In dit topic zal ik dieper in gaan op producten welke ik gebruik en handelingen die ik verricht. Dit doe ik op basis van de ervaring die ik heb met herconditioneren. Ook zal ik producten testen en verslag daarvan uitbrengen.
Veel lees plezier!
Deze heb ik in bestelling staan. In de vakantie wil ik de Clio nogmaals clayen, de glaze machinaal aanbrengen en opnieuw waxen. Ook staat een extractor in bestelling. Te samen met Iron-X, nieuwe pads, nieuwe wax (uit een hoger segment) en MONELLO Raffini Inizio Forza Compound. Binnenkort de zwarte krasbak van mijn broertje voorzien van een polijstbeurt. Dat wordt een flinke maar dankbare klus.sj0ertum schreef:Ziet er goed uit! Inderdaad, welke producten/combinaties heb je gebruikt? Heb je hem na het polijsten nog met een Glaze behandeld alvorens je een wax hebt aangebracht?
Mijn auto is een jaar geleden gepolijst en ik heb gister PB's White diamond machinaal aangebracht en daarna de wax, dus gaf op mijn kleur toch best wat extra glans
EXTRA 2000.sj0ertum schreef:Klinkt goed, allemaal bekende productenVoor welke extractor ben je gegaan? Hydro2000? Of de Numatic George?
Geldt ook voor mij. Alleen bij machinaal poetsen plak ik rubbers e.d. af. Dan kan ik tenminste doorwerken. Maar dit weekend, als ik de Clio voorzie van een speedwax, ga ik zeker niet alles afplakken maar doe ik voorzichtig. Dat betekent spuiten op de pad en de wax zo inwrijven.sj0ertum schreef:Kleien doe je alleen op de lak. Het afplakken doe je voordat je gaat polijsten en vervolgens om bij het waxen de rubbers en kunstoffen te beschermen. Als ik alleen ga waxen dan plak ik niets af, maar kijk ik gewoon heel goed uit bij de randen rondom kunstof en rubbers.