achterruitenwisser hangt.

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
tinky1609

achterruitenwisser hangt.

Bericht door tinky1609 »

Hoi allemaal,

Sinds ongeveer 3 maand miss al wel langer hangt mijn achterruitenwisser er als doods bij.
In eerste instantie maakte hij nog wel de zwaai beweging maar bleef halvewege stilstaan.
Nu maakt de motor wel contact wanneer ik de hendel aan mijn stuur voor de achterruitenwisser gebruik, alleen gebeurt er met de ruitenwisser zelf niks.

Zou iemand mij kunnen helpen of kunnen vertellen wat ik hier aan kan doen.
vond het eerst niet zo storend maar het begint nu toch wel te irriteren dat ik hem niet kan gebruiken. de ruitenwisser hangt momenteel bijna op de kentekenplaat en kan hem alle kanten op bewegen als ik wil.
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Re: achterruitenwisser hangt.

Bericht door dopestuff »

je zet hem op wissen en meet aan de stekker op de ruitenwissermotor of je spanning krijgt
krijg je het niet dan weet je dat het probleem ervoor zit
krijg je het wel dan moet je de weerstand van de motor meten (ook gewoon via de stekker, als deze heel veel is (oneindig) dan is je motor kapot
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dan moet je wel met een multimeter overweg kunnen. :wink:

Andere optie: Neem een lampje (bijvoorbeeld 5 watt) knoop daar een paar draadjes aan en sluit die aan op de draden van wissermotor. Gaat het lampje niet branden zit het in de bedrading. Gaat het lampje branden kan je concluderen dat de wissermotor defect is :thumbsup:

Het kan ook zijn dat de as waar de wisserarm op zit rond is maar dan kan je die met de hand van links naar recht duwen.
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Kun je zien of je asje van je achter ruitenwisser wel draait buiten als je hem aanzet met het kapje van je ruitenwisser omgeklapt?
Anders zou ik zeggen dat je asje idd rond is of zit eenvoudigweg je wisserarm niet vast op de as.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”