Restyling| Clio Dynamic black

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
Wizard
forum member
Contacteer:

Restyling| Clio Dynamic black

Bericht door Wizard »

Vaak wordt onterecht gedacht dat alleen de donkere kleuren (lees: zwart, d.blauw, d.paars, d.groen, d.grijs) de kleuren zijn waar aan eer valt te behalen. Geheel onwaar is dat natuurlijk niet. Toch neem ik de vrijheid om dat te nuanceren. Ook de lichtere kleuren zijn dankbare kleuren maar dat vraagt net wat meer tijd en aandacht. Het resultaat heb ik uit mijn projecttopic overgenomen en wil ik de lezer niet onthouden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In dit topic zal ik dieper in gaan op producten welke ik gebruik en handelingen die ik verricht. Dit doe ik op basis van de ervaring die ik heb met herconditioneren. Ook zal ik producten testen en verslag daarvan uitbrengen.

Veel lees plezier!
Laatst gewijzigd door Wizard op 17 jun 2013 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ezra
forum member
Contacteer:

Re: Mooi grijs is niet lelijk...

Bericht door Ezra »

Ben benieuwd hoe je tot dit resultaat bent gekomen!

Want wil de auto ook wel eens echt (goed) poetsen. Maar het is op t internet een beetje door de bomen het bos niet meer zien verhaal, als het om detailen gaat. Zou dis fijn zijn iets concreets te lezen!
172 / 2.0 16V
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ziet er goed uit! Inderdaad, welke producten/combinaties heb je gebruikt? Heb je hem na het polijsten nog met een Glaze behandeld alvorens je een wax hebt aangebracht?

Mijn auto is een jaar geleden gepolijst en ik heb gister PB's White diamond machinaal aangebracht en daarna de wax, dus gaf op mijn kleur toch best wat extra glans :sunny:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

heb mijn bericht in je project topic aangepast, maar idd wat was je stappenplan wax enz?
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Ik ben begonnen met afspuiten, wassen (2-emmer-systeem) en drogen. Vervolgens heb ik ieder plaatdeel zorgvuldig geclayed met Poorboys World Spray and Wipe en een Meguiars Smooth Surface Individual Clay Bar. Totdat er bijna geen structuur meer te voelen was. Daarna heb ik naden en rubber afgeplakt en gestart met polijsten:

-MONELLO Raffini Mezzo Polish - oranje pad (grover niet nodig).
-MONELLO Raffini Mezzo Polish - oranje pad (motorkap en dak 2 hits).
-MONELLO Raffini Finale Finishing Polish - witte pad.
-Poorboys World - Golden pad.

De naden heb ik behandeld met APC. Met een kwast al de naden gedaan. De rubbers en het kunststof heb ik behandeld met Poorboys World Trim Restorer. Tenslotte heb ik de banden voorzien van een laagje Black Diamond Tire Gel. Eindresultaat is te zien in de openingspost. Ik ben er tevreden mee. Zoveel fijne krasjes en swirls had ik niet maar wat er zat is weg. Aan de bijrijdersdeur zit sinds de koop een lelijke kras die nu stukken minder zichtbaar is. Ik zit te denken middelen om deze verder te behandelen.
sj0ertum schreef:Ziet er goed uit! Inderdaad, welke producten/combinaties heb je gebruikt? Heb je hem na het polijsten nog met een Glaze behandeld alvorens je een wax hebt aangebracht?

Mijn auto is een jaar geleden gepolijst en ik heb gister PB's White diamond machinaal aangebracht en daarna de wax, dus gaf op mijn kleur toch best wat extra glans :sunny:
Deze heb ik in bestelling staan. In de vakantie wil ik de Clio nogmaals clayen, de glaze machinaal aanbrengen en opnieuw waxen. Ook staat een extractor in bestelling. Te samen met Iron-X, nieuwe pads, nieuwe wax (uit een hoger segment) en MONELLO Raffini Inizio Forza Compound. Binnenkort de zwarte krasbak van mijn broertje voorzien van een polijstbeurt. Dat wordt een flinke maar dankbare klus.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Klinkt goed, allemaal bekende producten :thumbsup: Voor welke extractor ben je gegaan? Hydro2000? Of de Numatic George?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Wauw, wat een shine! Kun je een ei op bakken in de zomerzon zonder een beetje ei achter te laten op de lak! :sunny: :laugh4:

Ik ben nogal geïnteresseerd in het hele poets gebeuren, maar vroeg mij af of met kleien en waxen alle rubbers en kunststoffen beschermd moeten worden. Ik zie in de foto's dat je deze delen afplakt met schilderstape. Werkt dat goed? En moet dat alleen met waxen, of ook met andere poets stappen?

Nog een aanvullend vraagje. Maakt het uit - voor het gebruik van klei - of je het toepast op lak dat op metalen delen zit of lak op kunststoffen? Kan hier niets over vinden en wil geen onherstelbare schade veroorzaken aan onze nieuwe Clio die pas is besteld (lol) :dizzy2:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Kleien doe je alleen op de lak. Het afplakken doe je voordat je gaat polijsten en vervolgens om bij het waxen de rubbers en kunstoffen te beschermen. Als ik alleen ga waxen dan plak ik niets af, maar kijk ik gewoon heel goed uit bij de randen rondom kunstof en rubbers.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Gotcha! Bedankt! :thumbsup:
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

sj0ertum schreef:Klinkt goed, allemaal bekende producten :thumbsup: Voor welke extractor ben je gegaan? Hydro2000? Of de Numatic George?
EXTRA 2000.
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

sj0ertum schreef:Kleien doe je alleen op de lak. Het afplakken doe je voordat je gaat polijsten en vervolgens om bij het waxen de rubbers en kunstoffen te beschermen. Als ik alleen ga waxen dan plak ik niets af, maar kijk ik gewoon heel goed uit bij de randen rondom kunstof en rubbers.
Geldt ook voor mij. Alleen bij machinaal poetsen plak ik rubbers e.d. af. Dan kan ik tenminste doorwerken. Maar dit weekend, als ik de Clio voorzie van een speedwax, ga ik zeker niet alles afplakken maar doe ik voorzichtig. Dat betekent spuiten op de pad en de wax zo inwrijven.
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Gisteren kwam de post een pakketje brengen met SSR producten, Iron X, White diamond, verse Collinite wax, Kompressor pads en ik weet niet wat nog meer. Kortom, -ondanks het tegenvallend weer- tijd om de handjes uit de mouwen te steken! Niet alleen is mijn Clio onder handen genomen, ook ben ik begonnen met de zwarte Clio van mijn broertje. Een horror-project! Hierover later meer.
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Ik: "Pa, ik leen héél even de Stilo!".

Pa. Ok.

Pa. Hey...Martin....je vergeet de sleutel!

Ik. Niet nodig.

Afbeelding

Goed spul dat Iron X.
Bedankt pa! :thumbsup:

En inderdaad, top spul! De velgen gereinigd met Iron X. Met APC ook meteen de wielkuipen gereinigd. Uiteraard tot grote verbazing van omstanders. Moet je straks de gezichten eens zien als ik de velgen wax... ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wizard op 16 jun 2013 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Op een vieze velg krijg je altijd dit resultaat. Gebruik het maar eens als je ze an grondig hebt gewassen, dan pas zie je hoe vastgekoekt remstof los komt. Is echt super :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Thanks! Nu nog een sloot koffie en dan verder met de Clio van mijn broertje. Vanavond probeer ik foto's te plaatsen!
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Tot grote verbazing door de enorme put lucht? :laugh4:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Vandaag de Clio van mijn broertje voorzien van een restylebeurt. Het begon als een horrorproject. Het eindresultaat was dan ook ver boven verwachting.

Sneak preview! Gisteren gemaakt: 50/50.

Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik het interieur van mijn Clio behandeld. Dan denk je, ik stofzuig het interieur met regelmaat, houd de boel prima bij, er valt geen eer te halen. Dus....

Afbeelding
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

mooi hoor, en echt altijd bizar hoeveel meuk je overal uithaalt met een extractor...

ps toch niet de 50/50 gemaakt strak tegen de tapelijn aan?
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Neen. Om te voorkomen dat zooi zich ophoopt onder de tape. Er is nu dus geen lijn zichtbaar. ;)

Bewijs:

Afbeelding

:devilish:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Keurig resultaat kerel! Die tape moet je sowieso niet doen om te voorkomen dat er een lijntje te zien is in de lak waar de lak 'hoger' is, omdat er niet is gepolijst. Goed bezig, leuk dat er steeds meer mensen zich met het fatsoenlijk detailen van hun auto bezig houden :sunny:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Doe ik al jaren. Tegenwoordig maak ik beeldmateriaal en help ik ook anderen. Dan wordt je werk wel topicwaardig. Altijd een grijze Clio zien langsfietsen hier wordt ook vervelend. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”