Antenne vastmaken
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Antenne vastmaken
Vandaag de auto in de wasstraat gezet en net toen de rollers eraan kwamen zag ik pas dat de antenne nog omhoog stond. Na 5 minuten zag ik dat de antenne los op het dak lag en ik hoopte dat er misschien een klik systeem inzat en dat hij er weer opgeklikt kon worden.
Helaas dus niet het geval en het stuk waarbij die draait is hij dus afgebroken, hoe kan ik dit weer vast krijgen? Ik dacht misschien met wat kit?
Helaas dus niet het geval en het stuk waarbij die draait is hij dus afgebroken, hoe kan ik dit weer vast krijgen? Ik dacht misschien met wat kit?
Renault Clio 1.2 RN ('99)
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: Antenne vastmaken
Heb je misschien een foto?
Is het deel van de antenne kapot of van de antennevoet?
Is het deel van de antenne kapot of van de antennevoet?
Je bedoeld dat het stuk schroefdraad onderaan de spriet is afgebroken? Dat stukje wat je dus in de antennevoet draait (en dus eigenlijk eruit moest voor je de wasstraat in ging)
Dat ga je met kit niet vast krijgen. Je kan proberen het stukje schroefdraad uit de antennevoet te krijgen en er een andere spriet op zetten.
Of is je hele antennevoet losgekomen? Dan kan je via het interieurlampje bij het boutje komen waar de voet mee vast zit, of hoort te zitten. Ook dan ga je het met kit alleen niet redden. Rijwind trekt 'm zo weer los. Nieuw boutje zal beter helpen.
Succes

Dat ga je met kit niet vast krijgen. Je kan proberen het stukje schroefdraad uit de antennevoet te krijgen en er een andere spriet op zetten.
Of is je hele antennevoet losgekomen? Dan kan je via het interieurlampje bij het boutje komen waar de voet mee vast zit, of hoort te zitten. Ook dan ga je het met kit alleen niet redden. Rijwind trekt 'm zo weer los. Nieuw boutje zal beter helpen.
Succes

- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Schroefdraad zit er niet eens op, ik klapte de antenne eerst altijd tegen het dak aan omdat hij niet los kan volgens mij.
Anyway, foto:

Anyway, foto:

Klopt wat ackten zegt. Ik heb er even een streep bij gezet.

Maar de spriet wil nog wel een erg vast zitten.
Nieuw voetje:

Maar de spriet wil nog wel een erg vast zitten.
Nieuw voetje:

- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Bij mij zat hij dus gigantisch vast..
Staat er ergens een how to om dat voetje los te maken? Op de sloop is vast nog wel wat te vinden. Of iemand hier heeft nog een mooie over?
Staat er ergens een how to om dat voetje los te maken? Op de sloop is vast nog wel wat te vinden. Of iemand hier heeft nog een mooie over?
Je moet even je interieurlampje er uit halen. Dan zie je de moer van het voetje zitten.
Kan niet missen
Kan niet missen

- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Vandaag van de sloop even een nieuwe antenne gehaald en zat er binnen 5 minuten op 
Oja en de oude antenne moest ik met een bankschroef vastzetten en met een waterpomp de antenne losdraaien, zo vast zat ie. De nieuwe zit overigens ook zo vast en ben er al mee in de wasstraat geweest. Heb m toen met van die antenne plakkers aan het dak vastgeplakt, werkt ook prima!

Oja en de oude antenne moest ik met een bankschroef vastzetten en met een waterpomp de antenne losdraaien, zo vast zat ie. De nieuwe zit overigens ook zo vast en ben er al mee in de wasstraat geweest. Heb m toen met van die antenne plakkers aan het dak vastgeplakt, werkt ook prima!
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Vanmiddag kwam er ineens water uit het kapje van het interieurlampje toen ik door de bocht ging. Hoe kan dit ineens? Ik heb de antenne goed vastgezet. Wel kwam de antenne van een Scenic af maar zien er hetzelfde uit.
De boel dichtkitten?
De boel dichtkitten?
Heb ik bij de antenne van de Scénic ook gedaan. Hoe?
http://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6635
http://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6635
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Rubber zooltje zat bij de oude en de nieuwe antenne niet. Vind het ook zo raar dat het nu ineens lekt..
De antenne van die Scenic zat ook aan de voorkant en heeft hetzelfde klapidee, antenne is alleen iets korter. Wel meende ik dat de schroef iets langer was dan de vorigr maar dat weet ik niet helemaal zeker
Ik denk dat ik morgen de boel bij de schroef gewoon dichtkit, of zal dat ook niet helpen?
De antenne van die Scenic zat ook aan de voorkant en heeft hetzelfde klapidee, antenne is alleen iets korter. Wel meende ik dat de schroef iets langer was dan de vorigr maar dat weet ik niet helemaal zeker
Ik denk dat ik morgen de boel bij de schroef gewoon dichtkit, of zal dat ook niet helpen?
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
als je hem dan toch perse dicht kit...
haal hem dan wel effe los en doe het tussen het dak en de voet, en neem dan wel een zuurvrije kit
haal hem dan wel effe los en doe het tussen het dak en de voet, en neem dan wel een zuurvrije kit
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Net aan de slag geweest en de binnenkant was kurk droog..
Toen de antenne eruit gepakt en deze was wel nat, de pakking leek niet meer goed te werken.
Heb toen een stukje linoleum gepakt, over de pakking overgetrokken en uitgesneden en er ook tussen gedaan.
Toen de antenne erop gezet en zag ik dus dat de achterkant niet afsluit tegen het dak. Dus een plakkertje gepakt van een fietsenband reparatieset. Toen dr bijbehorende lijm in het kleine gaatje achter het schroefgat gedaan en t plakkertje erop.
Antenne vastgemaakt en er een emmer water overheen gegooid en het lekt nu gelukkig niet meer! Maar waar is dat 2e kleine gaatje nou voor?
Toen de antenne eruit gepakt en deze was wel nat, de pakking leek niet meer goed te werken.
Heb toen een stukje linoleum gepakt, over de pakking overgetrokken en uitgesneden en er ook tussen gedaan.
Toen de antenne erop gezet en zag ik dus dat de achterkant niet afsluit tegen het dak. Dus een plakkertje gepakt van een fietsenband reparatieset. Toen dr bijbehorende lijm in het kleine gaatje achter het schroefgat gedaan en t plakkertje erop.
Antenne vastgemaakt en er een emmer water overheen gegooid en het lekt nu gelukkig niet meer! Maar waar is dat 2e kleine gaatje nou voor?
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
2e gaatje is voor het pinnetje wat op de voet zit, dan zit hij altijd recht met montage 

Groeten, Vincent.
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Aah kijk, daarom kwam er dus water doorheen. Dit voetje had geen pinnetje maar een rubbertje erop zitten. Naja, de antenne zit recht, vast en is waterdicht :D