Clio IV Audio upgrade

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
SML

Clio IV Audio upgrade

Bericht door SML »

Naar alle waarschijnlijkheid rij ik vanaf volgende week een Clio IV dCI :thumbsup:

Ik heb gekozen voor een uitvoering met R-link. Nu heb ik vorige week proefgereden in een clio zonder Rlink, en wat een bagger geluid zat daar in zeg! Ik zit dus maar vast te kijken naar een upgrade voor de audio. Ik zat te denken eerst een Pioneer TS-WX77A http://www.pioneer.eu/nl/products/25/13 ... specs.html achterin te leggen, en wellicht later de speaker nog eens te vervangen door goede compo setjes.

Wie heeft hier al ervaring mee? Is het gemakkelijk de audio een beetje te upgraden ivm die rLink of mediaNav unit in het dashboard?? Denk jullie dat deze subwoofer een beetje makkelijk weg te werken is in de achterbak trouwens? Rij vaak met klanten rond, en wil dan niet dat ze zo'n subwoofer zien liggen (is voor veel mensen toch eenbeetje stigmatiserend)..

:thumbsup:
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Re: Clio IV Audio upgrade

Bericht door r0bb3rt »

De radio heeft geen versterker uitgangen,
dus dat word een high low converter.
Wel had ik al gezien dat de kabels makkelijk weg te werken zijn.

Weet alleen niet waar je + kabel door het schutbord heen moet.
barchibando
forum starter
Contacteer:

Bericht door barchibando »

Hallo ;)

Zo'n high low converter heb ik ook achter de orginele radio van mijn twingo geplaatst omdat ik een actieve sub wilde hebben. Ik moet zeggen dat dit redelijk eenvoudig ging. De pluskabel voor de ingebouwde versterker van de sub heb ik gewoon van de 12v van de radio gepakt. Dit gaat voor zo'n kleine subwoofer gewoon heel goed, alleen als je de motor uit hebt en je laat de radio vol knallen zie je dat hij stroom uit het display trekt. Bij een draaiende motor heb je hier geen last van.

Ik moet wel zeggen dat je van zo'n platte actieve subwoofer niet teveel moet verwachten hoor. Het geeft een prima toevoeging aan de orginele speakers maar je hoeft er absoluut geen diepe dreunen of klanken uit te verwachten. Ik had de sub eerst in de kofferbak liggen maar omdat ik hem daar amper hoorde heb ik hem onder de bestuurdersstoel gelegd. Trillen met die billen
Ik denk dat mijn volgende keuze uitgaat naar een klein beschaafd kistje in de kofferbak.

Succes in ieder geval!

Groeten bart
SML

Bericht door SML »

Thanks voor de antwoorden. Een hard dreunend geluid is juist het laatste wat ik wil! Ik wil gewoon een goede aanvullende bas, die gewoon goed uitgebaanceerd is met de rest van het geluid.

Is het overigens mogelijk om zo'n platte subwoofer een beetje netjes weg te werken in de achterbank? Heb bij een VW Polo gezien dat dit heel gemakkelijk onder de bekleding kan, dus dat je t zelfs helemaal niet ziet. Zit er bij de Clio nog ruimte onder de bekleding in de kofferbak waar deze (of een andere) woofer in geplaatst kan worden?
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Ik snap het niet helemaal. Je hebt een auto besteld mèt R-Link. En je hebt het geluid gehoord in een auto zonder R-Link. En daarom ga je kijken naar audio-upgrade mogelijkheden?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Als de oren voordurend beginnen te ziusen stoppen ze toch met het harde geluid.En geloof me mensen ik zit er al jaren mee en is met niets te genezen. ;)
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
SML

Bericht door SML »

Klopt, het is eigenlijk ook nog hypothetisch dat ik zit te kijken. Maar ik vond ten eerste het geluid dermate slecht, dat ik niet voor kan stellen dat het met de Rlink echt heel veel beter zal zijn (over het algemeen zijn fabriek af systemen sowieso weinig soeps, en als de standaard blijkbaar zo laag gelegd wordt). Ten tweede had ik sowieso al gehoord dat het niet heel veel beter was, en ik hou gewoon van goed/vol geluid (en zeker niet van hard geluid (moet een representatieve auto zijn een hard beukend systeem hoort er nou eenmaal niet bij))...
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Daar kan ik inkomen. Voor de gemiddelde luisteraar voldoet de standaard installatie wel, maar als je wat meer wilt, gaat het al gauw vervormen. :thumbsup:
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Contacteer:

Bericht door Age »

Een kleine sub doet echt wonderen vind ik zelf. Als het niet om het harde gaat, dan heb je hieraan genoeg. :thumbsup:
Groet, Age
hansie

Bericht door hansie »

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe Clio. Normaal bouw ik zelf dit spul in maar omdat het een nieuwe auto is wou ik het laten doen.
De dealer gaf echter aan dat Renault Nederland aangaf dat als ik een subje in liet bouwen de garantie kwam te vervallen
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Ook als je hem door de dealer laat inbouwen???
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
JWSchouten
forum starter
Contacteer:

Bericht door JWSchouten »

Kijk even hier: http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 37&t=18406

Met deze info heb ik het zelf ook gedaan. Uiteraard met kleine aanpassingen naar eigen wensen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”