Reserve wiel / Spuitbus
Reserve wiel / Spuitbus
Ik heb niet een reservewiel besteld ,omdat ik daar voor in de plaats een winterband gebruik, maar nu is de vraag als ik dan een spuitbus krijg, kan ik dan wel mijn eigen wiel onder de auto bevestigen, dus zit daar dan de ophijs constructie wel bij.
Wie kan mij vertellen hoe dat zit!!!!!
Groetjes BEN
Wie kan mij vertellen hoe dat zit!!!!!
Groetjes BEN
Re: Reserve wiel / Spuitbus
Nee, bij een Clio IV zonder reservewiel, kan er geen wiel onder de auto bevestigd worden.
De constructie is anders.
Dat wordt een volle koffer!

Vraag me af als er níet een reserve wiel onder past er mist de ophang beugel maar die is vast wel te bestellen,alleen nu níet omdat de auto door gewicht afname belasting vrij is in andere landen níet en dan zit er gewoon een reserve wiel bij.
Kijk eens onder de auto.
Kijk eens onder de auto.
Heb jij er al ondergekeken?
Het is niet alleen die ophangbeugel!
En je kan hem hier ook bijbestellen!
Het is niet alleen die ophangbeugel!
En je kan hem hier ook bijbestellen!
Ik heb inderdaad gewoon een reserve wiel onder de auto (België).bert10 schreef:Vraag me af als er níet een reserve wiel onder past er mist de ophang beugel maar die is vast wel te bestellen,alleen nu níet omdat de auto door gewicht afname belasting vrij is in andere landen níet en dan zit er gewoon een reserve wiel bij.
Kijk eens onder de auto.
Is het een gewoon reserve wiel of een thuiskomertje?
Bij mij is het gewoon een thuiskomertje denk ik (ook België)
Een gewoon stalen reservewiel...niet eens met bijpassende velg
Een gewoon stalen reservewiel...niet eens met bijpassende velg

Laatst gewijzigd door goos op 12 apr 2013 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
Dimsim, kan je de reageer knop gebruiken ipv quote als je reageert op het voorgaande bericht?
Dat het een stalen velg is wil niet zeggen dat het een thuiskomertje is hoor. Een thuiskomertje is altijd smaller als een gewoon wiel.
Dat het een stalen velg is wil niet zeggen dat het een thuiskomertje is hoor. Een thuiskomertje is altijd smaller als een gewoon wiel.
Maar om een lang verhaal kort te maken!!!
Begrijp ik nu, als men praat over een reservewiel, dat het dan een thuiskomertje is ?
Groetjes BEN
Begrijp ik nu, als men praat over een reservewiel, dat het dan een thuiskomertje is ?
Groetjes BEN
Volgens de brochure is het een stalen reservewiel van 15".
Ben, als men praat over een reservewiel is dit niet per definitie een thuiskomertje. In mijn megane lag een volwaardig reservewiel met precies dezelfde maten als mijn gewone wielen.
Wat er bij de clio 4 geleverd wordt weet ik niet.
Wat er bij de clio 4 geleverd wordt weet ik niet.
beste,clio4driver schreef:Nee, bij een Clio IV zonder reservewiel, kan er geen wiel onder de auto bevestigd worden.
Bij aanschaf in 2014 niet een reservewiel erbij besteld. Was slechts € 100,- geweest.
vandaag gevraagd of mijn originele winterband 195/65/r15 als reservewiel onder de auto kan worden geplaatst.
Ja, dat kon. de materialen alleen al kosten € 250,- moet het er nog onder worden gezet. Pure afzetterij.
Dan maar het reservewiel mee de dakkoffer in.
- Marc ClioGT
- beginner
- Contacteer:
Spinnie,spinnie schreef:beste,clio4driver schreef:Nee, bij een Clio IV zonder reservewiel, kan er geen wiel onder de auto bevestigd worden.
Dat wordt een volle koffer! :smash:
Bij aanschaf in 2014 niet een reservewiel erbij besteld. Was slechts € 100,- geweest.
vandaag gevraagd of mijn originele winterband 195/65/r15 als reservewiel onder de auto kan worden geplaatst.
Ja, dat kon. de materialen alleen al kosten € 250,- moet het er nog onder worden gezet. Pure afzetterij.
Dan maar het reservewiel mee de dakkoffer in.
Inderdaad, bij bestelling van Clio 4 ineens een reservewiel erbij genomen en dit was dacht ik 90 euro (in België), komt in de plaats van Herstellingskit, is in feite een opleg t.o.v.dat herstellingskit.
Eind januari mijn Clio GrandTour "Choco Bruin" besteld en op 4 juni reed ik er mee naar huis (19 lange weken).
Ongeveer een 1000km nu erop en gelukkig nog steeds geen plateband :-)