mijn naam is paul smits
Ik heb gisteren, na ik dacht een nette Renault clio 1.5 dci bj 2002, gekocht te hebben, nu blijkt het een vette miskoop te zijn geweest.
Het caroserie en het chassis zien er netjes uit, ik heb online op meerdere plaatsen een kenteken check uitgevoerd en kon niets verdachts vinden ook de handelaar waar ik hem gekocht hen stond niet bij de politie geregistreerd.
Ik hen een paar vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen op dit forum.
Het blijkt dat de knipper lichten niet werken, als ik mijn richting naar links aangeef gaat het knipperlicht aan de rechter kant knipperen en voor doen de knipper lichten het niet, als ik mijn alarmlichten aanzet werkt het wel goed, weten jullie wat dat kan zijn en kan ik dit zelf repareren?
De koplampen zijn niet compleet de lampen liggen los in de de koplamp, kan ik nog aan nieuwe koplampen komen zo ja, waar kan ik die dan nog kopen (liefst nieuwe) en wat kosten ze per stuk, kan ik de koplampen makkelijk zelf vervangen?
Aan de onderkant van de voor bumper is een groot stuk van de plaat die er onderligt gebroken( het gaat om een kunststof plaat), wat voor onderdeel is dat en kan ik dat zelf vervangen en waar kan ik dit onderdeel kopen en hoe duur is het?
het vierde probleem is dat er een aantal lampjes op het dashboard blijven branden die naar mijn mening uit horen te zijn als de motor draait, het gaat om de volgende lampjes, airbag lampje rechts boven , portier lampje blijft branden maar ik weet zeker de de deuren en de achterklep goed dicht zijn, het service lampje blijft branden en het lampje wat er links van zit, en als laatste blijft het lampje van de abs branden de rechter kant van het elektrische raam gaat niet open. ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt met de Renault garage voor het uitlezen van de board computer.
Motorische en rem technische doet de auto het goed, hij rijd goed en hij remt goed, hij stuurt bij lage snelheid vrij zwaar, en als ik de motor uitzet voel je de auto flink schudden, ik had begrepen dat dat niet vreemd is, het interieur en het exterieur ziet de er netjes uit, alleen wat steenslag beschadigingen, maar met een lak stift moet dat niet moeilijk te repareren zijn.
Er moeten nieuwe of tweedehands banden onder maar dat wist ik toen ik hem ging bekijken,
Ik heb deze clio gekocht om zijn zuinige brandstof gebruik, en ik ben mijn geld kwijt wat ik voor deze clio heb betaald

Het enigste wat ik kan doen is deze clio zo goed en kwaad mogelijk te repareren, helaas ben ik geen automonteur en heb dan ook geen ervaring met het repareren van auto's, ik ben wel handig, kan ik deze clio zelf repareren of kan ik dat beter overlaten aan een automonteur.
Ik heb contact met de handelaar opgenomen maar die gaf niet thuis

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen dan wel adviseren wat ik het beste kan doen.
Met vriendelijke groet Paul Smits, alvast bedankt