CCDK - Car Care Place (30-06 Koplamp horror!)
CCDK - Car Care Place (30-06 Koplamp horror!)
Om een idee te geven wat ik zoal doe open ik hier mijn eigen place. Ik zal niet alleen resultaten laten zien van werkzaamheden, maar ook producten testen en kleine mankementen oplossen. Kijk er naar uit om jullie een en ander te laten zien 

Laatst gewijzigd door JohanP op 30 jun 2013 17:21, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: CCDK - Car Care Place
Dit zijn de velgen van een Espace...nodig toe aan een beurt!
Voor...

Dan de producten; HG en IRON.X, allebei van uitzonderlijke kwaliteit.

Deze wordt bewerkt met HG

En deze met IRON.X en laat zien hoe vervuild de velg is, want hoe roder hoe smeriger!

En het resultaat mag er zijn!

Ik heb velg voor velg behandeld zodat de producten niet 'opdrogen' en je geen ophopingen van vuil zal krijgen. Daarna de velgen gewassen met de twee emmer tactiek en alles nagespoten met een hogedrukspuit! Mijn voorkeur gaat uit naar de HG velgenreiniger, zelfde resultaat voor veel minder geld en te verkrijgen bij ETOS etc.. (HG 7,50 en IRON.X 14,50).
Voor...

Dan de producten; HG en IRON.X, allebei van uitzonderlijke kwaliteit.

Deze wordt bewerkt met HG

En deze met IRON.X en laat zien hoe vervuild de velg is, want hoe roder hoe smeriger!

En het resultaat mag er zijn!

Ik heb velg voor velg behandeld zodat de producten niet 'opdrogen' en je geen ophopingen van vuil zal krijgen. Daarna de velgen gewassen met de twee emmer tactiek en alles nagespoten met een hogedrukspuit! Mijn voorkeur gaat uit naar de HG velgenreiniger, zelfde resultaat voor veel minder geld en te verkrijgen bij ETOS etc.. (HG 7,50 en IRON.X 14,50).
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: CCDK - Car Care Place (02-06 Velgen reinigen)
mooie test hoor, heb je met die van HG ook alle ingebakken ijzer deeltjes weg gekregen?
en een tip, iron-x is geen echte velgen reiniger he... (ondanks dat hij vaak wel zo word gebruikt)
en een tip, iron-x is geen echte velgen reiniger he... (ondanks dat hij vaak wel zo word gebruikt)
De velgen zijn weer mooi schoon, maar heb toch een paar opmerkingen
De velgen waren helemaal niet zo vies, naar mijn idee had je dus aan een emmer met gewoon autoshampoo genoeg om ze schoon te maken. Als je al een velgenwax gebruikt, dan is hij na een rondje HG en Iron X zeker weg. Vervolgens had je vast gevreten remstof kunnen verwijderen met Iron X. Zoals Bert al aangeeft is Iron X geen velgenreiniger, maar een product om vliegroest en vastzittend remstof (ijzerdeeltjes) te verwijderen. Dit neemt niet weg dat je het niet als velgenreiniger kunt gebruiken, maar het is zinloos en erg duur.

De velgen waren helemaal niet zo vies, naar mijn idee had je dus aan een emmer met gewoon autoshampoo genoeg om ze schoon te maken. Als je al een velgenwax gebruikt, dan is hij na een rondje HG en Iron X zeker weg. Vervolgens had je vast gevreten remstof kunnen verwijderen met Iron X. Zoals Bert al aangeeft is Iron X geen velgenreiniger, maar een product om vliegroest en vastzittend remstof (ijzerdeeltjes) te verwijderen. Dit neemt niet weg dat je het niet als velgenreiniger kunt gebruiken, maar het is zinloos en erg duur.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
@dopestuff, HG deed zeker niet onder voor IRON.X!
@Sjoert, deze auto rijdt niet vaak en vuil blijft er lang opzitten. Maar neemt niet weg dat ik je gelijk geef, ik heb dit enkel zo gedaan omdat maar weinigen gebruik maken van velgenwax en de meeste mensen producten kopen zoals die van HG of IRON.X. Goede velgenwax is uiteraard het meest ideale
Tip: Meng IRON.X 1:1 met water, scheelt in de kosten en hetzelfde resultaat.
@Sjoert, deze auto rijdt niet vaak en vuil blijft er lang opzitten. Maar neemt niet weg dat ik je gelijk geef, ik heb dit enkel zo gedaan omdat maar weinigen gebruik maken van velgenwax en de meeste mensen producten kopen zoals die van HG of IRON.X. Goede velgenwax is uiteraard het meest ideale

Tip: Meng IRON.X 1:1 met water, scheelt in de kosten en hetzelfde resultaat.
Zaterdag bij de Action wat inkopen gedaan en ik kon het niet laten om wat producten mee te nemen; zodoende heb ik vandaag de Action Velgenborstel van 1,29 (jawel dat lees je goed!) getest, en dit is het resultaat:
De haren zijn niet al te hard, dat geeft mij al vertrouwen!

Poetsen ging prima, geen last gehad van de ijzeren steel waarvan het topje trouwens goed is afgedekt. Haren zijn ook nog goed in takt.

Één nadeel.....de borstel spettert aan alle kanten en dat is toch wel een domper.

Ja er zijn echt wel velgenborstel die minder spetteren maar met deze borstel kwam ik ook in de kleine gaatjes en dat was erg prettig. Voor 1,29 is dit een super borstel!
De haren zijn niet al te hard, dat geeft mij al vertrouwen!

Poetsen ging prima, geen last gehad van de ijzeren steel waarvan het topje trouwens goed is afgedekt. Haren zijn ook nog goed in takt.

Één nadeel.....de borstel spettert aan alle kanten en dat is toch wel een domper.

Ja er zijn echt wel velgenborstel die minder spetteren maar met deze borstel kwam ik ook in de kleine gaatjes en dat was erg prettig. Voor 1,29 is dit een super borstel!

Re: CCDK - Car Care Place (09-06 Action Velgenborstel test)
Like.
Deze week naar de Action. Dank! 

Ziet er inderdaad goed uit! Ik zal er eens eentje meenemen als ik er eens ben. En of je nu een borstel van een euro of van 25 euro hebt, spetteren doen ze allemaal 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Dat helpt inderdaad een beetje, maar het meeste spettert bij mij op m'n hele arm
Ik maak daarom altijd mijn arm al nat, zodat ik niet nog sta te schrobben om alle zwarte spettertjes van m'n arm te krijgen.
Als iemand een setje handschoenen heeft om een koe kunstmatig te insemineren dan houd ik me aanbevolen

Als iemand een setje handschoenen heeft om een koe kunstmatig te insemineren dan houd ik me aanbevolen

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
dat is het mooie daar heb je met een wheel woolie dus totaal geen last van dat spetteren (hoe fanatiek je dat ding ook op en neer beweegt) :D
wel een leuke test
ik denk wel dat met sterke velgen reinigers het metaal in het midden snel zal roesten (maar dat is met die prijs niet erg)
wel een leuke test
ik denk wel dat met sterke velgen reinigers het metaal in het midden snel zal roesten (maar dat is met die prijs niet erg)
Ik ben bang dat ik een wheelwoolie kapot trek als ik hem door een smal gat van m'n velg druk en terug wil trekken. Of is dat niet zo?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
nou bij mij past de wheel woolie met aardig drukken precies tussen remklauw en velg in en dan trek ik hem niet kapot (ze zijn best stevig)
Helaas niet bij iedere Action te verkrijgen. Deze week eens richting Sittard uitrijden. In Geleen niet verkrijgbaar (of ik zoek niet goed). Wel liggen er genoeg andere poetsattributen. 

Goed plan!!Arjan schreef:
Ook verkrijgbaar bij Action

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ik gebruik

zwarte nitril handschoenen, zitten erg lekker met veel gevoel en ze zijn goed chemisch bestendig+gaan stukken minder snel kapot als latex
gewoon lekker goedkoop op e-bay

zwarte nitril handschoenen, zitten erg lekker met veel gevoel en ze zijn goed chemisch bestendig+gaan stukken minder snel kapot als latex
gewoon lekker goedkoop op e-bay

Vandaag de waterzoom test; is het een goede vervanging van de hogedrukspuit of alleen maar geschikt voor je auto?

Het spul zit al kant en klaar in de doos, je hoeft enkel maar een paar dingetjes aan te sluiten en dan ben je ready to go. In het kleine resevoir heb ik vandaag autoshampoo gedaan (maar 10ml!!) omdat ik eventjes geen snow had en het was ruim genoeg om m'n auto wit te maken. Het mengt lekker (niet te veel of te weinig) zodat je ook niet te veel van je dure voorraad gebruikt
Jammer genoeg kan je het niet nauwkeurig instellen; het is aan of uit.
Hoe hard spuit de waterzoom?
Hard genoeg om het grove vuil van je wagen te halen zeker als je je sop hebt laten intrekken. Maar het is geen vervanging van een hogedrukspuit. Het zal never je tegels weer zuiver maken of onkruid uit de grond spuiten....maar al bij al handig voor je auto/boot/camper/motor want het scheelt een hoop gesjouw in vergelijking met de hogedrukspuit en je kan dit product ter voorbereiding van het echte poetswerk gebruiken
Kosten: 30,- - 50,-
Verkrijgbaaar bij: Makro en webshops.
(Foto's volgen nog)

Het spul zit al kant en klaar in de doos, je hoeft enkel maar een paar dingetjes aan te sluiten en dan ben je ready to go. In het kleine resevoir heb ik vandaag autoshampoo gedaan (maar 10ml!!) omdat ik eventjes geen snow had en het was ruim genoeg om m'n auto wit te maken. Het mengt lekker (niet te veel of te weinig) zodat je ook niet te veel van je dure voorraad gebruikt

Hoe hard spuit de waterzoom?
Hard genoeg om het grove vuil van je wagen te halen zeker als je je sop hebt laten intrekken. Maar het is geen vervanging van een hogedrukspuit. Het zal never je tegels weer zuiver maken of onkruid uit de grond spuiten....maar al bij al handig voor je auto/boot/camper/motor want het scheelt een hoop gesjouw in vergelijking met de hogedrukspuit en je kan dit product ter voorbereiding van het echte poetswerk gebruiken

Kosten: 30,- - 50,-
Verkrijgbaaar bij: Makro en webshops.
(Foto's volgen nog)
Re: CCDK - Car Care Place (23-06 WaterZoom test)
Heb je ook gelijk die opkrullende slang erbij gekocht 

Nee dat niet haha, zondag voeg ik fotos toe dat de auto in sneeuw staat 

Als hij een leuke foamlaag maakt zou het wel een leuke toevoeging zijn voor mijn collectie, dan hoef ik mezelf niet suf te pompen met mijn Gloria FM10.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Inderdaad
Zometeen gooi ik er wat overheen - helaas heb ik geen tijd gehad om sneeuw te halen maar met autoshampoo was ik al blij.
Zojuist setje koplampen gedaan. Van horrorkoplamp naar APK goedkeur!
Zo zagen ze er eerst uit, APK afkeur.

En na heel hard werken is dit het resultaat:

Wat een verschil, toch nog voor 95% goedgekregen

Zojuist setje koplampen gedaan. Van horrorkoplamp naar APK goedkeur!
Zo zagen ze er eerst uit, APK afkeur.

En na heel hard werken is dit het resultaat:

Wat een verschil, toch nog voor 95% goedgekregen

Re: CCDK - Car Care Place (30-06 Koplamp horror!)
Heel veel schuren, heel goed polijsten en een sealing aanbrengen 

Re: CCDK - Car Care Place (30-06 Koplamp horror!)
Wat mij opvalt is dat het bij mijn Clio terugkomt. Nu heb ik ze vrij 'goed' gedaan ditmaal (zie projecttopic) maar toch beginnen ze langzaam maar zeker dof te kleuren. Dat idee heb ik. Toch maar eens of wegbrengen de koplampen of eens een zaterdag eraan besteden.