Achter deurpaneel verwijderen
Achter deurpaneel verwijderen
Aangezien ik het niet zo snel kon vinden , hierbij de vraag.
Ik ben al een tijd aan het kl*ten om de achter deurpaneel te verwijderen, van een clio 4.met handbediende ramen achter.
Alle boutjes en kapjes zijn verwijderd.
alleen lijkt het nu alsof het paneel nog blijft hangen op 2 cilinders.
en stevig trekken heeft geen zin, omhoog of omlaag duwen ook niet.
ik ben al langs de renault dealer gegaan, maar die kijken me met glazige ogen aan, omdat dit nog niemand ooit heeft gevraagd....
Ze zeiden dat als ik alle boutjes los had gedraaid, ik gewoon hard moest trekken.....
Dat leek mij niet de beste optie.
ik zou graaaaag in de achter deuren ook speakers wil hebben, omdat die er nu niet inzitten.
gr robbert
Ik ben al een tijd aan het kl*ten om de achter deurpaneel te verwijderen, van een clio 4.met handbediende ramen achter.
Alle boutjes en kapjes zijn verwijderd.
alleen lijkt het nu alsof het paneel nog blijft hangen op 2 cilinders.
en stevig trekken heeft geen zin, omhoog of omlaag duwen ook niet.
ik ben al langs de renault dealer gegaan, maar die kijken me met glazige ogen aan, omdat dit nog niemand ooit heeft gevraagd....
Ze zeiden dat als ik alle boutjes los had gedraaid, ik gewoon hard moest trekken.....
Dat leek mij niet de beste optie.
ik zou graaaaag in de achter deuren ook speakers wil hebben, omdat die er nu niet inzitten.
gr robbert
Re: Achter deurpaneel verwijderen
Vaak zitten ze gekit met een kit die niet hard wordt. Dan is het inderdaad een kwestie van flink trekken.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
En die 2 cilinders dan?
want het lijkt dat het deurpaneel daar nog aan vast lijkt te zitten?
want het lijkt dat het deurpaneel daar nog aan vast lijkt te zitten?
Dat zou ik inderdaad niet zomaar doen. Bij de clio 3 hoefde je alleen maar hard te trekken aan de raamzwengel. Voor het paneel zelf hoefde je niet te trekken.
Ik heb voor de clio 3 een werkplaatshandboek gekocht waar het in stond, misschien is dat iets voor je? En anders is er vast wel iemand die het je kan vertellen.
Ik heb voor de clio 3 een werkplaatshandboek gekocht waar het in stond, misschien is dat iets voor je? En anders is er vast wel iemand die het je kan vertellen.
Zou die er al zijn dan?
En waar kan je zoiets kopen?
Tja als hier iemand het weet, mag hij/zij mij het vertellen:D
Ik kan van het weekend misschien wel een foto maken van die cilinders. Al zitten ze wel diep weg gestopt.
En waar kan je zoiets kopen?
Tja als hier iemand het weet, mag hij/zij mij het vertellen:D
Ik kan van het weekend misschien wel een foto maken van die cilinders. Al zitten ze wel diep weg gestopt.
hmmm, mooie foto's
Alleen zie ik niet echt bevestigings punten, waar de deurpaneel op leunt.
en hoe je die loshaalt.
En zijn die speakers die je ziet, originele renault speakers? of is dit al jou upgrade + speakerringen?
Alleen zie ik niet echt bevestigings punten, waar de deurpaneel op leunt.
en hoe je die loshaalt.
En zijn die speakers die je ziet, originele renault speakers? of is dit al jou upgrade + speakerringen?
Dat zijn de nieuwe speakers van MTX.
Let wel op!
Betreft 13 inch voor en achter!.
Heb het door een autobedrijf laten inbouwen niet eens bij de dealer.
Bij de dealer hadden ze ook al de deuren eraf liggen om de ramen te tinten dus zou wel mogelijk moeten zijn bij een dealer.
Let wel op!
Betreft 13 inch voor en achter!.
Heb het door een autobedrijf laten inbouwen niet eens bij de dealer.
Bij de dealer hadden ze ook al de deuren eraf liggen om de ramen te tinten dus zou wel mogelijk moeten zijn bij een dealer.
13 cm ja? crap
heb laatst me audio system speakers verkocht hahah,
nu maar weer kijken voor nieuwe dan!
Oke, ik zal binnenkort wel weer langsgaan bij de dealer, hopelijk weten ze het nu wel, anders maar een andere dealer opzoeken.
Ik vermoed dat het met een soort hefboom, klik systeem werkt.
Ik weet niet of jij toevallig durft/kan vragen aan jou audio installateur hoe ze de deurpaneel eraf hebben gekregen?
lijkt me vervelend namelijk , dat als je je deurpaneel wilt verwijderen dat je iedere keer naar een dealer moet.
heb laatst me audio system speakers verkocht hahah,
nu maar weer kijken voor nieuwe dan!
Oke, ik zal binnenkort wel weer langsgaan bij de dealer, hopelijk weten ze het nu wel, anders maar een andere dealer opzoeken.
Ik vermoed dat het met een soort hefboom, klik systeem werkt.
Ik weet niet of jij toevallig durft/kan vragen aan jou audio installateur hoe ze de deurpaneel eraf hebben gekregen?
lijkt me vervelend namelijk , dat als je je deurpaneel wilt verwijderen dat je iedere keer naar een dealer moet.
Ben ik blij dat ik mijn setje audio system speakers nog heb liggen.
Eerst maar eens wachten tot de auto er is, en dan maar eens zien wat er standaard aan geluid in zit.

Eerst maar eens wachten tot de auto er is, en dan maar eens zien wat er standaard aan geluid in zit.

Ja ik zou niet weten waarom je deurpaneel er zo vaak af zou moeten haha.
Als ik er nog eens ben zou ik het vragen maar wil eigenlijk niet de moeite nemen er nou extra langs te gaan rijden haha.
Op Ramon het geluid ga je al snel vervangen het is totaal niet waar ze reclame voor maken. ( of ik was verwend in mijn vorige auto
)
Als ik er nog eens ben zou ik het vragen maar wil eigenlijk niet de moeite nemen er nou extra langs te gaan rijden haha.
Op Ramon het geluid ga je al snel vervangen het is totaal niet waar ze reclame voor maken. ( of ik was verwend in mijn vorige auto

Daar heb ik wel begrip voor hoor! haha.
Ik wacht braaf af.
tja daar heb je een punt. maar ik ben meer van het zelluff doen, dan dat andere het voor me doen
Tenzij het te technisch word
Ik wacht braaf af.
tja daar heb je een punt. maar ik ben meer van het zelluff doen, dan dat andere het voor me doen

Tenzij het te technisch word
Na wat zoek en vraag werk,
is het me gelukt.
me deurpaneel is er af!!
AALAAAAFFFF.
maar nu.....
nog een kleinigheidje.
ik heb dus een clio4 authentique, met 1DIN radio, en 2 speakers in de voordeuren.
en dus geen speakers achter.
maar nu haalde ik de deurpanelen eraf, en zat er een plastic plaat op de plaats waar mijn speaker moet.vast gemaakt met popnagels.
ik denk dat ik die gewoon uitboor, en dan hopelijk heb ik geen speakering nodig.
Wat zijn jullie gedachtes hierover?
http://img254.imageshack.us/img254/5360 ... 152305.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/9741 ... 152313.jpg
is het me gelukt.
me deurpaneel is er af!!
AALAAAAFFFF.
maar nu.....
nog een kleinigheidje.
ik heb dus een clio4 authentique, met 1DIN radio, en 2 speakers in de voordeuren.
en dus geen speakers achter.
maar nu haalde ik de deurpanelen eraf, en zat er een plastic plaat op de plaats waar mijn speaker moet.vast gemaakt met popnagels.
ik denk dat ik die gewoon uitboor, en dan hopelijk heb ik geen speakering nodig.
Wat zijn jullie gedachtes hierover?
http://img254.imageshack.us/img254/5360 ... 152305.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/9741 ... 152313.jpg
Gewoon uitboren idd. Maar er zit dus een driepuntbevestiging op. Da's wel lastig met zoeken. Ik denk dat die plaatjes er nu zitten om vocht buiten te houden. Je zal waarschijnlijk kapjes nodig hebben zoals die ook bij de eerdere Clio's worden gebruikt. Een soort "afdakje" over de speaker om er voor te zorgen dat er geen water in komt.
ja dat word sowieso ff langs de audio zaak om kapje/speakering te halen.
maar ik zag ook dat er geen voorbereiding in zit....
der zit een plug met allemaal kleine pennetjes.
die van het chasis naar de deur gaan.
en daar loopt geen speaker draad doorheen....
dus moet toch echt langs een professionele audio zaak of naar de dealer om te 2 kleine speakertjes te laten inbouwen....
Helaas

maar ik zag ook dat er geen voorbereiding in zit....
der zit een plug met allemaal kleine pennetjes.
die van het chasis naar de deur gaan.
en daar loopt geen speaker draad doorheen....
dus moet toch echt langs een professionele audio zaak of naar de dealer om te 2 kleine speakertjes te laten inbouwen....
Helaas

Hoewel...
Hier:

zit de speaker wel met 4-punts vast. Misschien zitten onder die plaat dus wel de gaten al in, anders zijn ze geboord.
Hier:

zit de speaker wel met 4-punts vast. Misschien zitten onder die plaat dus wel de gaten al in, anders zijn ze geboord.
Kan je de speakers achter dan niet beter laten voor wat het is?
Geluid van achter hoor je toch niet zo goed.
Maar 4 is wel altijd beter
Ben helaas niet meer bij hun geweest dus heb niet meer voor je kunnen vragen!
Maar 4 is wel altijd beter

Ben helaas niet meer bij hun geweest dus heb niet meer voor je kunnen vragen!
Ja haha, het klinkt dan net wat voller vind ik!Gebruiker schreef:Kan je de speakers achter dan niet beter laten voor wat het is?
Maar 4 is wel altijd beter![]()
Aangezien het geluid nu niet veel voorsteld

En zag/hoorde ook dat ik zelfs geen tweeters voor heb zitten ...
En ook daar zit geen kabel voorbereiding

HELP / HELP!
Hoe verwijder je nou dat deurpaneel? het lukt me niet...
Hoeveel schroefjes? Ik heb er 1 bij de handgreep van de achterportier, en 1 onder het handvat.
Zijn er echt maar twee schroefjes?
Hoe verwijder je de raamslingers?
Hoop dat jullie me snel kunnen helpen!
Hoe verwijder je nou dat deurpaneel? het lukt me niet...
Hoeveel schroefjes? Ik heb er 1 bij de handgreep van de achterportier, en 1 onder het handvat.
Zijn er echt maar twee schroefjes?
Hoe verwijder je de raamslingers?
Hoop dat jullie me snel kunnen helpen!
RJP schreef:HELP / HELP!
Hoe verwijder je nou dat deurpaneel? het lukt me niet..
Je hebt een mailtje ontvangen.
zou je het ook aan mij kunnen uitleggen hoe je dat deurpaneel eraf haalt? ik ben er namelijk ook mee bezig maar van harte gaat het niet... 

Clio IV dCi90 Expression Eco 2 Blanc Glacier
jassperr schreef:zou je het ook aan mij kunnen uitleggen hoe je dat deurpaneel eraf haalt? ik ben er namelijk ook mee bezig maar van harte gaat het niet...
Kijk maar in je inbox!
- Thomas.Lubbers
- beginner
- Contacteer:
Ik ben er op dit moment ook mee bezig. Linkerdeur heb ik los maar de rechter krijg ik niet voor elkaar. Op gegeven moment heb ik m'n vingers eronder gekregen en tot bloeden aan toe getrokken zonder resultaat. Links bood hij ook veel weerstand maar ging het wel. Iemand een idee? Heb nu links vervangen en rechts de orginele speaker, het vormt een heel raar stereo beeld nu.
Clio IV Expression Tce 90 in bezit sinds 26-6-2013
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Lijkt mij beter om het gewoon in een bericht neer te zetten dan in een PB, dan weet de rest het ook gelijk...r0bb3rt schreef:RJP schreef:HELP / HELP!
Hoe verwijder je nou dat deurpaneel? het lukt me niet..
Je hebt een mailtje ontvangen.

De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Jullie zijn nieuwsgierig he!
Haha
Ik zal van de week is kijken.
Haha
Ik zal van de week is kijken.