hoe start een beginnende poetser?

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
Anthan

hoe start een beginnende poetser?

Bericht door Anthan »

Hallo poets fanaten :smash:

zit al een tijdje hier rond te kijken tussen alle poets hoekjes enzo, en moet zeggen dat het me best wel aanspreekt.
ben al heel wat topics af gegaan. maar ik weet nog steeds niet echt hoe ik nu moet starten als beginnende poetser.
zou een van jullie een basis stappenplan of in grote lijnen kunnen vertellen hoe ik nu moet beginnen? ik ben best bereid een of andere kit te kopen van carclean ofso, ben benieuwd wat jullie me aanraden.
er is namelijk zoveel info hier dat ik door de bomen het bos niet meer zie haha. daarom vraag ik jullie om hulp!

PS : een vriend van me heeft een polijstmachine!
LuukRS
über forummer
Contacteer:

Re: hoe start een beginnende poetser?

Bericht door LuukRS »

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 11&t=11116
Misschien handig om hier eens te kijken zo heb ik het toen de eerste keer ook gedaan en tot op heden bevalt het mij prima.
Na een tijdje heb je de spullen die jij het lekkerste vind werken dat is even een kwestie van uitzoeken.

Ook is het heel belangrijk om te weten welke machine heeft je vriend met een Dap 500 kan je bijna geen schade aan lak geven bijv door de lak heen gaan, met de Dap 900 moet je al meer op gaan letten en met andere machines heb ik zelf helaas geen ervaring :smash:
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

ik zou beginnen bij de basis, dat houd in:

-goede manier van wassen (2 emmers met grid guard, goeie was handschoen en droogdoek)
-klei setje
-een mooi simpel waxje
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Bericht door kelvin1990 »

Ik sluit me aan bij dopestuff. Als je je auto een keer gepolijst wil hebben zou ik langsgaan bij een LIEFHEBBER, niet bij een poetsgarage. Misschien kan je de dap wel even uitproberen zodat je kan zien of je het wat vind. Dan zou ik veel lezen en eventueel een budget vaststellen van producten die je daarvoor nodig hebt: dap/polijstpads/polijstmiddelen/glaze/sealent/wax/doeken/etc etc.

Ik ben een 1,5 jaar trg begonnen met poetsen, nu werk ik met diverse washmitts/waxen en o.a polijstmachine en het bovenstaande. Overigens doen dit anderen dit ook.

Mocht je vragen hebben kan je mij altijd een pb'tje sturen en misschien vind dopestuff of sjoertum dat ook niet erg!
Anthan

Bericht door Anthan »

heel erg bedankt heren! :) hier kan ik voorlopig goed mee uit de voeten :thumbsup:
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

Als je wilt mag je zelfs langskomen (alleen is dat voor jou zie ik een beetje ver :P )
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Bericht door kelvin1990 »

same here, ik wil de auto ook best een keer voor je polijsten. Dan zie je hoe het ik zijn werk gaat. Als je er oren naar hebt stuur maar een pb'tje.
Stinos

Bericht door Stinos »

Mag ook een keertje richting Nijmegen komen! Dagje meekijken..
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”