /rubber met olie insmeren

Ziet er ongeveer zo uit(of blauw):

Groeten, Vincent.
Top Top Top!
Virtuele schouderklopjes komen jou richting op!
Virtuele schouderklopjes komen jou richting op!