stoot/sier strips

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Mark

stoot/sier strips

Bericht door Mark »

goede avond heren

heb een vraagie! ik heb een clio 2 ph2 1.6 dynamique. in het grijs, maar die sier/stoot strips aan de zijkanten en voor en achter bumper zijn zwart

zijn deze zijstrips er zo af te halen? en gaat dit ook lukken bij de voor en achter bumper? want ik ben van plan ze te spuitenn
Renaultmonteurtje

Re: stoot/sier strips

Bericht door Renaultmonteurtje »

Zijkant zitten geklikt met klemmen. Bij de bumpers weet ik zo niet, sorry!
Mark

Bericht door Mark »

thanx voor de snelle reactie!

hoe krijg ik deze klemmen los? of is het gewoon een soort klik systeem?
Renaultmonteurtje

Bericht door Renaultmonteurtje »

voorzichtig met een plastic lepel (of iets anders waar je de lak niet mee beschadigd) de strip los halen. Kan zijn dat er wat klemmen kapot gaan, dan zal je nieuwe klemmetjes moeten halen bij dealer of ergens anders
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Letop! Je moet niet trekken, maar schuiven.
In je deurpost zit een plastic dopje met een torx boutje er achter. Deze draai je er uit. Dan zit er nog een plastic pinnetje op de stootstrip die in je deur valt zodat hij op zijn plek blijft. Aan het uiteinde van de deur aan de kant van de deurgreep trek je de stootstrip een beetje van de deur af, zodat dat pinnetje dat in je deur valt naar buiten komt. Dan kun je de stootstrip naar rechts eraf schuiven. De korte stukjes schuif je richting de voorkant van de deur en zit verder niet gek vast.

De kunstof delen in de voorbumper kunnen ook los, maar vraag me niet hoe :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
dengol93
forum starter
Contacteer:

Bericht door dengol93 »

De strips op de voor- en achterbumper kan je wel los krijgen. De voorbumper moet je demonteren. Dan moet je alles van binnen demonteren. Hetzelfde geldt voor de achterbumper :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”