clio 1.5 dci 65 Euro 2000 , blijkt miskoop.

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
paul66

clio 1.5 dci 65 Euro 2000 , blijkt miskoop.

Bericht door paul66 »

Hoi, ik ben nieuw op dit forum,

mijn naam is paul smits

Ik heb gisteren, na ik dacht een nette Renault clio 1.5 dci bj 2002, gekocht te hebben, nu blijkt het een vette miskoop te zijn geweest.
Het caroserie en het chassis zien er netjes uit, ik heb online op meerdere plaatsen een kenteken check uitgevoerd en kon niets verdachts vinden ook de handelaar waar ik hem gekocht hen stond niet bij de politie geregistreerd.

Ik hen een paar vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen op dit forum.

Het blijkt dat de knipper lichten niet werken, als ik mijn richting naar links aangeef gaat het knipperlicht aan de rechter kant knipperen en voor doen de knipper lichten het niet, als ik mijn alarmlichten aanzet werkt het wel goed, weten jullie wat dat kan zijn en kan ik dit zelf repareren?

De koplampen zijn niet compleet de lampen liggen los in de de koplamp, kan ik nog aan nieuwe koplampen komen zo ja, waar kan ik die dan nog kopen (liefst nieuwe) en wat kosten ze per stuk, kan ik de koplampen makkelijk zelf vervangen?

Aan de onderkant van de voor bumper is een groot stuk van de plaat die er onderligt gebroken( het gaat om een kunststof plaat), wat voor onderdeel is dat en kan ik dat zelf vervangen en waar kan ik dit onderdeel kopen en hoe duur is het?

het vierde probleem is dat er een aantal lampjes op het dashboard blijven branden die naar mijn mening uit horen te zijn als de motor draait, het gaat om de volgende lampjes, airbag lampje rechts boven , portier lampje blijft branden maar ik weet zeker de de deuren en de achterklep goed dicht zijn, het service lampje blijft branden en het lampje wat er links van zit, en als laatste blijft het lampje van de abs branden de rechter kant van het elektrische raam gaat niet open. ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt met de Renault garage voor het uitlezen van de board computer.

Motorische en rem technische doet de auto het goed, hij rijd goed en hij remt goed, hij stuurt bij lage snelheid vrij zwaar, en als ik de motor uitzet voel je de auto flink schudden, ik had begrepen dat dat niet vreemd is, het interieur en het exterieur ziet de er netjes uit, alleen wat steenslag beschadigingen, maar met een lak stift moet dat niet moeilijk te repareren zijn.

Er moeten nieuwe of tweedehands banden onder maar dat wist ik toen ik hem ging bekijken,

Ik heb deze clio gekocht om zijn zuinige brandstof gebruik, en ik ben mijn geld kwijt wat ik voor deze clio heb betaald :furious3: 1500 euro, is dit een redelijke prijs die ik betaald heb voor deze clio als die goed was geweest.
Het enigste wat ik kan doen is deze clio zo goed en kwaad mogelijk te repareren, helaas ben ik geen automonteur en heb dan ook geen ervaring met het repareren van auto's, ik ben wel handig, kan ik deze clio zelf repareren of kan ik dat beter overlaten aan een automonteur.

Ik heb contact met de handelaar opgenomen maar die gaf niet thuis :veryangry2:

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen dan wel adviseren wat ik het beste kan doen.

Met vriendelijke groet Paul Smits, alvast bedankt
Laatst gewijzigd door paul66 op 21 mei 2013 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.
tinuske
forum starter
Contacteer:

Re: clio 1.5 dci 65 Euro 2000 , blijkt miskoop.

Bericht door tinuske »

als je de auto gisteren pas gekocht hebt, zou ik terug gaan naar de verkoper.
heb je geen proefrit gemaakt?
niet even rond de auto gelopen om na te kijken?
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

Ten eerste welkom op het forum, en spijtig van de nu al miskoop

Alvast de eerste tip (ik weet niet waar je in de buurt woont) maar er zijn clioclub leden waar je gratis de foutcodes kan laten uitlezen http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 30&t=14174
D-Jay
forum starter
Contacteer:

Bericht door D-Jay »

Zijn deze dingen niet opgevallen bij aankoop? Bij een visuele inspectie en het omdraaien van de sleutel (evt proefritje) zouden
deze dingen wel op moeten vallen lijkt me. Van de andere kant heb je niet de hoofdprijs voor de auto betaald en zijn
de meeste dingetjes wel op te lossen zonder teveel onkosten te maken. Onderdelen voor verlichting, bodemplaatje enz. zijn
wel bij de sloop te krijgen voor weinig en anders nieuw bij de dealer of bv een auto onderdelen website. Succes!
RS 182 & 172 Tracktool
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi, mensen

Bedankt voor jullie reacties.

Het probleem was, dat ik eind volgende week de lease auto moet inleveren (het gaat niet zo goed met het bedrijf waar ik werk,om kosten te besparen worden de lease auto's terug genomen, ik had een week om een andere auto te regelen), voor mijn werk als elektromonteur heb ik een auto nodig om op de verschillende projecten te kunnen komen omdat ik dat meestal niet met het ov kan bereiken.

De auto was geschorst waardoor ik geen proefrit kon maken en ook de onervarenheid met het kopen van een auto, ik heb al die jaren in een lease auto gereden.

Ik heb de auto naar mijns inziens goed bekeken de motor heeft gedraaid en ik kon geen verdachte geluiden horen toen we de auto hebben opgehaald reed hij wel goed en remde goed alleen had ik het idee dat de stuurbekrachtiging wat zwaar was,het is een auto van 11 jaar oud er kunnen dan wel wat kleine gebreken zijn maar we wilde deze auto een service beurt laten geven, echter blijkt dat ik verschillende dingen over het hoofd heb gezien.

Geld om een andere auto te kopen heb ik niet, maar met mijn vakantiegeld kan ik de auto hopelijk rijvaardig maken, dat is ook de reden dat ik een bericht heb geplaatst, en om met andere clio rijders van gedachten te kunnen wisselen en ik hoop het meeste klussen aan deze auto uiteindelijk zelf te kunnen doen, ook dan is het handig om op dit forum te posten.

Aanvulling : Ik heb contact met de handelaar opgenomen, maar die wilde er niets van weten gekocht is gekocht, vanmiddag heeft hij mij terug gebeld dat hij vanavond naar de verlichting ging nakijken, helaas is hij niet gekomen, ik kreeg vanavond een smsje dat hij morgenavond er naar komt kijken, ik hoop het, maar ik denk dat ik morgen wel weer een smsje krijg dat hij het te druk hebt, ik wacht af maar ik reken nergens op.

Mvg Paul Smits
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Hoi Paul, welkom :thumbsup:

Tsja, jammer voor je maar ik denk dat het allemaal wel op te lossen is. Het meeste zal met vrij weinig kosten wel te doen zijn. Alleen het knipperlicht en ruitbediening verhaal klinkt mij bekend. Als je pech hebt wordt dat een dure maar aangezien het raam helemaal niets doet denk ik eerder aan een schakelaar of slechte verbinding. Koplampen zijn on-line voor 100 euro de twee te krijgen. Mocht Cuijk niet te doen zijn wil ik ook wel kijken wat ik voor je kan doen.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Wat een klantvriendelijkheid weer, opnieuw zo'n louche autoverkoper die garantie geeft tot aan de voordeur. :thumbsdown: Maarja dat gaat het probleem dus niet oplossen en inderdaad lijkt het allemaal wel mee te vallen.

Arjan jij doelt een beetje op de UCH, maar volgens mij heeft een phase 1 die niet?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi,

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Ik heb geen verstand van de clio, maar wat is een UCH :huh: en hoe ziet die eruit, en wat betekent de term phase1 :huh: (het is voor het eerst dat ik een clio heb en deze termen mijn niets zeggen)

Ik heb nog een paar andere vragen.

Wat is het artikel nummer van de beschermplaat voor de motor.
Of is bij ARTAparts, Renault onderdelen deze beschermplaat de juiste :
4341932 beschermplaat onder de motor, diesel voor clio 1.5 dci

Wat zijn de artikel nummers voor de koplampen links en rechts.
Of is bij ARTAparts, Renault onderdelen, koplampen de juiste :

4341961 koplamp, H1+H7, elektr verstelb, binnen zwart, links, voor de clio 1.5 dci
4341962 koplamp, H1+H7, elektr verstelb, binnen zwart, rechts,voor de clio 1.5 dci

mvg Paul smits

Aanvulling: ik ben nog even naar de auto gegaan en even de voor verlichting bekeken, wat ik zag was dat er geen binnenwerken van de koplampen in zitten, waardoor de verlichting voor niet kan werken en de knipperlichten ook niet kunnen werken, ik hoop dat als er nieuwe binnenwerken in de koplampen zitten de knipperlichten voor het ook doen.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

De UCH is een computer die van alles en nog wat aanstuurt, waaronder de knipperlichten. Jij hebt een Clio 2 phase 1. Dit was het eerste model van deze serie. Overigens gaf je aan dat de auti geschorst was, hoe kan hij in deze staat in hemelsnaam opnieuw gekeurd zijn?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi, Sjoerd

Bedankt voor je reactie.

Als deze clio geen uch heeft, hoe worden de knipperlichten dan aangestuurd, met behulp van knipper relais of op een andere manier en hoe kan ik dat controleren of waar vind ik deze knipper relais in de auto.

Wat ik begrepen hebt is deze auto geschorst zodat de handelaar geen wegenbelasting hoeft te betalen.

Deze auto is apk gekeurd tot 17 september 2013, apk keuring van tegenwoordig stelt niets meer voor , er word volgens mij veel gesjoemeld met apk keuringen.

@ Arjan en Henny

Bedankt voor jullie aanbod, maar in deze staat , geen verlichting voor en geen knipper lichten durf ik niet naar jullie te rijden, ik woon zelf in Den Haag.

Ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt met de Renault dealer bij mij in de buurt om de fout codes uit te lezen.

grt Paul Smits
Heinzeman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Heinzeman »

Paul, heb je rechtsbijstand, anders gewoon even voor de zekerheid bellen, vragen of hun iets voor je kunnen betekenen.

Want het maakt niet uit wat of waar je koopt, het product moet degelijk zijn, mits duidelijk aangegeven door de verkoper.
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012

Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

@paul als dat te ver voor je is, ik woon in leiderdorp (dus niet zo ver) en heb een OBD2 apparaat
als je wilt kan je dus bij mij langskomen en dan kunnen we de codes uitlezen (hoewel de renault garage met hun apparatuur wel "dieper" uit kunnen lezen) en misschien samen de rest ook effe bekijken
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi,

@Herman

Als ik de motorkap open en ik kijk naar de koplamp links zie ik een blauwe lamp met draadjes los in de koplamp liggen,de knipperlicht en het stadslicht ontbreken, de rechterkant kan ik niet zien omdat daar de accu zit, als ik in de koplamp kijk zie ik wel een knipperlicht maar geen stadslicht.
Ik zal morgen kijken of ik er een foto van kan maken.

@Heinzeman

Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering.

@dopestuff (ik kan je ware naam even niet vinden)

Ik neem deze uitnodiging graag aan, ik stuur je een PBtje

@Henny

Ik ben erg blij met de hulp die ik hier krijg :thumbsup:, misschien valt het allemaal wel mee.

@allen

Ik denk dat hier wel een paar projectjes in zit, hoewel ik nog nooit aan een auto hebt gewerkt/gesleuteld ga ik proberen om de clio zelf te repareren.
Als eerste wil ik de koplampen vervangen en de plaat die onder de motor zit vervangen, die is voor het grootste gedeelte gebroken.
Ook is de lak op verschillende plaatsen door steenslag beschadigt, er zitten nog wat deukjes in de auto, in de achterbumper vlakbij de uitlaat zit een scheurtje.
Er is nog genoeg te doen aan de auto.

Eerst maar even afwachten wat het uitlezen van de foutcodes oplevert, en dan pas verder bekijken wat is ga doen.

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie hulp :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

grt Paul
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi,

Ik heb de verlichting eens goed bekeken vandaag, daar werd ik niet vrolijk van. :thumbsdown:
De bedrading hangt los in het motor compartiment, het lijkt of de accu los staat, de connectoren voor de motoren, voor het stellen van koplampen hangen er los bij andere connectoren hangen er ook on aangesloten bij. :shocked:
Lampen die los hangen, bedrading die met tape aan elkaar zit, bij de rechter koplamp lijkt het of ze de koplamp met het knipperlicht hebben doorverbonden. :shocked:

En van de verkoper niets meer gehoord :furious3:

Voor zo ver ik het hoor, loopt de motor goed, dat wil nog niet zo veel zeggen, het stelt mij enigszins gerust.
De motor ziet er optische netjes uit, geen zwarte olie op de motor of andere plakkerige substantie.

We hebben dan ook besloten om de Clio te gaan opknappen, ik probeer het eerst zelf met hulp van anderen, lukt het niet dan laten we het de garage doen.

Onze Clio

Afbeelding

De koplamp links, de bedrading is getwist en met tape omwikkeld, het lijkt net of deze draadje naar het knipperlicht gaat.
De connector van de motor om de koplamp te stellen hing er los bij, ik heb aan de koplamp motor gezet.

Afbeelding

De motor ziet netjes uit.

Afbeelding

De bekabeling naar de zekeringen/relais kast zijn onbeschermd. :shocked:

Afbeelding

zoals jullie kunnen zien moet er wel het één en het ander opgeknapt worden.

grt Paul
Laatst gewijzigd door paul66 op 21 mei 2013 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi, Herman

Dat was mijn eerste gedachte.
Morgen ga ik naar Bert toe om de evt foutcodes uit te lezen, en even te kijken of er wat aan te doen is, ik ga wel twee nieuwe koplampen kopen en er inbouwen.

mvg Paul
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

paul is hier net weg, we hebben samen even alles bekeken...

ik heb hem uitgelezen, en ondanks dat zijn abs en airbar lampje blijven branden heeft mijn OBD2 uitlezer geen foutcodes gevonden (fijn maar toch ook niet)

De koplampen is groots mee gerotzooid bij de linker zijn er vermoedelijk 2 bevestigingspunten kapot (1 is door vorige eigenaar met een schroef vastgezet)
van de lampen missen ook verschillende lampen en lijken de gaten een beetje geschroeid en bijna op gelubberd

de bodemplaat is wel gescheurd maar met een paar schroeven aan de bumper vast zou het wel weer aardig moeten werken

verder hebben we ook het electrische raar rechts doorgemeten en er komt spanning aan maar we meten geen weerstand op de andere draden (wellicht dus de motor kapot)

en het rechter deurpaneel zit gewoon met een spaanplaatschroef vast
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi, forumleden

Allereerst wil ik Bert bedanken voor de hulp. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Bij het uitlezen van de foutcodes, waren er geen foutcodes gevonden, klinkt positief.

We gaan woensdag naar de dealer (we hadden de afspraak al staan) om de foutcodes uit te lezen,kunnen dieper in het systeem spitten en evt te vragen wat het kost als ze de auto kunnen repareren (schade bij wielkas)

Het knipperlicht aan de bestuurderskant werk weer en we hebben spanning gemeten aan de bestuurders kant van het dimlicht.
We gaan dus opzoek naar andere koplampen voor de Clio, zowel links als rechts. (hebben we gevonden)

We hebben de beschermplaat van de motor even vast geklemd, er moet nog een paar parkertjes in om dat goed vast te zetten.
We gaan opzoek naar een nieuwe beschermplaat voor de motor. (hebben we gevonden)

Helaas kwamen we er achter dat er aan de bestuurders zijde schade zit in de wielkas. :thumbsdown:
We gaan dus nog opzoek naar een plastic kap voor in de wielkas.

Ook bleek de zekeringkast in het motor compartiment niet compleet te zijn. :thumbsdown:
We gaan op zoek naar een nieuwe zekering-kast voor de Clio.

Voor alsnog ziet het er uit dat het nog mogelijk is, met ons budget, om de Clio op te knappen, deze auto is niet meer te verkopen denk ik.

We hebben een flink stuk gereden met de Clio, hij rijd lekker, schakelt licht en remt goed en de motor snort er rustig op los.

Groeten Paul Smits
Laatst gewijzigd door paul66 op 21 mei 2013 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Wat betreft de bedrading van de verlichting, het lijkt er een beetje op of er zo'n uslights module in gezeten heeft (www.uslights.nl). Ik heb dit nu ook in de auto zitten en om het aan te sluiten moet je je knipperlichtkabel door midden knippen. Volgens mij geldt dat ook voor het stadslicht, maar het aansluitschema staat op die site.

Waarschijnlijk is die module er weer uitgehaald voor de verkoop en zijn de doorgeknipte draadjes gewoon aan elkaar vast getaped in plaats van gesoldeerd.

Is een mogelijkheid maar hoeft natuurlijk niet.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi, Erik

Bedankt voor je reactie.

Ik denk het niet, er is te veel gerotzooid met de verlichting, alleen de rechter koplamp is doorgeknipt de linker koplamp is niet doorgeknipt. :thumbsdown:
Ook hing er een oude koplamp motor los in het motor compartiment, de connectoren waren niet op de lampen gezet, connector van de lampmotor niet aangesloten zowel links als rechts, :thumbsdown: koplampen zitten los, nu ja een zooitje dus. :thumbsdown:

mvg Paul
Laatst gewijzigd door paul66 op 21 mei 2013 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
paul66

Bericht door paul66 »

Ik heb zelf de inhoud van deze post verwijderd, dubbel gepost. :oops:

grt Paul
Laatst gewijzigd door paul66 op 21 mei 2013 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi,

We hadden een kenteken check gedaan, we hadden gezien dat de auto veel van eigenaar is gewisseld,doordat de lease auto eind van de week moet worden ingeleverd en de haast die er bij was en door onwetendheid hebben we daar geen aandacht verder aan geschonken, er was geen schade aan deze auto bekent volgens een uitgebreid rapport die we hebben laten opstellen.

Dat blijkt nu toch tegen te vallen
We hopen, dat ik deze Clio kan opknappen, als we er twee jaar in kunnen rijden kunnen we sparen voor een goede tweedehands auto.

Voor mijn werk heb ik echt een auto nodig om dat het ov geen optie is. (komt geen ov of ik kom te laat.)
De Clio rijd wel prettig, hij schakelt soepel, rijd soepel, de vraag is nu hoelang, dat merken we vanzelf.

mvg Paul
Laatst gewijzigd door paul66 op 21 mei 2013 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi,

Het ziet er niet goed uit. :thumbsdown:

Ik heb vandaag contact op genomen met de verkoper, helaas kreeg ik niet thuis, in andere benaming zoek het zelf maar uit, garantie tot de deur. :furious3: :thumbsdown:

Ik had dit naar hem geschreven:

Ik dacht dat jou vader vrijdagavond zou langs komen om naar de koplampen te komen kijken.

We hebben de auto laten nakijken en er zijn veel gebreken geconstateerd een opsomming

Koplampen zijn niet goed.
Beschermplaat onder de motor is gebroken/gescheurd.
Aan de linkerkant is er schade aan de wielkas, waardoor de linkerkant van de auto is enigszins is ontzet.
We missen de plastic wielkap voor de linkerkant.
De zekeringskast in het motor compartiment is niet compleet, de onderkast is niet aanwezig.
Er zijn nog een aantal kleine gebreken geconstateerd, die ik maar niet noem.

Zoals de auto nu is, is deze auto nog geen 900 euro waard.
In deze staat komt de auto niet door de APK keuring heen.

Om een lang verhaal kort te maken, wij willen ons geld terug.

In Nederland heb je recht, op je geld terug als je binnen 7 dagen na de aankoop wil, als het product niet goed is.

Om de auto rijvaardig te maken, om door de APK keuring heen te komen kost minimaal 500 Euro

Ik hoop dat je contact met ons opneemd om tot een oplossing te komen.

Ik wil je tot vrijdag avond de tijd geven om tot een oplossing te komen.
Anders zie ik mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.

Het antwoord dat ik kreeg was dit.

Meneer ik weet de wet in Nederland heel goed.
Dus je mag doen wat je wilt.
Je koop een gebruikte auto en ik gaf je ook geen garantie.
Die prijs is ook nog goedkoop.
Ik wou je nog gaan helpen met die koplamp maar aangezien dat je zo gaat doen mag je zelf gaan uitzoeken.

Vraagprijs auto 1750 euro, moeten wel nieuwe banden onder.
Restwaarde auto 1728 Euro in goede staat (kan je opzoeken op internet)
Inruilwaarde dealer ongeveer 900 Euro (kan je op zoeken op internet)
De betaalde prijs 1500 Euro en de banden 75 euro.

En dat noemt hij dan een nog goedkoop, als je ziet wat er aan moet gebeuren slaat dat nergens op.

Ze hebben af geweten van deze gebreken, dat kan niet anders, deze man is gewoon een oplichter, die ze geld verdiend over de ruggen van andere mensen, en dan nog zeggen dat je die mensen niet mag discrimineren (rttrk) :evil3:

Ze zouden vrijdag komen, maar ze zijn niet gekomen, moet ik dan geloven dat hij me met de koplamp zou helpen btw er zijn twee koplampen niet goed. :thumbsdown: ik geloof niet in sprookjes :evil3:

Het enigste wat on nu nog rest is aangifte doen van fraude/oplichting, en de naam en adres van deze man bekent maken via diverse media, het zal wel geen zin hebben de oplichters winnen altijd wel.

Ik heb de naam van de oplichter, adres van de zaak, zijn telefoon nummer en die van de vader, helaas kan ik daar niets mee. :furious3:
Laatst gewijzigd door paul66 op 21 mei 2013 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heel realistisch gezien, er is niet alleen consumenten recht, ook consumenten plicht:

Dat de koplampen niet werken had je bij de proefrit kunnen constateren en een paar andere zaken wellicht ook. Het is eenmaal zo dat je niet kan reclameren voor gebreken die je zelf had kunnen constateren. Dus alles wat zichtbaar is valt daaronder. Enige waar je een punt van kan maken is dat de verkoper verplicht is gebreken te melden bij verkoop, wat hij dus niet heeft gedaan. Je kan proberen er een zaak van te maken. Ik ben bang dat je er niets mee opschiet.
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi, Arjan

Dat klopt wat je zegt, ik had beter moeten opletten, maar dat neemt niet weg dat deze handelaar mij had moeten vertellen van de gebreken van deze auto, de handelaar is ook niet gek, hij weet dan drommels goed dat ik deze auto niet had gekocht (zeker niet voor de vraagprijs)

Zoals ik in mijn eerste post aangaf , ik heb er alles aan gedaan, om via het internet, zoveel mogelijk gegevens te checken, en zoveel mogelijk over deze auto te weten te komen, ik kon geen verdachte dingen vinden over deze verkoper en de auto, ook gaf ik aan, dat door de tijdsdruk we er minder goed hebben opgelet.

Dat de koplampen achteraf kapot blijken te zijn is dan jammer maar die kan ik zelf wel vervangen,

Dat er schade aan de auto zat kon ik ook niet weten, ook niet als ik een proefrit zou hebben gemaakt, de auto rijd verder goed en reageerde goed op stuurbewegingen enz. nadat we de auto bij de handelaar haden opgehaald,
Het kenteken van deze auto was geschorst waardoor ik ook geen proefrit kon maken.

Ik weet dat als je een tweedehands auto koop er altijd wel wat aan kan mankeren, echter deze schade moet bekent zijn geweest bij de handelaar.

Mvg paul
Laatst gewijzigd door paul66 op 21 mei 2013 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi Henny

Ik heb je een pb gestuurd.

grt Paul
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”