Vraagje mbt korting op nieuwe Clio 4

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
ClioB
forum member
Contacteer:

Vraagje mbt korting op nieuwe Clio 4

Bericht door ClioB »

Hallo leden,

Ik ga vanmiddag kijken, rijden en onderhandelen voor een Clio 4 estate. Doel is een Dynamique met wat extra's. Ik zou mijn Clio 3 uit 2009 met 24.500 km inruilen.

Bijbetaling zit nu rond 13.700.

Wat is een realistisch streven? Hoeveel korting hebben jullie na de eerste offerte nog weten te behalen/gekregen?

Mvg,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
PlannedObsol

Re: Vraagje mbt korting op nieuwe Clio 4

Bericht door PlannedObsol »

Hallo Bart,

Ik zou eerst eens kijken wat jouw Clio 'waard' is.

Een indicatie kan deze koerslijst geven: www.ANWB.nl/auto/koerslijst

Kijk anders op www.gaspedaal.nl naar wat voor soortgelijke Clio's wordt gevraagd.

Maar soms is er geen snars van te begrijpen wat in de ogen van de dealer je auto waard is. Een 4 jaar oude auto met minder dan 25000 km erop vind ik wel uniek. Meestal zijn ze dan ook mooier dan gemiddeld.

Tenslotte, bezoek ook concurrerende dealers voor een offerte zodat je kunt vergelijken.

Succes met je onderhandelingen.

Groeten, Hendrik.
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Ik krijg als eerste bod 7500 voor mijn Clio, koerslijst geeft 7700 aan. Al met al dus een net eerste bod.

Ik wil vooral naar de bijbetaling kijken. Of hij dan toegeeft op inruilprijs, gratis opties of een korting op de nieuwe auto is mij om het even :thumbsup:
Tijdloos, zo'n clio.....
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Dan zou je normaal bij nieuwe aankoop toch een 10000 euro moeten krijgen bij een dealer.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

De duurste staan voor 9750 ongeveer te koop bij dealers (met vergelijkbare km stand/bouwjaar). 10.000 lijkt me dan ook niet echt realistisch?
Tijdloos, zo'n clio.....
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Mij ook niet. Op een auto van pakweg 20k, zou je minimaal 800 korting moeten kunnen bedingen. Vaak willen dealers nog wat verder gaan om je binnen te hengelen en kan dit bedrag nog oplopen.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Algemeen gehanteerde marges liggen maximaal op 5%. Bij een bod van € 8000,- Met een beetje schipperen met matjes en zo haal je er dan op zijn hoogst € 8500,- uit. Of dat lukt met de huidige markt is ook nog maar afwachten en het is ook sterk afhankelijk van de staat van je huidige auto natuurlijk. Ook is het zo dat hoe later in het jaar je gaat inruilen des te meer kans je hebt dat je meer krijgt. Zeker als je een dealer treft die zijn quotum nog niet heeft gehaald. Bij het halen van een quotum verdienen ze een bonus van de importeur en ze zijn laat in het jaar dan nog wel bereid daar mee te verrekenen.

Heb je niks in te ruilen gaat die 5% weer van de nieuwwaarde af in de vorm van extra opties. Maar ook hier weer: Je moet mazzel hebben, niet elke garage gaat daar hetzelfde mee om.
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Koop is gesloten!
Tijdloos, zo'n clio.....
erikw

Bericht door erikw »

Op mijn Clio dynamique met verschillende opties (waarde van de configuratie was € 23.800,-) heb ik een marktconforme inruil gekregen en daarnaast nog ongeveer € 1.300,- korting bedongen.

Daarbij ben ik vrij om mijn huidige auto niet in te ruilen, kan dus nog proberen hem particulier beter te verkopen.
Cane
forum starter
Contacteer:

Bericht door Cane »

Als je de auto particulier kunt verkopen kan een dealer jou een korting van 6 a 7 procent aanbieden op de nieuwprijs ex bpm. Heb dit ooit gehad met mijn oude Clio. Daar kreeg ik bij de dealer € 9700,- voor terug en die heb ik particulier voor € 9500,- verkocht maar omdat ik niets inruilde kreeg ik van de dealer € 1250,- korting. Zo had ik toch een mooie winst.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”