Hey,
Ik heb vandaag gehoord dat mijn dynamo in rap tempo achteruit rent. Zodanig hard dat dat er in een ritje van 90 kilometer het geluid veranderd is van niet hoorbaar tot een stevige brom. Het is niet verstandig om hier nog mee te gaan rijden. Maar goed, balen....met bijna 3 ton op de klok is het ook niet zo gek...
Wat is jullie advies, een nieuwe dynamo of een revisie exemplaar?
advies: Revisie dynamo of nieuw?
Re: advies: Revisie dynamo of nieuw?
Gereviseerd is als nieuw maar een stuk voordeliger 

Hey,
Jah, ik heb gebeld met een lokale revisie boer. Inclusief montage max 225 euro, dat vind ik een goede deal. Ik ben geschrokken van het feit dat die dynamo zo snel slecht is geworden. in 2 uur tijd van totaal niet hoorbaar met de motorkap open, tot een gier die in de auto hoorbaar is....
Ik kan meteen morgen bij de beste man terecht, dus wellicht is het snel opgelost.
Jah, ik heb gebeld met een lokale revisie boer. Inclusief montage max 225 euro, dat vind ik een goede deal. Ik ben geschrokken van het feit dat die dynamo zo snel slecht is geworden. in 2 uur tijd van totaal niet hoorbaar met de motorkap open, tot een gier die in de auto hoorbaar is....
Ik kan meteen morgen bij de beste man terecht, dus wellicht is het snel opgelost.
- D-Jay
- forum starter
- Contacteer:
Als je naar het kostenplaatje kijkt is een gereviseerde dynamo inderdaad de beste oplossing en net zo goed.
Ik heb met een megane meegemaakt dat de dynamo tijdens een ritje van hooguit 10min. volledig is vastgeslagen, daarvoor was
er ook niks vreemds te horen. Het is dus mogelijk dat het snel achteruit gaat.
Ik heb met een megane meegemaakt dat de dynamo tijdens een ritje van hooguit 10min. volledig is vastgeslagen, daarvoor was
er ook niks vreemds te horen. Het is dus mogelijk dat het snel achteruit gaat.
RS 182 & 172 Tracktool
Inmiddels is het alweer opgelost. Het lokale revisie bedrijf in eindhoven had gezegd max 225 euro, totdat ze bij de clio onder de kap keken, ow, dat is veel meer werk (ik heb ze nog duidelijk gezegd dat het een 1.6 16v was waar weinig ruimte is onder de kap).
Uiteindelijk bij de "repareren en niet vervangen" garage slechts 172 euro moeten afrekenen. Als dat de kosten zijn van de afgelopen 40.000 km dan teken ik er voor :D. Op naar de 4 ton...!
Uiteindelijk bij de "repareren en niet vervangen" garage slechts 172 euro moeten afrekenen. Als dat de kosten zijn van de afgelopen 40.000 km dan teken ik er voor :D. Op naar de 4 ton...!
Twee kogellagers vervangen en eventueel de sleepcontacten (Borstels).
Kosten € 35 max.
Kosten € 35 max.
Hey,mariton schreef:Twee kogellagers vervangen en eventueel de sleepcontacten (Borstels).
Kosten € 35 max.
Ik heb het laten doen door een garage (geen tijd ivm werk). Ze hebben bij een revisie boer de lagers laten vervangen, dat was het. Totaal 175 euro.....koopje zou ik zeggen..